یو اف اس >

خرید خانه در بشیکتاش

استانبول یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید. مساحت استانبول حدود 5 هزار کیلومترمربع محاسبه شده و محله‌های مختلف و زیادی در این شهر تاریخی و بزرگ وجود دارد. مشخص است که اهمیت همه این محله‌ها با هم یکی نیست و هرکدام ویژگی‌های مختلفی دارند که آن‌ها را نسبت به هم متمایز می‌کند. منطقه بشیکتاش یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است و در میان ساکنین و همچنین گردشگران استانبول محبوبیت قابل‌توجهی را دارد. در ادامه این مقاله به بررسی محله بشیکتاش استانبول، خرید و قیمت خانه در این منطقه خواهیم پرداخت.

محله بشیکتاش استانبول

بشیکتاش کدام منطقه استانبول است؟

محله بشیکتاش از گران‌ترین و قدیمی‌ترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود که در ناحیه اروپایی ترکیه و در قسمت غربی تنگه بسفر قرار گرفته است. کلمه بشیکتاش در زبان ترکی به معنی گهواره سنگی است و روایت‌های مختلفی برای این نوع نام گذاری در این منطقه وجود دارد. منطقه بشیکتاش از سمت شمال با منطقه شیشلی و ساریر، از سمت جنوب با بی اوغلو، از سمت شرق با بسفر و از سمت غرب با کائیت هانه در ارتباط است.

این منطقه از نظر جمعیت و مساحت کوچک به شمار می‌آید، ولی به دلیل داشتن اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید، دانشگاه‌ها و چشم‌انداز بسیار زیبایی چون تنگه بسفر به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق شهر استانبول شناخته می‌شود.

منطقه بشیکتاش خود 23 محله به نام، کوروچسمه، اورتاکوی، آرناووتکوی، اولوس، ویسنه زاده، اتیلر، لونت، بیبک، آباساغا، یلدیز، آکاتلار، جهاننما، بالمومچو، دیکیلیتاس، غایرت تپه، کولتور، لوازیم، کوناکلار، مجیدیه، مورادیه، سینان پاشا، نصبتیه و ترکعلی دارد.

خرید ملک در بشیکتاش

ویلاهای بشیکتاش

خرید خانه در محله ببک بشیکتاش

محله ببک یکی از محله‌های مرفه ‌نشین بشیکتاش استانبول است که در ساحل اروپایی بسفر قرار دارد. ببک یکی از محبوب‌ترین محله‌های مسکونی بشیکتاش برای زندگی و خرید مسکن است. زیبایی و جذابیت این محله و همچنین امارت‌های باشکوه، ویلاهای شیک، کافه و رستوران‌ها با غذاهای دریایی در بخش ساحلی و رو به بسفر، به محبوبیت‌های این محله می‌افزاید و همین‌طور این محله را به محله‌ای بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری و زندگی تبدیل می‌کند.

خرید خانه در محله اتیلر بشیکتاش

محله اتیلر بشیکتاش در ساحل اروپایی بسفر قرار دارد و مراکز خرید و بوتیک‌های لوکس زیادی در این منطقه واقع شده است. امکانات رفاهی مثل رستوران‌ و کافه‌های با کیفیت، کلوب های تفریحی و باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های زیبایی و سالن‌های رقص شبانه باعث شده تا این منطقه بسیار معروف شود و منطقه‌ی مناسبی برای زندگی کردن باشد.

خرید خانه در محله لونت بشیکتاش

محله لونت از مشهورترین مناطق تجاری استانبول است و در ساحل غربی بسفر قرار دارد. در این محله در بشیکتاش ساختمان‌های چند طبقه و برج‌های مسکونی و تجاری در کنار هم واقع‌شده‌اند. از مهم‌ترین این ساختمان‌ها می‌توان ایش بانک 1، سافایر یا یاقوت کبود را نام برد. به‌طورکلی لونت یک محله مسکونی به حساب نمی‌آید، چرا که اکثر ساختمان‌های آن تجاری هستند و بیشتر مناسب خرید دفتر و یا تاسیس شرکت و سرمایه‌گذاری است.

خرید خانه در محله آرناووت کوی بشیکتاش

آرناووت کوی یک محل تاریخی و بسیار زیبا در استانبول است که علاقه‌مندان زیادی دارد که تمایل به خرید خانه در این محله دارند. همچنین این محله برای سیاحت و گردشگری بسیار مناسب است؛ بنابراین اکثر افرادی که قصد خرید خانه در بشیکتاش را دارند، این محله را به عنوان جایی برای کار و زندگی در نظر نمی‌گیرند.

خرید خانه در محله اورتاکوی بشیکتاش

اورتاکوی در بخش اروپایی بشیکتاش و در نزدیکی پل بسفر، یکی از بزرگ‌ترین پل‌های معلق جهان که اروپا را به آسیا وصل می‌کند، قرار گرفته است. موقعیت ویژه و آب‌وهوای اورتاکوی، بین ثروتمندان این محله را برای خرید خانه و ویلا محبوب کرده است. در این محله همچنین کافه‌های دنج، رستوران‌های شیک، مراکز خرید و بوتیک‌های متعددی وجود دارد.

خرید خانه در محله اولوس بشیکتاش

تپه‌های زیبا و چشم‌انداز منحصربه‌فردی که این محله به ساحل بسفر دارد، باعث شده این منطقه به بورس ویلاهای شیک و باغ‌های اختصاصی تبدیل شود و بسیاری از افراد که تصمیم به خرید خانه در بشیکتاش دارند، این منطقه را انتخاب کنند.

قیمت خانه‌های بشیکتاش

ویلاهای لاکچری بشیکتاش

اگر قصد سرمایه‌گذاری و خرید خانه و آپارتمان در استانبول را دارید، محله بشیکتاش می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با توجه به اینکه محله بشیکتاش یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین مناطق استانبول است و همچنین سرمایه‌گذاران یا مهاجران زیادی که قصد اقامت دائم ترکیه را دارند برای خرید آپارتمان یا سرمایه‌گذاری این محله را انتخاب می‌کنند.

این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که محله بشیکتاش به عنوان یکی از گران‌ترین محله‌های استانبول به حساب می‌آید. البته قیمت دقیقی نمی‌توان برای آن ارائه داد، چرا که بستگی به موارد مختلفی دارد. مثل خانه و محلی که انتخاب می‌کنید، شرایط و امکاناتی که دارد؛ هرچه خانه‌ای که انتخاب می‌کنید در محله بهتری قرار گرفته باشد و امکانات بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. شما می‌توانید با یک مشاوره صحیح برای خرید خانه و املاک بهترین انتخاب را داشته باشید تا دیگر پشیمان و متضرر نشوید.

سیستم حمل و نقل در بشیکتاش

مسلما یکی از موضوعات مهمی که برای افراد در زمان خرید ملک و خانه اهمیت دارد، انتخاب محلی است که امکانات کافی داشته باشد. حال سیستم حمل و نقل یکی از مهم‌ترین امکاناتی محسوب می‌شود که محله بشیکتاش از آن برخوردار بوده و این موضوع شرایط را برای رفت و آمد بسیار راحت کرده است.

حمل و نقل با اتوبوس: اتوبوس‌ها اقتصادی‌ترین راه‌های حمل و نقل در استانبول هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید به تمام مناطق مورد نظر بروید. البته اکثرا بسیار شلوغ به نظر می‌رسند و همین موضوع باعث شده که مردم به سراغ گزینه‌های دیگر بروند.

حمل و نقل با متروبوس: متروبوس ها به عنوان حمل و نقل اکسپرس شناخته می‌شوند و یک خط ویژه بین اروپا و آسیا را پوشش می‌دهند. این روش در اولویت قرار دارد و دلیل آن هم قطعیت نقاط شروع و پایان و حمل و نقل سریع است.

حمل و نقل با مینی‌بوس: در مینی‌بوس‌ها نمی‌توان از کارت اتوبوس استفاده کرد و پرداخت اغلب به‌صورت نقدی انجام می‌شود. مینی‌بوس‌ها نسبت به اتوبوس‌ها محبوب‌تر هستند، چرا که دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری به مسیرهای خاص دارند و به‌طورمعمول در مسیرهایی با ترافیک بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حمل و نقل با تاکسی خصوصی: این تاکسی‌ها در هر خیابان استانبول مشاهده می‌شوند. به‌طورکلی در استانبول استفاده از تاکسی یک شیوه حمل و نقل اقتصادی در نظر گرفته می‌شود که نسبتا محبوب و راحت نیز است.

حمل و نقل با تاکسی مشترک زرد: این تاکسی‌ها ظرفیت 7 نفر را دارند و از نظر قیمت مناسب‌تر از تاکسی‌های خصوصی هستند.

سیستم‌های حمل و نقلی ریلی مختلفی در این منطقه وجود دارد که دارای شبکه گسترده‌ای هستند و مقصد آن‌ها هم در اروپا و هم در آسیا ارائه می‌شوند. متروها از نظر اقتصادی برای مردم مناسب‌تر به نظر می‌رسند و از مهم‌ترین خطوط مترو به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

حمل و نقل توسط تراموا: این راه یکی از سریع‌ترین و محبوب‌ترین راه‌ها برای سفر از روی زمین است. اکثر گردشگران این وسیله حمل و نقل را ترجیح می‌دهند.

حمل و نقل توسط فونیکولار: علاوه بر خطوط مترو و تراموا که راجع به آن صحبت کردیم، سیستم مفصل‌تری که دو خط دارد، می‌تواند یک گزینه دیگری برای حمل و نقل زمینی باشد.

حمل و نقل توسط مارماره: این وسیله یک سیستم ریلی است که اروپا و آسیا را از زیر دریا به هم متصل می‌کند. این سیستم حمل و نقل را از یک طرف به طرف دیگر را با سرعت بسیار زیاد و فقط در عرض چند دقیقه و بدون اتصال به ترافیک انجام می‌دهد و طولی حدود 75 کیلومتر دارد.

حمل و نقل با اتوبوس فری و دریایی: حمل و نقل دریایی یکی از مطلوب‌ترین خدمات حمل و نقل برای مردم استانبول در نظر گرفته می‌شود؛ چرا که انتقال سریع را بین دو طرف بدون هیچ ترافیکی برای مردم فراهم می‌کند. این مسیر برای برخی از سفرهای داخلی و تورهای بسفر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراکز درمانی بشیکتاش

این منطقه مراکز درمانی متعددی دارد که یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها بیمارستان آی وی اف (IVF) ترکیه است. این بیمارستان به صورت تخصصی در زمینه زنان و زایمان و ناباروری فعالیت دارد. پزشکان این مرکز آی وی اف با مراکز درمانی شهر انگلیس، لندن، آمریکا و سایر مراکز تحقیقاتی اروپایی به صورت مشترک همکاری می‌کنند. مهم‌ترین خدمات این بیمارستان آی وی اف خدمات تخصصی در حوزه زنان، مشکلات جنینی تا سنین نوزادی و ناباروری مردان هستند که به مراجعه‌کنندگان داخلی و همچنین بین‌المللی ارائه می‌شود.

از دیگر مراکز درمانی منطقه بشیکتاش می‌توان به دو بیمارستان خصوصی لونت و لیو پلاس اشاره کرد که می‌توانند بهترین خدمات درمانی و بهداشتی را به مراجعه‌کنندگان خود ارائه دهند.

مراکز تحصیلی بشیکتاش

دانشگاه فنی ییلدیز (Yildiz Technical University): این دانشگاه جزو سه تا از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است. دانشگاه فنی ییلدیز با داشتن 10 دانشکده، جزو دانشگاه‌های بسیار بزرگ در استانبول به شمار می‌رود که علوم طبیعی، علوم مهندسی و همچنین به تازگی علوم اجتماعی نیز در آن تدریس می‌شود. این دانشگاه در سال 2018 در رتبه‌بندی مجله Times Higher Education رتبه 1000 را اخذ کرد. به‌طورکلی دانشگاه فنی ییلدیز دارای 10 دانشکده، 3 مدرسه‌ی فنی و حرفه‌ای و 3 موسسه است.

دانشگاه بغازچی استانبول (Bogazici University): این دانشگاه به عنوان اولین موسسه آموزش عالی آمریکا در خارج از کشور است که در سال 1863 در ببک یکی از محله‌های بشیکتاش، تاسیس شد و جزء معتبرترین دانشگاه‌های استانبول محسوب می‌شود. این دانشگاه حتی در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران هم رتبه‌ اول را کسب کرده است. دانشگاه بغازچی استانبول دارای بخش‌های علوم اجتماعی، مهندسی، علوم آموزشی، علوم پایه، آموزش شغلی و هنرهای زیبا است که در هرکدام از این بخش‌ها شهرت زیادی هم دارد. از مزیت‌های دیگر این دانشگاه می‌توان آموزش زبان انگلیسی را نام برد.

دانشگاه باغچه شهیر (Bahcesehir University): این دانشگاه در کنار خیابان بشیکتاش قرار گرفته است. در هنگام ورود به دانشگاه اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوید، تعداد بسیار زیاد دانشجویان خارجی هستند. باغچه شهیر سعی می‌کند تا دانشجویان خود را برای ادامه‌ی تحصیل به مناطق مختلف جهان ترغیب و شرایط را برای آن‌ها فراهم کند. دانشجویان این فرصت را پیدا می‌کنند که یک دوره آموزشی را در شهر استانبول و ادامه‌ی آن را در واشنگتن یا برلین بگذرانند. همچنین با تحصیل در این دانشگاه، در پایان هر سال تحصیلی، شانس درخواست برای استفاده از برنامه‌های خارج از کشور را دارند.

رفت و آمد به این دانشگاه بسیار ساده است؛ به‌طوری‌که خدمات شاتل رایگان برای دانش آموزان فراهم شده تا بتوانند به راحتی با قایق‌های دانشگاه بین دو منطقه در قلب استانبول، بشیکتاش شمالی، بشیکتاش جنوبی و گوزتپه جابه‌جا شوند؛ بنابراین با این شرایط دانشجویان درگیر ترافیک شلوغ استانبول نمی‌شوند و می‌توانند از اقیانوس و هوای تازه آن در حین انتقال بهره ببرند.

مشاوره خرید ملک در بشیکتاش استانبول

حال با توجه به اطلاعاتی که از این منطقه استانبول در اختیارتان قرار گرفت، شاید به خرید خانه در بشیکتاش علاقه‌مند شده باشید؛ اما باید بدانید که برای این کار نیاز است که از یک مشاوره خرید ملک کمک بگیرید. در این راستا ما به شما یواف اس را پیشنهاد می‌دهیم.

یو اف اس از بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی محسوب می‌شود که در زمینه خرید و فروش ملک در کشورهای خارجی و ایران فعالیت دارد. شما می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.