راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول

راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول

راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول برای این است که شما قبل از هر مسافرتی، اول به جیبتان نگاه می‌کنید. مخصوصا وقتی می‌خواهید به یک شهر اروپایی مانند استانبول سفر کنید. هزینه‌های سفر به استانبول از لحظه‌ای که پاسپورت خود را می‌گیرید شروع می‌شود و شامل مواردی از جمله هزینه رزرو بلیط هواپیما، استفاده  از حمل و نقل عمومی، رزرو هتل در استانبول، خرید در مراکز خرید و حراجی‌های مشهور استانبول و … می‌شود. البته که بدون خرج کردن در استانبول به کسی خوش نمی‌گذرد. برای همین از الان به فکر مخارج سفر به استانبول باشید. که البته ما در اینجا هزینه‌های سفر به استانبول را در بخش‌های مختلف برایتان آورده‌ایم. چرا؟ تا به هر دلیلی – خرید خانه و ملک در استانبول، خرید کالا در استانبول، خوشگذرانی و تفریح، تحصیل یا کار- به استانبول می‌روید، دست پُر از آن بیرون بیایید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

واحد پولی ترکیه

واحد پولی ترکیه

واحد پول استانبول، واحد ارز رایج ترکیه یعنی لیر است. البته واحد جمهوری ترک قبرس شمالی نیز لیر است. واحد کمتر از لیر، کروش است که هر 100 کروش یک لیر محسوب می‌شود. آیا می‌دانستید که در سال 2005، شش صفر از واحد ارز کشور ترکیه حذف شد و در سال 2009 نشان اختصاری آن از YTL به TL تبدیل شد. چاپ پول لیره ترکیه بر عهده بانک مرکزی ترکیه است. قطعا برای خرید کردن و پول خرج کردن در استانبول به لیر نیاز خواهید داشت. در این صورت هم می‌توانید چنج کردن آن را در داخل کشور انجام دهید و هم زمانی که به استانبول رسیدید، به صرافی‌های این شهر مراجعه کنید. پیشنهاد ما این است که از مراجعه به شعبه‌های اکسپینج کردن پول در فرودگاه‌ها خودداری کنید. این مراکز عموما مقداری بالاتر از نرخ صرافی‌ها کار می‌کنند که برای مبالغ بالا، مقداری به صرفه نیست.

  • مراجعه به صرافی‌ها و گرفتن پایین‌ترین قیمت برای تبادل ارز ریال به لیر یا دلار به لیر در استانبول، بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.
  • اگر یک حساب در بانک‌های ترکیه دارید، یا دارای مسترکارت هستید، به راحتی می‌توانید از درگاه‌های بانکی مختلف این کشور، لیر برداشت کنید.
  • ترجیحا برای خرید در حراجی‌ها و بازارهای محلی در استانبول، با خود پول نقد به همراه داشته باشید.

اگر به نمودار شاخص لیر ترکیه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این ارز در سال‌های اخیر شاهد افزایش ارز سهام این ارز آزاد بوده‌ایم. اگرچه روزگاری لیر ترکیه در گینس به عنوان ارز کم‌ارزش ثبت شده بود اما اکنون اقتصاد ترکیه یکی از 20 اقتصاد برتر و لیر ترکیه جزو ده ارز برتر دنیا است.

هزینه پیش از سفر

و اما هزینه‌های سفر به استانبول، از گرفتن پاسپورت شروع می‌شود. اگر پاسپورت ندارید، حدود 150 هزار تومان باید برای گرفتن آن هزینه کنید. پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد، تا بتوانید به خارج از کشور سفر کنید. البته که برای سفر به استانبول، به ویزا نیاز ندارید و تا 3 ماه می‌توانید اقامت توریستی در ترکیه داشته باشید که این فرصت بی‌نظیر برای سفر به استانبول و دیگر شهرهای مشهور ترکیه از جمله آنتالیا، ازمیر، بدروم و … است. در کنار هزینه گرفتن پاسپورت، موارد دیگری از هزینه‌های پیش از سفر به استانبول، به عوارض خروج از کشور، رزرو هتل بلیط استانبول، و هزینه‌های جانبی تا رسیدن شما به مقصد می‌شود.

هزینه عوارض خروج از کشور برای بار اول 264 هزارتومان در سال 99 بود.  این هزینه برای بار دوم به مقدار 50 درصد و برای بار سوم و دفعات بعد به میزان 100 درصد افزایش می‌یابد. البته این را هم بدانید که اگر به هدف درمان و داشتن مجوز از پزشک به استانبول می‌روید یا در این شهر دانشجو هستید و از آخرین برگشت شما به ایران بیش از 3 ماه گذشته باشد، یا خدمه هواپیما و کشتی هستید از پرداخت عوارض خروج معاف می‌باشید. در غیر این صورت پرداخت عوارض خروج از کشور، در لیست هزینه‌های سفر به استانبول قرار دارد.

هزینه خرید بلیط هواپیما

از دیگر مخارج سفر به استانبول که خیلی هم مهم است، خرید بلیط هواپیما به استانبول است. بسیاری از شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، اصفهان، کیش، شیراز، کرمان و … پرواز به مقصد استانبول را ارائه می‌دهند. فاصله هوایی استانبول از تهران، حدود 2042 کیلومتر و زمان 3 ساعت و 20 دقیقه است. پروازهای مستقیم به مقصد استانبول از ایرلاین‌های ترکیش، پگاسوس، ماهان، ایران ایر، قشم ایر، آسمان و معراج در تمام روزهای هفته انجام می‌شود. در این میان بلیط ارزان هواپیما عموما متعلق به دو ایرلاین آسمان و معراج هستند و پرطرفدارترین آن‌ها نیز کیش ایر است که نزدیک به 43 درصد پروازهای تهران به استانبول را به خود اختصاص داده است.

قیمت بلیط هواپیما استانبول شدیدا تحت تاثیر زمان رزرو، نوع ایرلاین، نوع کلاس پروازی (اکونومی، پریمیوم، بیزینس، فرست، پریمیوم فرست و …) نوع سفر (مستقیم، با توقف، رفت، برگشت) و … است. تا 10 میلیون تومان را برای رزرو بلیط و سفر هوایی به استانبول کنار بگذارید. این رنج به خاطر نوسان‌های اقتصادی در دو سال اخیر است که باید در برآورد هزینه‌ها‌ی سفر به استانبول، آن را مد نظر قرار داد. فرودگاه‌های استانبول نیز شامل فرودگاه استانبول، فرودگاه سابیها گوکچن و فرودگاه آتاتورک می‌باشد. خبر خوب ما برای کسانی که با هدف خرید خانه در استانبول می‌روند این است که قصد شما گرفتن اقامت و سرمایه‌گذاری بیش از 250 هزار دلار در ترکیه است، بلیط هواپیمایی شما رایگان خواهد بود.

هزینه سفر زمینی به استانبول

ترکیه به ایران نزدیک است و سفر زمینی به استانبول در کنار سفر هوایی یکی از گزینه‌های پرطرفدار است. سفر با اتوبوس به ترکیه یا سفر با خودرو شخصی نیز قدم دیگر در برآورد هزینه‌های سفر به استانبول را به خود اختصاص می‌دهد. مرزهای سفر زمینی به ترکیه و استانبول از ایران شامل سه مرز بازرگان که بزرگترین و مهم‌ترین مرز برای سفر به ترکیه است، مرز رازی میان دو پایانه بازرگان و سرو و نزدیک به شهرستان خوی است. مرز سوم نیز، مرز سرو در یکی از شهرستان‌های ارومیه است. این مرزها برای عبور و مرور همیشه باز هستند و پر امکانات‌ترین و شلوغ‌ترین آن، همان مرز بازرگان در نزدیکی شهر ماکو است.

هزینه‌های سفر به استانبول از راه زمینی را می‌توان در یک دسته‌بندی به صورت زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • هزینه‌های سفر با تورهای گردشگری: یکی از راه‌های سفر ارزان و اقتصادی به استانبول، شرکت کردن در تورهای گردشگری و پیدا کردن تورهای لحظه‌آخری است. این تورها برنامه‌ها و پلن‌های خاصی برای مشتریان خود دارند که به سبب قراردادهایی که با مقصد دارند، هزینه‌ی سفر به استانبول را تعدیل می‌کنند. عموما شرکت در یک تور 3 شبه از 10 تومان شروع می‌شود.
  • هزینه‌های سفر با اتوبوس به استانبول: اتوبوس‌های مسافرتی به استانبول از شهرهای مختلف حرکت دارند. قیمت سفر به استانبول با اتوبوس از تهران 280 تا 360 هزار تومان است (که البته در هر بار سفر کردن، به روز شده این قیمت‌ها را باید دریافت کنید).
  • هزینه‌های سفر به استانبول با خودرو شخصی: قبل از رفتن به مرز و خارج کردن خودرو شخصی از کشور باید هزینه‌هایی برای درخواست گواهینامه بین‌المللی در ترکیه، هزینه پلاک بین‌المللی، دفترچه مالکیت خودرو، برچسب CD و IR، هزینه عوارض خروج از کشور، هزینه کاپوتاژ خودرو، بیمه ده روزه ماشین پرداخت کنید.

هزینه رزرو هتل در استانبول

هزینه رزرو هتل در استانبول

بخش مهمی از بودجه و هزینه‌های سفر به استانبول، به بخش اقامت در این شهر اختصاص دارد. آیا می‌دانید که تعداد 817 هتل اقامتی و 56164 اتاق در استانبول قرار دارد. شاید شما هیچگاه در سفر به استانبول، مشکلی از بابت اقامت در هتل پیدا نکنید. اینجا یکی از ده شهر گردشگری برتر دنیا است، معلوم است که هتل‌ها لوکس و لاکچری و حتی هتل‌های ارزان فوق‌العاده‌ای را در آن پیدا خواهید کرد. هزینه یک شب اقامت در هتل‌ها استانبول بستگی به نوع هتل، سطح امکانات، نوع اتاق و زمان رزرو شما دارد. هزینه متوسط یک هتل سه ستاره در استانبول، 43 دلار برای هر شب است. هزینه اقامت در هتل 4 ستاره در استانبول نیز 79 دلار برای هر شب است و این هزینه برای ماندن در یک هتل 5 ستاره در استانبول به 167 دلار برای هر شب می‌رسد.

البته این‌ها مقادیر میانگین است و شما برای هتل‌های لوکس و 5 ستاره استانبول، گاها تا 350 دلار و بالاتر برای هر شب را باید پرداخت کنید. در اینجا به هزینه اقامت در استانبول در برخی از مشهورترین هتل‌های آن اشاره کرده‌ایم:

  • هتل پنج ستاره CVK Park Bosphorus: 267 دلار برای هر شب. این هتل 492 فوت از میدان تکسیم استانبول فاصله دارد.
  • هتل پنج ستاره InterContinental Istanbul, an IHG Hotel: 150 دلار برای هر شب، نزدیک به میدان تکسیم
  • هتل سویسوتل: 339 دلار برای هر شب، نزدیک به میدان تکسیم
  • هتل هیلتون استانبول بومونتی: 148 دلار برای هر شب، واقع در منطقه شیشلی استانبول
  • هتل الیسیوم تکسیم: 112 دلار برای هر شب، نزدیک میدان تکسیم
  • هتل مارمارا تکسیم: 150 دلار برای هر شب، نزدیک به میدان تکسیم
  • و…

هزینه اقامت ارزان در هتل‌های استانبول:

  • مسافرخانه و هتل آنتیک: 1011600 تومان برای هر شب
  • هتل آلف استانبول: 1195800 تومان برای هر شب
  • هتل هیستوریکال: 1542100 تومان برای هر شب
  • هتل اپارت بیرلیک: 1767500 تومان برای هر شب
  • پالاز کوپلی: 1911900 تومان برای هر شب
  • و…

نکته مهم) به روز رسانی تمامی این قیمت‌ها را باید قبل از هر سفر دریافت کنید.

هزینه خورد و خوراک در استانبول

هزینه غذا خوردن در استانبول می‌تواند در برآورد هزینه‌های سفر به استانبول، خیلی برایتان ارزان تمام شود. کافیست رستوران‌های لوکس و گران و رستوران‌های هتل‌ها را رها کنید و سری به مرکز شهر و کافه‌ها و غذاخوری‌ها محلی بزنید. غذاهای ترکیه در سطح جهانی شهرت دارند و اصلا به این فکر نکنید که بدون مزه کردن آن‌ها، استانبول را ترک کنید. کوفته، کباب ترکی و باقلوا جزو خوراکی‌های مشهور استانبول هستند. برای صرف یک وعده صبحانه ترکی خوشمزه برای یک نفر حدود 5 تا 8 یورو باید پرداخت کنید. هزینه یک وعده ناهار یا شام در استانبول برای هر نفر نیز حدود 9 یورو است. پیشنهاد دیگر ما برای خورد و خوراک در استانبول این است که یک وعده ناهار خوشمزه میل کنید و برای شام نان شیرینی معروف استانبول را با چای میل کنید. حتی یا 1 یورو نیز می‌توانید ساندویچ‌های خوشمزه‌ای در استانبول میل کنید.

هزینه بازدید از اماکن گردشگری

خبر خوب ما برای کسانی‌که به هدف تفریح و سفر و خوشگذرانی به استانبول می‌روند، این است که هزینه بازدید از مشهورترین و زیباترین جاذبه‌های دیدنی ترکیه در سطح مناسبی قرار دارد. بازدید از مسجد زیبای ایاصوفیه رایگان است مگر اینکه با تور راهنما وارد این مسجد که اکنون موزه است، وارد شوید که در این صورت باید یورو لیر به راهنمای تور پرداخت کنید. برای بازدید از کاخ توپکاپی نیز پرداخت 20 یورو ورودی و 25 یورو تور راهنما، نیاز است. تا به اینجا هزینه‌های سفر به استانبول در مورد دو تا از پربازدیدترین جاذبه‌های این شهر برآورده شده است. حال بستگی دارد که شما چند روز در استانبول می‌مانید و از چند جاذبه دیدنی می‌خواهید دیدن کنید. در اینجا به شما کارت‌های استانبول ای-پاس و استانبول ولکام کارت را معرفی می‌کنیم. این دو کارت بخش زیادی از هزینه‌های سفر گردشگری به استانبول را تعدیل می‌کند:

  • کارت تخفیفی ای استانبول (Istanbul E-Pass): کارت سه روزه را با 115 لیر، 5 روزه را با 135 لیر و 7 روزه را با 145 یورو می‌توانید خریداری کنید.
  • کارت استانبول ولکام (Istanbul Welcome Card): کارت کلاسیک 7 روزه را با 25 یورو، کارت پریمیوم را با 59 یورو و دلوکس کارت را با 89 یورو می‌توانید خریداری کنید.

با داشتن این کارت‌ها علاوه بر بازدید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، دسترسی به خط مستقیم، حمل و نقل رایگان، ترانسفر فرودگاهی و … را نیز خواهید داشت. به طور خلاصه اگر فرض کنیم که سفر به استانبول شما یک هفته طول بکشد، باید کارت ای استانبول پاس 7 روزه یا کارت پریمیوم یا دلوکس را خریداری کنید. که منجر به صرفه‌جویی 70 درصدی در هزینه‌های گردشگری شما خواهد شد.

هزینه خرید سوغات در ترکیه

سوغات در ترکیه

هزینه خرید سوغاتی در ترکیه جزو هزینه‌های مازاد و تصادفی است. برای خرید سوغات، جواهرات، فرش و … نیز حدود 200 یورو در مجموع هزینه‌های سفر به استانبول، کنار بگذارید. حال هم خوراکی‌های مشهور استانبول و هم صنایع و کالاهای مختلف آن در دسته سوغات قرار دارند. از جمله سوغاتی‌هایی که در سفر به استانبول می‌توانید برای خانواده، دوستان و آشنایان خود بخرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چای ترکی و دمنوش‌های گیاهی مشهور استانبول (چای دنلیک و …): از تا 2 تا 8 دلار در بازار بزرگ استانبول یا بازار ادویه
  • راحت‌الحلقوم ترکی: از 5 تا 18 دلار در بازار بزرگ استانبول، بازار ادویه، بازار آراستا، قنادی‌ها و …
  • ادویه‌های مشهور ترکی: از 1 تا 7 دلار در بازار ادویه، بازار بزرگ استانبول
  • شیرینی باقلوا: 9 تا 20 دلار در تمام شیرینی‌سراها
  • قهوه ترکی: 84 دلار برای هر کیلو در بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول
  • چشم نظر ترکی یا چشم زخم از 1 تا 50 دلار در بازار بزرگ و سوغاتی‌فروشی‌ها
  • سرامیک‌های ایزنیک: 5 دلار به بالا در بازار بزرگ استانبول، بازار ادویه و بازار آراستا
  • فرش و گلیم: 50 دلار به بالا
  • لامپ‌های ترکیه: از 7 تا 30 دلار
  • حوله‌های ترکی: 12 تا 18 دلار
  • صابون‌های سیاه ترکی: 12 دلار
  • جذوه: 10 دلار به بالا
  • جواهرات ترکیه
  • و …

هزینه بازدید برای خرید ملک

اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری در بخش املاک و خرید ملک در ترکیه را دارید، باید حداقل یکو نیم میلیارد تومان کنار بگذارید. هزینه‌های سفر به استانبول برای خرید خانه و آپارتمان نیز 3000 لیر است. این هزینه برای بازدید از ملک است که ما در مشاور املاک یو اف اس، در صورت خرید ملک و انتقال سند ملکی به نام شما، این هزینه را برگشت خواهیم داد. 29 منطقه مختلف در استانبول وجود دارد که قطعا بسته به هر منطقه، رنج متوسط قیمت خرید ملک نیز متفاوت خواهد بود. حتی در یک منطقه نیز بسته به محله و نوع ملک نیز هزینه‌ها فرق دارند.

هزینه خرید خانه در استانبول در یو اف اس

ما تعدادی از بهترین املاک استانبول را از 900 هزار لیر به بالا برای شما معرفی خواهیم کرد. هزینه‌های جانبی خرید ملک در استانبول نیز بخش دیگری است که شامل هزینه انتقال سند، هزینه نوتر کردن سند، هزینه گرفتن کد مالیاتی از شهرداری و … می‎‌شود. برای همین شما حتما به مشاور املاک استانبول نیاز دارید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه‌های سفر به استانبول، همین الان با کارشناسان ما در یو اف اس بینگو تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *