پزشکی بدون کنکور ترکیه

پزشکی بدون کنکور در ترکیه

پزشکی بدون کنکور ترکیه یعنی شما هم می‌توانید در یکی از بهترین رشته‌ها و یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید، بدون اینکه در آزمون اس ای تی، یوس و … شرکت کنید. تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه بدون آزمون ورودی یک شانس فوق‌العاده برای تمام دانشجویان بین‌المللی است. رقابت زیادی هم بر سر آن وجود دارد. چرا که دانشگاه‌های دولتی ترکیه تا چند سال پیش، امکان جذب دانشجو بدون آزمون را نداشتند.

اما اکنون در کنار تمام دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، تعدادی از بهترین دانشگاه‌های دولتی ترکیه نیز هر ساله به شرایطی که در ادامه خواهیم گفت، پزشکی بدون کنکور پذیرش می‌کنند. از آنجایی که تعدادی از این دانشگاه‌ها نیز در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند، دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در ترکیه، جذب آن‌ها می‌شوند. اگر متقاضی پذیرش دندانپزشکی بودن کنکور یا پزشکی بدون کنکور در ترکیه هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

مشاوره تحصیلی

در کل برای پذیرش دانشگاه‌های ترکیه، سه راه پیش روی دارید:

  • پذیرش با آزمون SAT ترکیه: یک آزمون استاندارد جهانی برای پذیرش در دوره‌ها و رشته‌های انگلیسی زبان که مهارت ریاضیات، هندسه و زبان انگلیسی شما در آن سنجیده می‌شود. از آزمون sat برای پزشکی ترکیه نیز استفاده می شود که پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوطه را حتما در سایت مطالعه کنید.
  • پذیرش با آزمون YOS ترکیه: یک آزمون استاندارد که آزمون ورودی بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه برای دوره‌ها و رشته‌های ترکی‌زبان است.
  • پذیرش بدون آزمون ورودی: اگر نمی‌خواهید در آزمون‌های مختلف سات، یوس، تومر، آلس و … شرکت کنید، درخواست پزشکی بدون کنکور ترکیه دهید. یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌ها برای اپلای گرفتن همین است.

ثبت نام پزشکی بدون کنکور در ترکیه

حواستان باشد، تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه به معنای این نیست که شما برای دانشگاه‌های ایران نیز می‌توانید درخواست پذیرش بدون آزمون دهید. این نوع تحصیل تنها برای دانشگاه‌های خصوصی و برخی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه است. مراحل ثبت نام پذیرش پزشکی بدون آزمون ورودی را نیز باید کاملا اصولی و درست انجام دهید، تا بتوانید صلاحیت خود را به دانشگاه مقصد اثبات کنید. اگر در فرایند ثبت نام، مواردی را فراموش کنید و یا به اشتباه انجام  در کدام دانشگاه می‌خواهید بدون آزمون به تحصیل پزشکی مشغول شوید؟ در هر صورت به مدارک زیر برای ثبت نام نیاز خواهید داشت:

  • ارائه پاسپورت معتبر (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • ارائه کارنامه دیپلم با ترجمه معتبر آن به زبان ترکی یا انگلیسی
  • ارائه کارنامه پیش‌دانشگاهی (برای فارغ‌التحصیلان نظام قدیم آموزش و پرورش)
  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی (تومر، تافل، آیلتس و …)، این مورد شانس شما را برای برخی از دانشگاه‌ها بالا خواهد برد.

تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

همانطور که گفته شد، پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی در دانشگاه‌های ترکیه بدیت معنا است که شما آزمون ورودی دانشگاه‌ها را نخواهید داشت. اما این تمام ماجرا نیست. شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه را باید بدانید. اول اینکه، شما باید مدرک دیپلم تجربی معتبر را کسب کرده باشید. حداقل معدل دیپلم شما باید 15 باشد (البته این شرط را بر اساس دانشگاه مقصد باید چک کنید). هرچه معدل دیپلم شما بالاتر باشد، شانس شما برای اپلای بدون آزمون نیز بالاتر خواهد بود. شرط سوم، داشتن گواهی و مدرک زبان است. شما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمره 80 آزمون تافل و نمره 6 آیلتس) را ارائه دهید. در قدم بعدی، ارائه مدارک مورد نیاز هر دانشگاه را نیز باید انجام دهید. شاید برایتان سوال باشد که اخذ پذیرش بدون آزمون به صورت مستقیم و با آزمون سات به چه صورت است؟

