فرودگاه های استانبول ترکیه؛ معرفی خدمات و امکانات

فرودگاه های ترکیه

ترکیه و شهرهای زیبای آن به واسطه داشتن جاذبه‌های گردشگری، هدف سفر بسیاری از افراد است. تمایل زیاد افراد برای رفتن به ترکیه سبب شده تا تورهای گردشگری متعددی برای سفر به این کشور وجود داشته باشد. قیمت مناسب این نوع از تورهای گردشگری سبب شده تا مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرند. از طرفی دیگر سفر به این کشور زیبا نیاز به اخذ ویزا ندارد.

این موضوع خود از جمله مهمترین ویژگی‌هایی است که ترکیه را به یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل کرده است. اکثر مسافران برای رفتن به ترکیه راه هوایی و هواپیما را انتخاب می‌کنند. استانبول ترکیه دو فرودگاه بین المللی دارد. فرودگاه آتاتورک استانبول و فرودگاه صابیحا گوکجن، فرودگاه های استانبول هستند.

در مقایسه این دو فرودگاه بزرگ استانبول می‌توان گفت، فرودگاه آتاتورک به دلیل واقع شدن در منطقه توریستی ترکیه بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. فرودگاه آتاتورک استانبول دسترسی آسان به مراکز گردشگری این شهر دارد. این موضوع از دیگر مواردی است که فرودگاه آتاتورک را به اولین انتخاب مسافران هنگام رزرو بلیط تبدیل کرده است.

در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد فرودگاههای ترکیه و فرودگاههای استانبول می‌پردازیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، تا پایان با ما همراه باشید. با شناخت ویژگی‌ها و امکانات فرودگاه‌های مختلف می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید

فرودگاه آتاتورک استانبول

 فرودگاه آتاتورک

در خصوص علت نام گذاری فرودگاه باید گفت، این فرودگاه را به احترام مصطفی کمال آتاتورک، به این اسم نامیدند. مصطفی کمال آتاتورک بنیان گذار جمهوری تر‌‌کیه بوده است. جالب است بدانید که نیرو هوایی ارتش ترکیه در فرودگاه بین المللی آتاتورک یک پایگاه نظامی دارد. به بیانی دیگر آتاتورک خانه اصلی هواپیمایی کشور ترکیه است. این جمله به درستی نشان دهنده اهمیت این فرودگاه است.

فرودگاه آتاتورک از نظر تعداد مسافران اولین و بزرگترین فرودگاه ترکیه محسوب می‌شود. فرودگاه آتاتورک دسترسی آسانی را برای مسافران فراهم می‌کند. فاصله آن تا مرکز شهر استانبول تنها ۲۴ کیلومتر است. این ویژگی سبب شده تا تعداد مسافرانی که آتاتورک را انتخاب می‌کنند، بیشتر باشد. در نتیجه این موضوع فرودگاه آتاتورک را به یک دروازه‌ بزرگ برای ورود گردشگران به استانبول تبدیل کرده است.

فرودگاه آتاتورک دارای دو ترمینال مسافربری است که با یکدیگر مرتبط هستند. یکی از ترمینال‌های مسافربری فرودگاه آتاتورک برای پروازهای داخلی استفاده می شود. ترمینال دیگری برای پروازهای خارجی است. به طور کلی این فرودگاه برای صنعت گردشگری ترکیه یک پایانه مهم به حساب می آید.

امکانات فرودگاه آتاتورک:

فرودگاه آتاتورک یکی از بهترین و بزرگترین فرودگاه‌های ترکیه است. این موضوع سبب شده تا دولت ترکیه امکانات ویژه‌ای را برای آن در نظر بگیرد. روزانه تعداد بسیار زیادی از مسافران این فرودگاه را برای سفر هوایی خود انتخاب می‌کنند. امکانات و تجهیزت آتاتورک به گونه‌ای است که در سفر هیچ یک از مسافران اختلال ایجاد نمی‌شود. علاوه بر این امکانات رفاهی زیادی را برای مسافران فراهم کرده است. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد امکانات فرودگاه آتاتورک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

وای فا و امکانات برقراری تماس:

از جمله مهمترین امکاناتی که فرودگاه آتاتورک برای مسافران خود فراهم کرده است، اینترنت وای فای و امکان برقراری تماس است. اینترنت وای فای در تمام محوطه فرودگاه در دسترس است. به این معنا که شما در هر کجای فرودگاه باشید، دسترسی آسان به اینترنت دارید. این موضوع بسیار حائز اهمیت است‌.

در توضیح بیشتر اهمیت این امکان در ادامه یک مثال می‌آوریم. به عنوان مثال شما به ترکیه سفر کرده‌اید. در بدو ورود با هزینه برقراری تماس از این کشور به خارج از کشور اطلاعات زیادی ندارید. در برخی موارد هم برای کاهش هزینه‌های تماس فرد تمایل به خریداری سیم کارت همان کشور دارد. اما هنگام ورود به فرودگاه هنوز موفق به خریداری سیم کارت مورد نظر نشده است.

در چنین مواردی دسترسی به وای فای ایده‌آل ترین حالت ممکن برای برقراری ارتباط از طریق شبکه‌های مجازی است. در خصوص اینترنت وای فای که در تمام محوطه فرودگاه آتاتورک در دسترس است، باید بگوییم که این وای فا به مدت ۲ ساعت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

سالنهای استراحت فرودگاه:

گاهی تاخیر در پرواز یا مشکلات دیگر سبب می‌شود تا مسافران مجبور شوند ساعاتی را در فرودگاه سپری کنند. در اکثر فرودگاه‌ها امکانات خاصی برای مسافرانی که به هر دلیل در فرودگاه منتظر هستند، در نظر گرفته نشده است. خوشبختانه امکانات در فرودگاههای استانبول کمی متفاوت‌تر است.

در این فرودگاه سالن‌هایی را برای استراحت مسافران در نظر گرفته‌اند. برخی از سالن‌های استراحت فرودگاه به طور رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. مسافران می‌توانند ساعات انتظار خود را در این سالن‌ها سپری کنند. ناگفته نماند که در برخی از سالن‌های استراحت فرودگاه خدمات و امکانات رفاهی ویژه‌ای به مسافران ارائه می‌شود. این موارد سبب می شود تا برای استراحت در این سالن‌ها از مسافران هزینه‌ای دریافت شود.

سالن استراحت عمومی: این نوع سالن استراحت در ترمینال خارجی فرودگاه قرار دارد. ۲۴ ساعته به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مسافران است. در سالن استراحت عمومی امکان حمام با دوش مجزا نیز برای مسافران فراهم شده است.

هتل‌های فرودگاه:

ترکیه تنها یک کشور گردشگری و توریستی نیست. فرودگاه استانبول ترکیه یک فرودگاه ارتباطی بین آسیا و اروپا محسوب می‌شود. این موضوع سبب شده تا بسیاری از مسافرانی که هدف انها سفر به اروپا است ساعاتی را در این فرودگاه منتظر پرواز مورد نظرشان باشند. همین موضوع سبب شده تا مسئولین فرودگاه علاوه بر سالن‌های استراحت عمومی و ممتاز، برای رفاه حال مسافران در فرودگاه چند هتل نیز تاسیس کنند.

اگر بنا بر شرایط مجبور شدید ساعاتی را در این فرودگاه منتظر بمانید، به جای سالن‌های استراحت می‌توانید به هتل بروید. از جمله هتل‌های موجود در فرودگاه آتاتورک می‌توان به هتل واو و هتل بین المللی فرودگاه اشاره کرد.

  • هتل فرودگاه بین المللی: این هتل در محوطه داخلی فرودگاه آتاتورک واقع شده است. اقامت در این هتل مستلزم داشتن بلیط پرواز خارجی است.
  • هتل فرودگاهی واو: این هتل فاصله ۵ دقیقه‌ای تا فرودگاه آتاتورک دارد. اقامت در این هتل نیاز به رزرو قبلی ندارد‌. اتوبوس‌های رایگان هر یک ساعت و نیم مسافران را به این هتل می‌برند.

دستگاه خود پرداز ATM

برای رفاه حال مسافرانی که فرودگاه آتاتورک را برای سفر هوایی خود انتخاب کرده‌اند، در حدود ۳۰ دستگاه خود پرداز در این فرودگاه قرار داده شده است. علاوه بر این در فرودگاه ۵ مرکز تبدیل ارز وجود دارد. مراکز تبدیل ارز در تمامی امور تبدیل ارز به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

فروشگاه و مرکز خرید:

فروشگاه و مرکز خرید

فرودگاه آتاتورک دو ترمینال داخلی و خارجی دارد. در هر دو ترمینال داخلی و خارجی فرودگاه فروشگاه‌ها و مراکز خریدی وجود دارند که به صورت شبانه روزی به مسافران خدمات رسانی می‌کنند. نکته مثبتی که در مورد فروشگاه‌ها و مراکز خرید فرودگاه آتاتورک وجود دارد این است که، انواع محصولات و سوغاتی‌هایی که در این مراکز ارائه می‌شوند شامل مالیات نمی‌شوند.

علاوه بر فروشگاه و مرکز خرید فرودگاه آتاتورک رستوران و کافه‌های متعددی نیز دارد. اگر مسافر پروازهای خارجی هستید، در قسمت پروازهای خارجی فرودگاه برای صرف غذا و نوشیدنی می‌توانید، به کافه استار باکس که در گیت ۲۱۹ واقع شده است مراجعه کنید.

یکی از امکانات منحصر به فرد فرودگاه آتاتورک که می‌توان گفت دیگر فرودگاه‌های استانبول ترکیه آن را ندارند، داشتن آرایشگاه است. در هر دو ترمینال داخلی و خارجی فرودگاه آتاتورک آرایشگاه است. در صورت نیاز می‌توانید به این آرایشگاه‌ها مراجعه و از خدمات آنها بهره‌مند شوید.

خدمات پزشکی:

فرودگاه آتاتورک مرکز خدمات پزشکی دارد. در مرکز خدمات پزشکی فرودگاه انواع خدمات پزشکی، اورژانسی، درمانی و… به مسافران ارائه می‌شود. مرکز خدمات پزشکی هم در ترمینال داخلی و هم در ترمینال خارجی وجود دارد. این مراکز به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

حمل و نقل فرودگاه:

 

موقعیت مکانی که فرودگاه آتاتورک در آن واقع شده است، بسیار خوب است. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر استانبول تنها ۲۴ کیلومتر است. این موضوع سبب شده رفت و آمد به این فرودگاه آسان باشد و مسافران بتوانند با استفاده از وسایل حمل و نقل مختلف به این فرودگاه بیایند.

اتوبوس:

از جمله وسایل حمل و نقلی که برای فرودگاه آتاتورک در نظر گرفته شده، اتوبوس است. اتوبوس‌هایی که در این فرودگاه هستند، مسافران آتاتورک را به میدان تقسیم و ترمینال ینیکاپی که ترمینالی مخصوص سوار شدن مسافران به کشتی یا فری است، می‌برند. اتوبوس‌هایی که از فرودگاه به میدان تکسیم می‌روند، از ساعت ۴ صبح تا ۱ بامداد فعال هستند. این اتوبوس‌ها هر ۳۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.

مترو:

مترو استانبول گستردگی زیادی دارد. شبکه مترو استانبول تمام نقاط استانبول را تحت پوشش خود دارد. اگر وسیله و بار زیادی همراه خود ندارید، می‌توانید از مترو برای حمل و نقل استفاده کنید. خط مترویی که از ایستگاه ینیکاپی به ایستگاه هاوالامیون می‌رود، در نزدیکی فرودگاه آتاتورک قرار دارد. با کمی پیاده روی می‌توانید به این ایستگاه مترو برسید و به وسیله آن به هر نقطه از شهر که دوست دارید بروید.

تاکسی:

تاکسی‌های فعال در فرودگاه به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مسافران هستند. کرایه این تاکسی‌ها با استفاده از تاکسی متر محاسبه می‌شود‌. به این معنا که با توجه به مسافت طی شده کرایه پرداخت می‌کنید. ناگفته نماند که به طور کلی هزینه تاکسی در استانبول کمی زیاد است. با این وجود اگر خانواده‌ای سفر می‌کنید یا اینکه وسایل زیادی به همراه دارید بهترین گزینه برای حمل و نقل تاکسی است.

جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه به ویژه شهر استانبول سبب شده تا افراد زیادی علاقمند به خرید خانه در این کشور باشند. راه‌های مختلفی برای خرید خانه در ترکیه وجود دارد. ناگفته نماند که همه راه‌های موجود معتبر نیستند‌. قبل از اعتماد به اشخاص مختلف برای خرید خانه باید در مورد آن تحقیق کنید.

لازم به توضیح است که در این زمینه سایت‌های معتبر زیادی نیز وجود دارد‌. سابقه کاری و رضایت مشتریان از این سایت‌ها نشان دهنده اعتبار آنها است. از جمله سایت‌های معتبر در زمینه خرید خانه در ترکیه و استانبول می‌توان به سایت یو اف اس بینگو اشاره کرد‌.

اگر قصد خرید خانه در استانبول یا خرید خانه در ترکیه را دارید، سایت یو اف اس بینگو از جمله سایت‌های معتبری است که در زمینه خرید خانه در استانبول و ترکیه فعالیت دارد‌. سایت نام برده یک سایت معتبر است. با مراجعه به آن می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید خانه در ترکیه اقدام کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد فرودگاههای استانبول پرداختیم. دانستید که بزرگترین و مجهزترین فرودگاه ترکیه فرودگاه آتاتورک استانبول است. در این فرودگاه برای رفاه حال مسافران خدمات و امکانات زیادی برای انها در نظر گرفته شده است.

از جمله مهمترین دلایل محبوبیت این فرودگاه که سبب شده بیشتر مسافران آن را برای سفر هوایی خود انتخاب کنند، دسترسی آسان آن به مرکز شهر استانبول است. فرودگاه آتاتورک تنها ۲۴ کیلومتر با مرکز شهر استانبول فاصله دارد‌. مسافران با استفاده از وسایل نقلیه‌ای نظیر اتوبوس، مترو و تاکسی می‌توانند به مقصد مورد نظر خود بروند.

در فرودگاه آتاتورک امکانات و خدمات رفاهی زیادی برای ارائه به مسافران وجود دارد‌. به عنوان مثال می‌توان به سالن‌های استراحت و هتل‌هایی که برای استراحت موقت مسافرانی که بنا به دلایل مختلفی در فرودگاه منتظر هستند، در نظر گرفته شده است، اشاره کنیم. اینترنت وای فای، دستگاه‌های خود پرداز، مراکز تبدیل ارز، فروشگاه‌ها، مراکز خرید، مراکز خدمات پزشکی و … از جمله دیگر امکانات و خدمات این فرودگاه هستند.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *