یو اف اس >

خرید خانه در آلمان

اگر تصمیم به خرید خانه در آلمان دارید، باید پیش از هر چیزی در رابطه با این کشور و مسائل مربوط به آن اطلاعات لازم را کسب کنید. از آنجایی که آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید، امروزه افراد بسیاری به دنبال اقامت در این کشور هستند و می‌خواهند که با خرید ملک به چنین هدفی دست یابند. آلمان یکی از 32 کشور عضو اتحادیه اروپا است که پایتخت آن برلین انتخاب شده و از دیگر شهرهای معروف آن می‌توان به مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ اشاره کرد.

این کشور از نظر محیط زیست و اقتصاد موقعیت بسیار خوبی دارد و تشکیل شده از 16 ایالت است که بزرگ‌ترین آن را می‌توان بایرن و کوچک‌ترین آن را برمن در نظر گرفت. همچنین این کشور دارای آب و هوای قاره‌ای و متعادل است و به‌طورمعمول بادها از سمت غرب آن می‌وزند و از این رو می‌توان آن را یک کشور مناسب برای زندگی در نظر گرفت.

شرایط خرید خانه در آلمان

خرید خانه و املاک در آلمان مراحل مختلفی دارد و شما باید آن‌ها را با دقت بالا انجام دهید تا بتوانید جلوی هرگونه ضرر احتمالی را بگیرید. از همین جهت توصیه می‌شود در ابتدا با یک وکیل مجرب در این راستا مشورت کنید تا بتوانید تمام مراحل را به‌طور قانونی پشت سر بگذارید. دقت داشته باشید که بسیاری از افراد گمان می‌کنند که می‌توانند با خرید خانه اقامت کشور آلمان را به دست آورند؛ اما باید متذکر شد که این‌چنین نیست و با خرید ملک نمی‌توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید، بلکه تنها امکان دریافت ویزای توریستی بلندمدت برای شما فراهم می‌شود تا بتوانید به این کشور رفت و آمد داشته باشید.

مشاور خرید ملک

در رابطه با مراحل کلی خرید آپارتمان و خانه در آلمان می‌توان مواردی را شرح داد که در ادامه به این موضوعات اشاره خواهیم کرد تا با آن‌ها آشنا شوید.

اولین کاری که شما باید پس از انتخاب ملک مورد نظر انجام دهید، تهیه یک پیش‌نویس از قرارداد است که توسط فروشنده تهیه می‌شود. در چنین پیش‌نویسی باید به مواردی چون ارزش ملک، مبلغ تعیین شده به‌عنوان پیش‌پرداخت و چگونگی پرداخت هزینه اشاره کرد. اگر این موارد که در پیش‌نویس ذکر می‌شوند، مورد تایید خریدار نیز قرار گیرند و معامله پذیرفته شود، باید 10 درصد از قیمت ملک به حساب دفتر اسناد به‌عنوان پیش‌پرداخت واریز شود.

پس از آنکه تمام مراحل انجام شد، خریدار تقریبا نزدیک به چهار هفته فرصت دارد که مالیات در نظر گرفته شده برای ملک را پرداخت کند؛ البته توجه داشته باشید که مبلغ مالیات برای هر یک از شهرهای این کشور متفاوت است؛ اما در کل می‌توان آن‌ها را بین بازه 3 تا 7 درصد ارزش ملک در نظر گرفت. پس از آنکه مالیات تعیین شده توسط خریدار پرداخت شد قرارداد نهایی بین فروشنده و فرد خریدار امضا می‌شود و از آن پس ملک در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

خرید خانه در آلمان با وام بانکی

افرادی که ساکن کشورهای اروپایی هستند و در این کشورها فعالیت اقتصادی دارند، می‌توانند از وام‌های دولتی استفاده کنند. بعضی از افراد گمان می‌کنند که امکان دریافت وام تنها برای افرادی که تبعه یک کشور هستند وجود دارد؛ اما باید متذکر شد که این‌چنین نیست و حتی افرادی که تنها اقامت را دارند نیز می‌توانند از وام‌های بانکی استفاده کنند، چرا که این دست از افراد نیز همانند شهروندان خود کشور مشغول به کار هستند و از همین جهت می‌توانند از چنین موضوعی بهره‌مند شوند.

در آلمان نیز چنین موضوعی وجود دارد و شما برای استفاده از وام بانکی در جهت خرید خانه باید حتما اقامت این کشور را داشته باشید. همچنین باید متذکر شد که وام‌های بانکی در کشورهای اروپایی مثل آلمان بسیار کم‌بهره و طولانی‌مدت هستند. از همین جهت شما می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید و به خرید خانه در آلمان بپردازید.

بهترین شهر آلمان برای خرید خانه

همان‌طور که گفته شد، در کشور آلمان شهرهای گوناگونی وجود دارد که برخی از آن‌ها نسبت به دیگر شهرها محبوبیت بیشتری دارند و مورد توجه قرار می‌گیرند. در ادامه برخی از شهرها که برای خرید خانه در آلمان مناسب هستند را معرفی می‌کنیم و از ویژگی‌های هر یک می‌گوییم تا شما در صورت نیاز به تصمیم‌گیری برای انتخاب، تصمیم درستی بگیرید.

هامبورگ آلمان

هامبورگ از شهرهای بندری آلمان به حساب می‌آید که می‌توان آن را دومین شهر بزرگ نیز در نظر گرفت و از آنجایی که شهری توریستی با آب و هوای دریایی است، هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشد. همین موضوع نیز می‌تواند سبب سودآوری برای این کشور شود؛ چرا که افراد مسافر به اجاره کوتاه مدت ملک برای سرمایه‌گذاری می‌پردازند و از این طریق سودآوری انجام می‌دهند. در رابطه با قیمت هر متر مربع ملک در این شهر می‌توان گفت اگر انتخاب شما ملکی در مرکز شهر باشد باید برای هر متر هزینه‌ای چون 618782 یورو و اگر انتخاب شما خارج از شهر باشد باید هزینه‌ 392165 یورو بپردازید.

برلین آلمان

همان‌طور که گفته شد برلین پایتخت کشور آلمان است و از همین جهت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر آن به حساب می‌آید. از لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز بسیار غنی است و به همین دلیل از شهرهای مهم اروپا محسوب می‌شود. از جمله صنایعی که در این شهر دیده می‌شود، می‌توان به مواردی چون مکانیک، خودروسازی، هتلداری، حمل و نقل، بیوتکنولوژی، عمران و … شاره کرد.

هزینه در نظر گرفته شده برای یک فرد که تصمیم به اجاره ملک در برلین دارد، نزدیک به 770 یورو در ماه در نظر گرفته شده که این مبلغ برای یک خانواده 4 نفره به 2661 یورو خواهد رسید. همچنین برای هر متر مربع از ملک در مرکز شهر باید 597567 یورو بپردازید و اگر این ملک در خارج از شهر باشد مبلغ به 381923 یورو کاهش پیدا می‌کند.

فرانکفورت آلمان

شهر دیگری از آلمان که در مقایسه با دیگر شهرها مورد توجه قرار می‌گیرد، فرانکفورت است. این شهر پنجمین شهر بزرگ آلمان محسوب می‌شود و به نوعی می‌توان گفت ثروتمندترین افراد می‌توانند در این بخش خرید خانه را انجام دهند. البته باید متذکر شد که در نقاط مختلف این شهر قیمت‌ها متفاوت است و به‌طور معمول اگر شما تصمیم به خرید خانه در مرکز شهر را داشته باشید باید هزینه بیشتری را بپردازید. قیمت در نظر گرفته شده برای هر متر مربع ملک در مرکز شهر فرانکفورت برابر با 642353 یورو است.

مزایای خرید خانه در آلمان

بسیاری از افراد که به خرید خانه در آلمان می‌پردازند، از مزیت‌های چنین کاری مطلع هستند و می‌دانند که این کار برای آن‌ها فواید بسیاری دارد. در ادامه به برخی از مزیت‌های خرید ملک در آلمان اشاره خواهیم کرد تا از آن‌ها مطلع شوید.

  1. اولین موضوعی که می‌توان به آن اشاره داشت، بهره پایین برای وام‌های خرید ملک است. به‌طور معمول این وام‌ها یک تا دو درصد بهره دارند و از همین جهت شما می‌توانید به‌راحتی این کشور را برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.
  2. مزیت دوم پایداری بازار مربوط به ملک در این کشور است. در واقع منظور از پایداری، ثبات در قیمت‌ها است.
  3. موضوع دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت، سرمایه‌گذاری مطمئن در این کشور است. البته علاوه بر آنکه شما از سرمایه‌گذاری خود مطمئن هستید، می‌توانید سود مناسبی نیز به دست آورید.
  4. امنیت در کشور آلمان بالا است و می‌توان این کشور را برای زندگی امن دانست.
  5. شرایط محیط زیستی و اقتصادی نیز در آلمان مناسب است و می‌تواند برای هر فردی مناسب به نظر برسد.

اقامت با خرید ملک در آلمان

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از کشورهای اروپایی شرایطی را فراهم آورده‌اند که می‌توانید با خرید ملک اقامت آن کشور را نیز به دست آورید؛ اما باید متذکر شد که کشور آلمان این‌چنین نیست و امکان دریافت اقامت با خرید خانه در آلمان وجود ندارد. در حقیقت اگر شما تصمیم به دریافت اقامت در این کشور دارید، باید از طریق روش‌های دیگر مانند ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای کاری آلمان اقدام کنید و پس از آن که اقامت را به دست آوردید، به خرید ملک پردازید.

قانون خرید خانه در آلمان

قوانین خرید خانه در آلمان از جمله مسائلی به حساب می‌آیند که شما باید به آن‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید به‌درستی به این موضوع بپردازید. در حقیقت می‌توان گفت این قوانین و استانداردها بر روی سرمایه شما تاثیر می‌گذارند تا شرایط را برای شما مساعد کنند. از جمله قوانینی که در این کشور در نظر گرفته شده، می‌توان به مواردی چون نرخ مصادره، اموال ثبات سیاسی و کنترل فساد اشاره کرد.

منظور از نرخ مصادره اموال، نشان‌دهنده رفتار مالی آلمان با مهاجران خود است. در واقع مهاجران سرمایه خود را به این کشور انتقال دادند که برای این سرمایه نرخ معینی در نظر گرفته شده که این نرخ معمولا بین 1 تا 7 است. این موضوع نشان می‌دهد که کمترین خطر سرمایه‌گذاری برای فرد مهاجر وجود دارد. موضوعات مربوط به مالیات و کنترل فساد نیز از دیگر موضوعاتی به حساب می‌آیند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید، چرا که دولت آلمان به این مسائل توجه ویژه‌ای دارد و اگر شما به‌خوبی در این زمینه‌ها عمل نکنید با مشکل مواجه خواهید شد.

مدارک خرید خانه و آپارتمان در آلمان

اگر تصمیم به خرید خانه در آلمان دارید، لازم است بدانید که برای تکمیل این پروسه به مدارک مشخصی نیاز خواهید داشت. برای مثال شما باید مدارکی که بانک از شما در جهت پرداخت وام نیاز دارد را آماده کنید تا بانک به شما مبلغ مورد نظرتان را بدهد و سپس پروژه‌های دیگر مانند مراجعه به دفتر اسناد رسمی، تایید و امضای قرارداد، ثبت آن، پرداخت مالیات و… را انجام دهید.

قیمت خرید خانه در آلمان به پول ایران

از موضوعات مهمی که می‌توان به آن اشاره داشت، قیمت خانه در کشور آلمان است و همان‌طور که گفته شد این کشور شهرهای بسیاری دارد و هر شهر با توجه به ویژگی و خصوصیات که برایش در نظر گرفته شده، ارزش متفاوت پیدا می‌کنند و متناسب با همین ارزش قیمت ملک تعیین می‌شود.

ما برای شما در ابتدای مقاله برخی از شهرهای محبوب این کشور را ذکر کردیم و گفتیم که قیمت هر متر خانه در آن شهرها به چه میزان است. شما می‌توانید برای محاسبه قیمت این دست از ملک‌ها به قیمت پول ایران، قیمت به روز یورو را در نظر بگیرید و با چند عملیات کوچک ریاضی به نرخ خرید ملک در آلمان پی ببرید.

مشاور املاک خرید خانه در آلمان

انتخاب یک مشاور املاک برای خرید خانه در آلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است که شما باید در رابطه با این موضوع انتخاب درستی داشته باشید. یک مشاور املاک که فعالیت مناسبی دارد، باید بتواند بهترین ملک را متناسب با شرایطی که شما دارید برایتان فراهم آورد. از طرفی افراد فعال در این زمینه باید شما را از مواردی چون هزینه‌های مربوط به مالیات، هزینه‌های مربوط به ثبت و … مطلع کنند تا شما از تمام شرایط آگاه باشید. در این راستا ما برای شما پیشنهادی داریم و آن انتخاب هلدینگ یو اف اس است.

همان‌طور که می‌دانید هلدینگ یو اف اس از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فعال در زمینه خرید و فروش ملک در کشورهای خارجی و همچنین ایران است. این مجموعه شرایطی را برای شما فراهم آورده که بتوانید ایده آل ترین انتخاب را متناسب با شرایط خود داشته باشید. از طرفی اگر هنوز برای شما سوالی در رابطه با خرید خانه در آلمان وجود دارد، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت این مجموعه تماس بگیرید و با مشاوران صحبت کنید تا تمام مسائل برای شما واضح و شفاف شود.