یو اف اس >

خرید ملک در ترکیه

خرید خانه در ترکیه و گرفتن اقامت

شاید در این روزها و با توجه به قیمت ناگهانی دلار، برخی از مردم تمایل پیدا کرده‌اند در کشور دیگری سکونت داشته باشند. یکی از این کشورها که بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است، کشور ترکیه می باشد. طبق آمار، ایرانیان رکورد خرید خانه در ترکیه را از آن خود کرده اند. مجموعه ما با سالها سابقه در زمینه خرید و فروش ملک در ترکیه و شهرهای آن، می تواند شما را در خرید آپارتمان و خانه در ترکیه راهنمایی کند.

چرا ترکیه

خرید ملک در ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران و داشتن اقتصادی مناسب تر از شرایط فعلی ایران، مکانی مناسب برای زندگی می‌باشد. کشور ترکیه با داشتن جاذبه های گردشگری، به یکی از بهترین مکان‌ها برای توریست‌های خارجی تبدیل شده است. همین موضوع بر اقتصاد این کشور تاثیر به سزایی داشته است.

هزینه‌های زندگی در ترکیه، مناسب‌تر از هزینه‌های زندگی در ایران می باشد. همچنین از لحاظ فرهنگی، کشور ترکیه و ایران شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

اینها تنها برخی از دلایلی هستند که افراد تمایل به اقدام برای خرید خانه در ترکیه کرده اند.

شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه در سال 2022 چیست؟

با توجه به اینکه کشور ترکیه، کشوری توریست محور می باشد، در اکثر مواقع این افراد تمایل دارند تا در شهرهای ترکیه زندگی کنند. کشور ترکیه نیز با دانستن این موضوع، شرایطی را برای افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، در نظر گرفته است. در سال 2012 قانونی با شماره 2644 در قانون املاک و اراضی ترکیه تصویب شد که با توجه به آن افرادی که تابعیت کشور ترکیه را ندارند، می توانند اقدام به خرید خانه در ترکیه نمایند.

هیچ قانون خاصی وجود ندارد که افراد را از خرید ملک در کشور ترکیه منع نماید، اما در این بین کشورهایی هستند که افراد با تابعیت این کشورها، حق استفاده و خرید ملک از ترکیه را ندارند.

برای آگاهی از لیست این کشورها می‌تواند به سایت مربوطه مراجعه نمایید.

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت

قیمت خرید خانه در ترکیه

شاید یکی از مهم ترین سوالاتی که قبل از خرید خانه در ترکیه ذهن بیشتر افراد را درگیر خود کرده باشد ای سوال است: ” آیا با خرید آپارتمان در ترکیه می‌توان اقامت گرفت

هر فردی می‌تواند، اقدام به خرید آپارتمان در ترکیه کند، اما برای اخذ اقامت از کشور ترکیه، باید قیمت ملک خریداری شده حداقل به 250 هزار دلار آمریکا برسد.

به عباراتی حتی اگر شما چندین ملک در کشور ترکیه خریداری کرده باشید و مجموع ارزشی آنها بیش از 250 هزار دلار آمریکا باشد می توانید برای اخذ اقامت ترکیه اقدام نمایید.

این قیمت تا چندین سال پیش به ترتیب، 500 هزار دلار و 1 میلیون دلار بوده است. اکنون شرایطی از طرف ترکیه فراهم شده است که تنها با 250 هزار دلار می توانید اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید.

خرید خانه و آپارتمان ارزان در ترکیه

برعکس ایران که قیمت خانه‌ها بسیار بالا می‌باشد، شما در جای جای ترکیه می‌توانید خانه‌هایی را پیدا کنید که با قیمت مناسب و ارزان فروخته می‌شوند. برخی افراد به دنبال خرید خانه ارزان در ترکیه هستند. پیشنهاد ما به این دسته افراد، خرید خانه از شهرهایی مثل آنکارا، بدروم، آلانیا و … است. این شهرها خانه و آپارتمان‌های زیادی با قیمت مناسب دارند.

اگر شما به دنبال خرید خانه در ترکیه با 500 میلیون تومان می‌باشید، شاید یکی از شهرهای مرزی ترکیه به درد شما بخورد. به هنگام خرید آپارتمان و ملک ارزان در ترکیه مراقب افراد سودجو باشید، چراکه بارها و بارها با هلدینگ یو اف اس تماس گرفته شده و کلاهبرداری‌هایی که بابت خانه‌های ارزان شده است را گزارش داده‌اند.

برخی از خانه‌های ارزان مشکلات سندی داشته و برخی دیگر مشکلات دیگر دارند. به هنگام خرید خانه دست دوم در ترکیه، حتما این موضوع را چک کنید که خانه مورد نظرتان مشکلاتی از این قبیل نداشته باشد.

خرید آپارتمان در ترکیه و اخذ پاسپورت

افرادی که به دنبال خرید آپارتمان در ترکیه هستند، می‌توانند با خرید پروژه های ملکی ترکیه اقدام به اخذ پاسپورت خود نمایند. اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک، یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت پاسپورت ترکیه در سریع ترین زمان ممکن می باشد.
برای اینکه بتوانید پاسپورت خود را دریافت نمایید، شرط حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت، یعنی همان 250 هزار دلار آمریکا پا برجاست.
در نتیجه برای اینکه بتوانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید، باید این مبلغ را برای خرید خانه در ترکیه پرداخت نمایید.

مزایای خرید ملک در ترکیه

هنگامی که فردی تصمیم به خرید ملک و خانه‌ای می گیرد، دلایل متفاوتی را می توان برای این تصمیم در نظر گرفت. بعضی از افراد به دنبال سرمایه گذاری هستند، بعضی دیگر به دنبال محیطی آرام و ساکت برای ادامه زندگی خود هستند، برخی به دنبال امکانات تفریحی و محیطی هستند و …

بیشتر خریداران و متقاضیان ملک در کشور ترکیه نیز دلایل مختلفی برای خرید خانه و آپارتمان در این کشور دارند که در ادامه و به صورت کلی آنها را بیان خواهیم کرد.

  1. ارزش پولی بیشتر نسبت به ایران
  2. آزادی از لحاظ مذهب و پوشش
  3. امکانات رفاهی و خدماتی بیشتر
  4. داشتن پاسپورت ترکیه که می توان بدون ویزا به کشورهای زیادی سفر کرد
  5. هزینه کمتر، خانه لوکس‌تر
  6. شهروندی ترکیه با خرید ملک
  7. داشتن امکانات مناسب شهری و حمل و نقل
  8. نبود مالیت بر ارث
  9. هزینه های زندگی کمتر نسبت به ایران
  10. فرهنگ مشابه ایران
  11. دانشگاه های عالی برای ادامه تحصیل
  12. توریستی بودن کشور ترکیه
  13. فضای رشد اقتصادی
  14. و …

شاید بتوان از جمله مهم ترین مزایای خرید ملک در ترکیه را، در قیمت‌های مناسب آن خلاصه کرد. کشور ترکیه خانه‌هایی به مراتب ارزان تر از کشورهای اروپایی دارد. شما با کمی هزینه می توانید صاحب لوکس ترین خانه‌ها در ترکیه شوید.

قیمت خرید آپارتمان در ترکیه 2022

برعکس ایران که خانه‌ها و آپارتمان‌ها در چند وقت اخیر، قیمت مشخصی ندارند، کشور ترکیه از ثبات قیمتی مناسبی برای فروش خانه‌ها و آپارتمان‌هایش برخوردار است. قیمت خرید خانه در ترکیه، با معیارهای متفاوتی سنجیده می شود. در ادامه می توانید تاثیرگذارترین ملاک‌ها بر روی قیمت خانه و آپارتمان ها در ترکیه را مشاهده کنید:

  1. شهر محل سکونت
  2. نزدیکی به دریا
  3. سال ساخت خانه
  4. تعداد اتاق‌ها
  5. متراژ خانه
  6. نزدیک بودن به مراکز تجاری
  7. استخر و امکانات تفریحی
  8. باشگاه های ورزشی داخل ساختمان
  9. طبقه مورد نظر
  10. و …

در حالت کلی نیز، خرید خانه در استانبول به مراتب گران تر از سایر شهرها می باشد. قیمت خانه در آنکارا، پایین تر شهرهایی نظیر ازمیر و آنتالیا می باشد.

اما اگر به دنبال خانه‌های لوکس و با قیمت مناسب می باشید، خرید خانه در ازمیر و استانبول می تواند گزینه اول برای انتخاب شما باشد.

مراحل خرید خانه در ترکیه

مراحل خرید خانه در ترکیه
برای اینکه بتوانید خریدی موفق داشته باشید، باید مراحل زیر را به صورت کامل انجام دهید.

  1. ابتدا لیستی از شرایط و ویژگی‌های خانه مورد نظر خود نسبت به بودجه و شهر محل سکونت آماده کنید.
  2. با جستجو در اینترنت و مشاهده سایت‌های خرید خانه در ترکیه، می توانید فایل مورد نظر خود را پیدا کنید.
  3. با فروشنده‌ها تماس گرفته و شرایط و قیمت خانه‌ها را استعلام کنید.
  4. لیست خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که قصد بازدید از آنها را دارید، همراه با آدرس و شماره تماس فروشنده ملک را یادداشت کنید.
  5. با فروشنده‌ها زمانی را برای بازدید از ملک‌ها هماهنگ کنید.
  6. از ملک‌ها و آپارتمان‌ها بازدید کنید.
  7. خانه مورد پسند خود را انتخاب و شرایط فروش و پرداخت را با فروشنده صحبت کنید.
  8. می توانید مبلغی را برای بیعانه ملک به فروشنده دهید تا ملک را برای شما رزرو کند.(حتما رسیدی بابت پرداخت پول خود از فروشنده دریافت کنید.)
  9. بررسی کنید که ملک بدهی نداشته باشد.
  10. بررسی کنید فروشنده، فروشنده واقعی و صاحب ملک باشد.
  11. خانه تحت شرایط صحبت شده قرارداد شود.
  12. دریافت شماره مالیاتی برای روند کار.(گذرنامه خود را باید همراه داشته باشید.)
  13. افتتاح حساب بانکی در ترکیه
  14. دریافت گزارش ارزیابی ملک
  15. سند ملک را دریافت نمایید.

در مرحله آخر شما باید درخواست از اداره ثبت زمین داشته باشید، مالیات را پرداخت کنید و در نهایت انتقال سند را انجام دهید.

مقایسه قیمت ملک در ترکیه و ایران

یکی از سوال‌های همیشگی پیرامون خرید خانه در ترکیه این است که ترکیه بهتر است یا ایران؟ قیمت خانه و آپارتمان در کدام یک ارزان‌تر است و ما می‌توانیم با چه مبلغی در ترکیه برای خود خانه و آپارتمان خریداری کنیم؟

در جواب به سوال مقایسه قیمت خانه در ترکیه و ایران، باید بگوییم قیمت خانه در ترکیه نسبت به ایران ارزان‌تر است. کافی است نگاهی به قیمت آپارتمان‌ها در تهران بیندازید و آن را با قیمت خانه در استانبول مقایسه کنید. متوجه خواهید شد که یک خانه و آپارتمان متوسط در تهران، قیمت تقریبی 5 میلیارد تومن را خواهد داشت. این در صورتی است که شما با این قیمت می‌توانید یک خانه با شرایط بسیار بهتر در استانبول خریداری کنید.

برای خرید خانه در شهری مثل استانبول، حداقل به یک میلیون لیر نیاز خواهید داشت و اگر به دنبال خرید خانه‌های دوخواب مناسب می‌باشید، مبلغ سرمایه گذاری شما باید حداقل 1 میلیون 500 هزار لیر باشد.

در مقایسه با شهرهای دیگر نظیر آنکارا، آنتالیا و ازمیر، شروع قیمت‌ها برای خرید به ترتیب : 500 هزار لیر، 700 هزار لیر و 750 هزار لیر می‌باشد.

سایت خرید خانه در ترکیه

 

اگر به دنبال خرید خانه در استانبول یا سایر شهرهای ترکیه می باشد، سایت خرید خانه یو اف اس می تواند شما را در رسیدن به خواسته‌یتان همراهی کند. سایت خرید خانه در ترکیه یو اف اس، بستری مناسب برای انتخاب خانه و آپارتمان‌های لوکس در کشور ترکیه می باشد. ما می توانیم صفر تا صد خرید ملک در ترکیه را برای شما انجام دهیم.

برخی از خدمات ملکی‌ای که ما در کشور ترکیه انجام می‌دهیم به صورت زیر است:

  1. خرید خانه در استانبول
  2. خرید خانه در ازمیر
  3. خرید خانه در آنتالیا
  4. خرید خانه در آلانیا
  5. خرید خانه در آنکارا

همچنین افرادی که به دنبال اقامت ملکی ترکیه هستند، می توانند از طریق سایت خرید در ترکیه یو اف اس اقدام کرده و تیم ما اقامت و شهروندی ترکیه را برای این دسته از عزیزان اقدام و دریافت نماید.

برخی از خانه‌های فروشی در ترکیه

اینها تنها برخی از املاک ما در ترکیه می‌باشند. برای مشاهده بیشتر می‌توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

چگونه با خرید ملک در ترکیه می توانم اقامت ترکیه را دریافت نمایم؟

برای اینکه بتوانید از طریق خرید خانه در ترکیه اقدام به دریافت اقامت خود کنید ، نیاز است تا خانه ای به مبلغ 250 هزار دلار خریداری کنید. پس از خرید خانه ، ظرف مدت 3 ماه می توانید پاسپورت ترکیه خود را دریافت کنید

آیا می توانم پروژه های ساختمانی را پیش خرید کنم؟

بله – یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری ، پیش خرید پروژه های مسکونی می باشد. دپارتمان ما با داشتن 100 پروژه مسکونی و تحویل بیش از 3000 پروژه مسکونی و آپارتمانی به خریداران ، مفتخر است اعلام کند یکی از بهترین ارائه دهنده های خدمات مسکونی به ایرانیان می باشد.

آیا ایرانیان می توانند اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند؟

بله – با توجه به اصل تقابل، ایرانیان می توانند به راحتی در کشور ترکیه اقدام به خرید خانه نمایند. اما نکته مهم این است که حتما قبل از هرگونه اقدامی برای خرید ملک در ترکیه، حتما از وکیل برای خرید خانه استفاده نمایید.

کمترین قیمت خانه در ترکیه چقدر است؟

قیمت خانه ها با توجه به شهر و منطقه مورد نظر شما تعیین می شود. معمولا شهر استانبول گران ترین شهر ترکیه می باشد. اما در همین شهر نیز می توانید به دنبال خانه هایی با قیمت پایین باشید. برای خرید خانه های ارزان قیمت می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

آیا می توان در ترکیه به صورت قسطی خانه خریداری کرد؟

بله می توانید با شرایط ویژه ای که برای این موضوع در نظر گرفته شده است خانه ها را به صورت قسطی خریداری نمایید