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد آزمون sat

نکته مهم: البته نکته مهم این است که اگر شما شرایط بالا را ندارید، می‌توانید در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه مشغول به تحصیل شوید. برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

  • پذیرش پزشکی بدون آزمون ترکیه بطور مستقیم

منظور از پذیرش مستقیم بدون کنکور دانشگاه‌های ترکیه این است که شما از طریق یو اف اس اقدام کنید. ما با تعدادی از بهترین دانشگاه‎‌های دولتی و خصوصی ترکیه به طور مستقیم برای دانشجویان قرارداد می‌بندیم. در این نوع پذیرش، شما در هیچ آزمونی شرکت نمی‌کنید و وارد دانشگاه‌هایی خواهید شد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می‌باشند. هر چند بیشتر دانشگاه‌های خصوصی ترکیه مورد تایید اتحادیه اروپا هستند.

  • پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه با آزمون SAT

اگر احساس می‌کنید شانس شما از نظر معدل دیپلم و اخذ پذیرش مستقیم کم است. با یک آزمون sat ترکیه و کسب نمره مورد قبول و ارائه آن به دانشگاه‌های مقصد می‌توانید پروسه پذیرش خود را آسان‌تر کنید و شانس کم خود در دیگر شرایط پذیرش بدون آزمون را بالا ببرید. که ما در این زمینه نیز به شما کمک خواهیم کرد تا به طور تضمینی بتوانید نمره بالای سات را کسب کنید.

مزایای پزشکی بدون آزمون ترکیه

مزایای پزشکی بدون کنکور ترکیه

بگذارید مزیت‌های تحصیل پزشکی بدون آزمون در ترکیه را با سیاست‌گذاری‌های جدید ترکیه و تحولاتی که در زمینه آموزش عالی داشته است شروع کنیم. از سال 2011 نظام آموزشی ترکیه، کاملا مطابق با استانداردهای اروپا و آمریکا، واحدها و آموزش عالی خود را ارائه می‌دهد. در پایان تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه به شما مدرک بین‌المللی داده می‌شود. این مدرک را به تمام دانشگاه‌های اروپا و امریکا می‌توانید ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

برای بازگشت به ایران نیز کافی است که پذیرش دانشگاه‌های بدون آزمون مورد تایید وزارت بهداشت را کسب کنید. اگر دانشگاه مقصد شما هم مورد تایید وزارت بهداشت ایران نباشد، با گذراندن چند واحد تعریف شده (18 تا 24 واحد) و پاس کردن آزمون بین‌المللی دانشجویان فارغ‌التحصیل شده خارجی، می‌توانید مدرک خود را در داخل کشور به کار ببرید. قطعا درآمد بالای پزشکی در کشورهای مختلف جهان بر کسی پوشیده نیست. و اما چند مورد از دیگر مزایای تحصیل پزشکی بدون آزمون ترکیه:

  • یک دکتر یا پزشک عمومی به طور متوسط 18400 لیر در ماه درآمد دارد. این یعنی به طور میانگین سالانه 221000 لیر درآمد دارد. این سطح درآمد حتی به 31100 در ماه و بالاتر نیز خواهد رسید.
  • پذیرش رشته پزشکی بدون آزمون شما را از شرکت کردن در دوره‌های آموزشی آزمون یوس، سات و … معاف خواهد کرد.
  • راحت تر می‌توانید به گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه برسید.
  • تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه امکان تحصیل بدون آزمون در رشته پزشکی را فراهم کرده‌اند.
  • شما تنها شهریه تحصیل را پرداخت می‌کنید و هزینه‌های اضافی کلاس آموزشی آزمون‌های ورودی و شرکت در آزمون را نخواهید داشت.
  • این امکان را خواهید داشت که در بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای ترکیه از جمله آنکارا و استانبول تحصیل کنید.
  • اخذ پذیرش پزشکی بدون کنکور در ترکیه 6 سال زمان خواهد برد تا مدرک خود را بگیرید. همین بازه زمانی در ایران در بهترین حالت 8 تا 9 سال طول می‌کشد.
  • در کنار درخواست برای پذیرش بدون کنکور می‌توانید درخواست بورسیه نیز دهید که اگر با درخواست شما موافقت شود، بورسیه 25 و 50 درصدی را دریافت خواهید کرد (البته گرفتن بورسیه شرایط خاص خود را دارد که برای کسب اطلاعات کامل در این مورد می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید)
  • در طول تحصیل خود، می‌توانید بسیاری زبان‌های دیگر را نیز یاد بگیرید.
  • در برنامه‌های تبادل دانشجو از جمله برنامه اراسموس، فارابی و مولانا شرکت کنید.

هزینه پزشکی بدون کنکور ترکیه 2023

پزشکی جزو رشته‌های گران و پرهزینه شاخه تجربی است. هزینه تحصیل شما نیز بستگی به نوع دانشگاه (دولتی و خصوصی) دارد. در دانشگاه‌های دولتی به طور متوسط 250 تا 1500 دلار سالانه باید پرداخت کنید. برای دانشگاه‌های خصوصی نیز این رنج به 10000 تا 25000 دلار در سال برسد. از شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه نیز پرداخت شهریه سال اول است. در اینجا لیست چند دانشگاه معتبر به همراه شهریه رشته پزشکی آورده شده است:

  • دانشگاه اطلس ترکیه: 20000 دلار، 14000 دلار با تخفیف
  • دانشگاه آتاتورک: (تحصیل به زبان انگلیسی و ترکی): 7500 لیر ترکیه
  • دانشگاه بیرونی: زبان انگلیسی: 20000 دلار، 18000 دلار
  • دانشگاه کوچ: شهریه مدرسه پزشکی: 105456 لیر (در قالب 4 قسط 26364 لیری می‌توانید پرداخت کنید)
  • دانشگاه یدی تپه: پزشکی: 27500 دلار سالیانه
  • دانشگاه سلیمان دمیرل: 886 لیر سالیانه

رشته پزشکی و دانشگاه خصوصی و دولتی

آیا تابه‌حال در مورد آینده زندگی تحصیلی خود در دوراهی قرار گرفته‌اید؟ پاسخ به این سؤال که بعداً در دوران تحصیل در دوراهی خواهید بود، در ذهن خودتان برای اهداف شما تعیین کننده خواهد بود. 65 درصد از دانشجویان در آخرین انتخاب خود بسیار در این دوراهی گیر کرده‌اند.

در حالی که یک عده از دانشگاه‌های خصوصی حمایت می‌کنند، برعکس، عده‌ای دیگر دانشگاه‌های خصوصی را مطلقاً رد می‌کنند. البته بحث دانشگاه خصوصی بحث فرصت است. اما در روزهای اخیر گسترش جدی دانشگاه خصوصی صورت گرفته و شهریه‌ها کمتر و کمتر می‌شود. از طرفی فرصت‌های بورس تحصیلی هم دارید. دانشگاه‌های خصوصی و دولتی دارای جنبه‌های مشترک و متفاوتی هستند.

در نگاه اول، این دو گزینه بسیار نزدیک به هم به نظر می‌رسند، زیرا هر چه باشد، فرد پزشکی را آموزش خواهد دید. دو دانشگاه دارای معلمان و اساتیدی هستند که در رشته خود متخصص هستند. البته، این معلمان می‌توانند متفاوت باشند. همان‌طور که بسیاری از ما می‌دانیم، در بین دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که هرکسی قطعاً دوست دارد انتخاب کند.

با این حال، همه دانشگاه‌های دولتی در شرایط یکسانی نیستند، اما اکثر افراد از زیاد بودن تعداد دانشجویان در کلاس‌های درس و کمبود وقت اساتید گلایه دارند. در حالت کلی با کمی تحقیق می‌توانید متوجه شوید چه نوع دانشگاهی برای تحصیل رشته پزشکی بدون کنکور با روحیه شما سازگار است. این موضوع به میزان تمکن مالی، سطح تحصیل و انتظارات فرد وابسته است.

بهترین دانشگاه های پزشکی بدون کنکور ترکیه

بهترین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه برای تحصیل پزشکی بدون کنکور را باید بشناسید تا اولویت‌های خود را مشخص کنید. کمتر کسی فکرش را می‌کرد که دانشگاه‌های دولتی ترکیه نیز به پذیرش بدون آزمون روی بیاورند اما اکنون تعدادی از بهترین آنها از جمله دانشگاه استانبول، دانشگاه آتاتورک، دانشگاه قاضی و … پذیرش بدون کنکور دارند.

لیست دانشگاه‌های دولتی برای پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه:

  • دانشگاه سلیمان دمیرل: این دانشگاه در لیست 20 دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد و همواره جزو 5 درصد موسسات برتر دنیا است. محل قرارگیری آن، شهر زیبای اسپارتا در غرب ترکیه است. شاید نام این شهر را به خاطر گل و گلاب شنیده باشید.
  • دانشگاه کاتب چلبی: یک دانشگاه بسیار عالی و سطح بالا (چهارمین دانشگاه دولتی برتر ترکیه) در شهر ازمیر که در سال 2010 تاسیس شد. این دانشگاه 13 دانشکده دارد و در رشته پزشکی، بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کند.
  • دانشگاه آتاتورک: یک دانشگاه دولتی در شهر زیبای ارزروم ترکیه که 22 دانشکده معتبر دارد. تنوع رشته‌های این دانشگاه به حدی بالا است که هر دانشجویی عاشق به دست آوردن اپلای آن خواهد شد.
  • دانشگاه قاضی: همینطوری هم بر سر گرفتن پزشکی دانشگاه قاضی آنکارا که رتبه 5ام درمیان دانشگاه‌های ترکیه را دارد دعوا است. در این میان امکان اخذ پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه را نیز فراهم کرده است که طیف بیشتری از دانشجویان برتر و مستعد به سمت آن روانه می‌شوند.
  • دانشگاه جمهوریت سیواس: یک دانشگاه دولتی عالی اما کمتر شناخته شده در شهر سیواس ترکیه است. اینجا جزو استان‌های مرکزی ترکیه است. این دانشگاه به سه طریق بدون آزمون، آزمون سات و آزمون یوس دانشجو پذیرش می‌کند.
  • دانشگاه کارابوک: این دانشگاه دولتی در شهر کارابوک قرار دارد. از نظر رنکینگ در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد که بسیار عالی است.
  • دانشگاه ارجیس: اینجا را دومین دانشگاه پایدار از نظر مسائل زیست محیطی در ترکیه می‌دانند. دانشگاه زیبایی که در شهر قیصریه ترکیه واقع شده است و به سه صورت آزمون سات، آزمون یوس و بدون آزمون دانشجو پذیرش می‌کند.
  • دانشگاه آنکارا: محبوبیت دانشگاه آنکارا در ترکیه بر کسی پوشیده نیست. 5امین دانشگاه برتر ترکیه است که در رشته پزشکی رتبه 3 کشور را دارد.

لیست بهترین دانشگاه‌های خصوصی برای پذیرش پزشکی بدون آزمون ترکیه:

  • دانشگاه کوچ: این دانشگاه در شهر استانبول واقع شده است و رنک بالایی در سیستم‌های اعتبارسنجی جهانی از جمله QS و THE دارد.
  • دانشگاه مدیپول: تحصیل پزشکی بدون آزمون این دانشگاه شما را در یک جو علمی بی‌نظیر با امکانات بسیار زیاد قرار خواهد داد. دانشگاه مدیپل در شهر استانبول واقع شده و در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بدون آزمون پذیرش دانشجو دارد.
  • دانشگاه باهچه شهیر: 13امین دانشگاه برتر ترکیه که در شهر زیبای استانبول قرار دارد.

مدارک لازم پذیرش دانشگاه های ترکیه بدون کنکور

 

دانشگاه‌های ترکیه در سایت‌ رسمی خود، مدارک و پروسه ثبت نام را به طور کامل ارائه می‌دهند که در مواری میان آن‌ها تفاوت وجود دارد. اما در حالت کلی، برای اخذ پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه شما باید حداکثر 25 سال سن داشته باشید و در مرحله درخواست آنلاین خود، مدارکی از جمله پاسپورت، کارت شناسایی، گواهی تمکن مالی، آخرین مدرک تحصیلی، مدرک زبان، فرم آنلاین درخواست و … را به دانشگاه ارائه دهید.

مجوز کار برای فارغ التحصیلان پزشکی بدون آزمون ترکیه

و اما خبر خوب ما برای داوطلبان تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه، امکان کار موقت و نیمه‌وقت در طول تحصیل است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در کارهای نیمه وقت و مرتبطی که دانشگاه برای آن‌ها مشخص کرده است زیر نظر استادان مجرب مشغول به کار شوند. در کنار این‌ها اجازه کار برای ویزای کاری و دریافت اقامت ترکیه نیز از دیگر مزایای کار با مدرک دانشگاهی پزشکی بدون آزمون است. که اگر شما تسلط بر زبان ترکی داشته باشید با داشتن مجوز کار ترکیه (Job Permission) می‌توانید اقامت موقت ترکیه را نیز کسب کنید و در ادامه آن را تحت شرایط خاص به اقامت دائم تبدیل کنید.

برای اخذ اطلاعات بیشتر پیرامون پذیرش پزشکی بدون آزمون در ترکیه همین حالا با مشاوران یو اف اس تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما گذارند.

 

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *