کار در دبی، چگونه برای کار در دبی اقدام کنیم؟

کار در دبی

کار در دبی برای ایرانیان و در کل، کار در امارات متحده عربی مانند گشودن شدن درهای جدید به سمت پیشرفت و درآمد بیشتر است. حتما شما هم به دنبال آگهی مشاغل پردرآمد در دبی و پیدا کردن کار تضمینی در امارات هستید. ما خبرهای خوبی برای تمام کارجویان ایرانی داریم. امارات کشوری ثروتمند در جنوب غربی آسیا است که از شما به خلیج فارس راه دارد. نزدیکی آن به کشور خودمان سبب شده است که برای سفر، کار و حتی تحصیل راهی این کشور شویم. اما اینجا یک کشور غنی، مدرن و مهاجرپذیر است. به طوریکه 5امین کشور مهاجرپذیر به حساب می‌آید. اما کار کردن در دبی که زیباترین شهر کشور امارات به حساب می‌آید، قوانین، شرایط و حقوق خاص خود را دارد. شما با داشتن اجازه کار، می‌توانید نسبت به دریافت اقامت موقت امارات اقدام کنید. این اولین خبر خوبی است که به طرفداران پیدا کردن کار در دبی می‌دهیم.

مهم‌ترین نکته در مورد کار در امارات این است که شما باید ویزای کاری داشته باشید. تنها زمانی به شما ویزای کاری داده می‌شود که از طرف یک شرکت یا کارفرمای معتبر عرب، دعوت‌نامه کاری برای شما ارسال شود. با داشتن این اجازه‌نامه می‌توانید مشغول به کار در دبی و دیگر شهرهای امارات شوید. اقتصاد امارات جزو اقتصادهای برتر دنیا و مخصوصا خاورمیانه است. ارزش واحد ارزی رایج کشور بالا است و به نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف نیاز است. برای همین درهای این کشور به روی متخصصان و علاقمندان به کار در آنجا باز است. با ما همراه باشید تا هرآنچه در مورد حقوق کار در دبی، شرایط پیدا کردن کار و شاغل شدن در دبی نیاز است بدانید را به شما بگوییم. موسسات کاریابی در امارات را معرفی کنیم و قبل از درخواست‌های کاری شما، سیر تا پیاز کار در دبی را بررسی کنیم.

مشاوره خرید ملک

حقوق کار در دبی

در کدام دسته شغلی می‌خواهید مشغول به کار شوید؟ آیا حاضر هستید با درآمد کمتر از کشور خودتان در دبی مشغول به کار شوید؟ مسلما خیر! خبر خوب دیگر ما برای متقاضیان کار در دبی این است که این کشور برای نیروی متخصص و مشغول به حرفه خود، حداقل حقوق بالایی را تعریف کرده است. حقوق شما به واحد ارزی امارات یعنی درهم خواهد بود. از آنجایی که دبی یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری منطقه است، سالانه میلیون‌ها توریست جذب آن می‌شوند. حجم سرمایه وارد شده به کشور زیاد است و اقتصاد مبتنی بر نفت و گردشگری آن، انواع مشاغل مختلف را در دبی ایجاد کرده است. میزان حقوق کار در دبی به گونه‌ای خواهد بود که شما می‌توانید از نظر مالی خود و خانواده را ساپورت کنید و از طرفی مقداری برای هزینه‌های اضافی و سرمایه‌گذاری نیز برایتان باقی بماند.

حقوق در دبی

آیا می‌دانید که در ده سال گذشته، نرخ بیکاری در امارات همواره زیر 3 درصد بوده است. این نرخ در سال 2016 به نزدیک 1.6 نیز رسیده است. این به معنای این است که از هر 100 نفر در امارات حدود 3 نفر بیکار هستند. این یعنی امکان بیکار بودن خیلی پایین‌تر از آن است که بخواهید نگران باشید. پایین بودن نرخ بیکاری نشان از اقتصاد برتر و چگالی بالای ثروتمندان و کارفرمایان در یک مملکت است. بر حسب نوع شغل و میزان مهارت و تخصص شما مقدار درآمد در دبی نیز متفاوت خواهد بود. برای کارهای حسابداری میانگین درآمد 16241 درهم، کارهای اداری 10096 درهم، کارهای بازاریابی و طراحی گرافیک 14695 درهم، معماری و طراحی داخلی 14231 و رانندگی 11664 درهم درآمد خواهید داشت.

شرایط کلی کار و قوانین کار در امارات

شرایط کلی کار کردن امارات داشتن حداقل سن قانونی 18 سال و داشتن ویزای کاری است. یک قانون به نام قانون کار (work low) وجود دارد که همان قانون 8 فدران سال 1980 میلادی است. این قانون بر روی مشاغل خصوصی امارات تمرکز دارد. بر طبق این قانون، هر فرد مشغول به کار در یک شرکت 7 ساعت در روز باید کار کند. البته برخی از مشاغل بر حسب نیاز و به شرط مندرج شدن در قرارداد کاری میان کارفرما و کارجو می‌توانند این میزان را به 9 ساعت افزایش دهند. در سال اولی که مشغول به کار هستید، 21 روز در سال حق مرخصی خواهید داشت. این میزان مرخصی از سالهای بعد به 30 روز در سال خواهد رسید. شما به عنوان فرد شاغل در دبی حقوق خاص خود را دارید که هیچگاه ضایع نخواهند شد.

  • درآمد به صورت ماهانه است
  • اگر کارفرمایی پیش از موعد تمام شدن قرارداد؛ کارمند را از کار بیکار کند باید تمامی حقوق کارمند را به علاوه خسارات به او پرداخت کند
  • با تمدید ویزای کاری و تمدید قرارداد می‌توانید در حرفه مربوطه کار خود را ادامه دهید
  • کار شما می بایست در راستای توان و تخصص شما باشد
  • امکان اخذ اقامت 5 ساله و 10 ساله برای مشاغل خاص و نیروی کار ویژه در امارات وجود دارد.

چگونه برای کار در دبی اقدام کنیم؟

تمام افراد در هر کجای جهان برای کار در دبی نیاز به ویزای کاری دارند. در قوانین مهاجرت کاری به امارات دو نوع ویزای کاری تعریف شده است. ویزای کاری جاب آفر (Job Offer) که در آن باید از سمت یک کارفرمای مشغول به کار  در امارات، دعوت‌نامه کاری دریافت کنید. در واقع در این نوع ویزا شما نیازی به حضور در خاک امارات نخواهید داشت. در نوع دوم که به ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر (Job Seeker) معروف است، افراد جویای کار در دبی به مدت 6 تا 12 ماه می‌توانند در خاک امارات بمانند و به دنبال کار و حرفه‌ی مورد نظر خود برگردند. و به محض اینکه کار پیدا کردند، ویزای جستجو را به ویزای کاری تبدیل کنند. شما بعنوان ایرانی تنها می‌توانید از نوع ویزای اول اقدام کنید، چرا که دولت امارات برای ایرانیان ویزای جستجوی کار (Job Seeker) صادر نمی‌کند.

چگونه برای کار در دبی اقدام کنبم

حال برای گرفتن ویزای کاری جاب آفر به چند روش می‌توانید کار در شهر دبی پیدا کنید. راه اول اینکه خودتان شرکت‌های هدف را در دبی شناسایی کنید و رزومه خود را برای بررسی به آنها بفرستید. راه دوم اینکه به موسسه‌های معتبر کاریابی در امارات مراجعه کنید، تا لیستی از شرکت‌های قانونی و مرتبط را به شما معرفی کنند. دیگر راهها به بررسی کانال‌های کاریابی، روزنامه‌های رسمی امارات، ارتباط‌گیری از طریق لینکدین و … محدود می‌شود.

موسسات کاریابی در امارات

موسسات کاریابی در امارات نقش واسط میان کارفرمایان و جویندگان کار در دبی را دارند. شما می‌توانید هم از طریق موسسه‌های کاریابی در امارات و هم موسسه‌های کاریابی در ایران، شغل‌های مد نظر خود و نیازمندی‌های شغلی دبی را پیگیری کنید. چند مزیت در این روش وجود دارد. اولا اینکه بسیاری از مشاغل مورد نیاز در دبی به طور کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و حق انتخاب بیشتری خواهید داشت. از طرفی با مقایسه میان مشاغل مختلف در دبی، می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. دیگر اینکه موسسات کاریابی در امارات شما را ساختن رزومه، ارائه و آپدیت کردن آن کمک می‌کند. کارفرماها درموسسه‌های کاریابی، پروفایل و مدارک هویتی خود را به طور کامل وارد کرده‌اند، برای هم میزان کلاه‌برداری و سوءاستفاده از متقاضیان کار و شغل در امارات به کمترین میزان خود رسیده است.

مزیت دیگر این روش این است که شما نیازی به حضور در خاک امارات و پرداخت هزینه بالا نخواهید داشت. سه موسسه کاریابی معتبر در امارات:

  • BAC خاورمیانه
  • Akhtaboot
  • Dubizzle
  • Future tense
  • Accel human resource consulting
  • Adecco middle east
  • Black and grey HR
  • Cassia

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

مشاغل مختلف به صورت قرارداد کاری محدود و قرارداد کاری نامحدود در امارات وجود دارند. و از آنجایی که این کشور پیشرفت‌های زیادی از نظر اقتصادی و توسعه کشوری داشته است، مشاغل مختلف در آن بیکار نخواهند بود. اگر مدرک دانشگاهی رشته‌های مختلف را دارید می‌توانید بر روی درآمد ماهانه 3300 دلار در دبی حساب کنید. برای افراد بدون مدرک 1900 دلار و برای کارگران پیمانی 1360 دلار در ماه، رنج حدودی درآمد خواهد بود. حوزه‌های مختلف از جمله تجارت کالا، صادرات، خدمات مالی، مدیریت، ساخت و ساز، گردشگری، لجستیک، آموزش و بازاریابی در دبی فعال هستند. در اینجا 10 شغل پردرآمد در دبی را برایتان لیست کرده‌ایم:

  • مشاور خرید و فروش املاک و مستغلات: 20 تا 30 هزار درهم
  • مهندس عمران
  • مدیر عامل روابط عمومی
  • افسران ارشد بازاریابی و مارکترها: 11 تا 34 هزار درهم در ماه
  • آکاتورها
  • مدیران IT: میانگین درآمد 10 تا 20 هزار درهم در ماه
  • وکلا
  • بانکداران
  • خلبانی
  • پزشکی
  • مدیر رستوران‌ها
  • معماری و دیگر شاخه‌های مهندسی: 10 تا 25 هزار درهم در ماه

برای اطلاع از مشاغل پردرآمد در دبی به مقاله مرتبط به آن مراجعه نمایید.

کار در امارات از طریق پیشنهاد شغلی (job offer)

به این شیوه از کار پیدا کردن  در دبی، داشتن ویزای کاری جاب آفر نیز گفته می‌شود. جاب آفر (Job Offer) به معنای اجازه‌کاری است که از طرف دولت امارات به شما داده می‌شود. این گواهی نشان می‌دهد که شما توانایی و شرایط مشغول شدن به کار و حرفه در دبی را دارید. دقیقا مانند آنچه که در کاریابی در ترکیه داشتیم، همین‌جا نیز داریم. بدین صورت که شما یک کارفرمای عرب که به طور قانونی در امارات مشغول به کار است را پیدا می‌کنید. از قبل باید رزومه مناسب و پروفایل حرفه‌ای خود را تدوین کرده باشید که برای کارفرماها ارسال کنید. در طراحی و ساخت این رزومه‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در یو اف اس در ارتباط باشید. بعد از اینکه پروفایل خود را برای کارفرمای عرب فرستادید، او نیازمندی کاری خود را به شما اعلام می‌کند.

شما با داشتن این درخواست نیازمندی که شرکت x برای شغل y به شما نیاز دارد به کنسولگری امارات در ایران مراجعه می‌کنید و مراتب اخذ ویزای کاری را ادامه می‌دهید. از طرفی کارفرما نیز مراتب درخواست نیروی خارجی و ارائه اجازه‌کار را باید از طریق اداره کار و مهاجرت امارات پیگیری کند. درخواست شما توسط کارشناسان و بازرسان بین‌‌المللی به طور کامل بررسی می‌شود. هرگونه ایراد در پروسه پیدا کردن کار در دبی، سبب لغو درخواست شما خواهد شد.

اخذ اقامت و تابعیت در امارات از طریق کار

یک جمله! دولت امارات به هیچکدام از مهاجران، پناهندگان و افراد مقیم دیگر کشورها، اقامت دائم ارائه نمی‌دهد. گرفتن پاسپورت امارات خیلی سخت است، به طوری که شما باید حداقل 30 سال در این کشور مشروط به قوانین خاص امارات، اقامت موقت داشته باشید تا اینکه بتوانید نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام کنید. این پروسه برای کشوری مانند ترکیه 8 سال و برای برخی از کشورهای اروپایی 15 سال است. در کل شرایط اخذ اقامت دائم امارات خیلی سخت است اما ویزای کاری و اقامت موقت این کشور برای همه مهیا است. البته در کنار ویزای کاری از طریق سرمایه‌گذاری در بخش ملک مانند خرید خانه در دبی نیز می‌توانید اقامت موقت امارات را دریافت کنید.

با پیدا کردن کار و داشتن ویزای کاری به شما اقامت موقت داده می‌شود که بعد از یک سال می‌توانید خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 18 سال) را نیز به امارات امارات ببرید. برای آنها نیز اقامت موقت داده می‌شود. ویزای همراه شما که همسر شما است، مجاز به کار رسمی در این کشور نخواهد بود.

مزیت‌های کار در دبی

 

حال که گرفتن اقامت دائم کشور امارات اینقدر دشوار و تا حدودی غیرممکن است، چاره‌ای جز گرفتن اقامت موقت امارات نیست. در کنار زندگی مرفه، دسترسی عالی به امکانات و برندهای مشهور دنیا، حقوق شهروندی عالی می‌توان به دیگر مزیت‌های کار کردن در دبی اشاره کرد:

  • معاف بودن مالیات بر درآمد در دبی: شما با کار کردن در دبی، مالیاتی بر درآمد نخواهید داشت. هر چه قدر که درآمد داشته باشید، سر ماه متعلق به خود شما خواهد بود
  • حقوق بالای مشاغل: مشاغل مختلف که با درجه تخصص متوسط تا حرفه‌ای در دبی وجود دارند، درآمد بالایی نسبت به همان کارها در داخل کشور دارند.
  • نزدیکی به ایران و تشابه فرهنگی، عقیدتی میان دو کشور
  • دستمزد زن و مرد در این کشور اسلامی با هم برابر است

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار امارات

مدارک مورد نیاز برای کار در دبی

شما باید مدارک اعلام هویت خود را به همراه مدارک موردن نیاز برای صدور ویزای کار امارات را آماده کنید. هر فردی که تمایل به پیدا کردن کار در دبی دارد، باید پاسپورت معتبر (حداقل 6 ماه) را به همراه کپی کارت شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) و مدارک زیر به واحد صدور ویزای کاری امارات متحده عربی ارائه دهد:

  • 2 فرم پر شده سفارت
  • 2 قطعه عکس از پاسپورت
  • کپی از پاسپورت
  • نامه کارفرما (دعوت‌نامه شغلی)
  • مدرک پزشکی دال بر سلامت جسمی کارجو
  • پرداخت هزینه فرم سفارت (به صورت نقدی)
  • ارائه سابقه کاری
  • ترجمه آخرین مقطع تحصیلی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • ارائه نامه تمکن مالی

نکات پایانی در زمینه کار در دبی

مراحل کاریابی در دبی، شرایط پیدا کردن کار در دبی، حقوق کار در امارات، مشاغل پرطرفدار این کشور به همراه مدارک مورد نیاز برای شاغل شدن در دبی و موسسات کاریابی در امارات و انواع ویزای کاری را به شما به طور کامل توضیح دادیم. همانطور که دیدید شما برای شاغل شدن در دبی به حداقل سن 18 سال و داشتن پاسپورت معتبر و ارائه مدارک مورد نیاز اخذ ویزا در درجه اول نیاز دارید. از طرفی داشتن ویزای پیشنهاد کاری (Job Offer) برای ایرانیان ضروری است.

حال شما می‌توانید خودتان شرکت‌ها و کارفرماهای عرب را پیدا کنید و یا از طریق موسسه‌های کاریابی در دبی اقدام کنید. با داشتن کار در دبی، می‌توانید اقامت موقت این کشور را داشته باشید و از طرفی از حقوق بالا، عدم مشمول شدن مالیات، سطح کیفیت کاری بالا و رفاه اجتماعی نیز برخوردار شوید. اگر می‌خواهید در کشور امیرنشینان و شیخ‌نشینان عرب که جزو ثروتمندترین‌ها هستند، مشغول به کار شوید، همین الان با کارشناسان ما در یو اف اس تماس بگیرید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *