سرمایه گذاری در ترکیه و راه های آن

Investing-in-Turkey

راه های سرمایه‌گذاری در ترکیه چیست؟ بهترین روش برای سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟ دولت ترکیه روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته در این مقاله به پنج روش آن می پردازیم.

سرمایه گذاران ایرانی چند سالی است به دلیل تورم مزمن و بی ثباتی اقتصاد کلان کشور تمایل چندانی به سرمایه گذاری در کشورمان نداشته و بیشتر در کشورهای همسایه خصوصا ترکیه اقدام به سرمایه‌گذاری می کنند.

از مهمترین دلایل آنها برای سرمایه گذاری در ترکیه، اقتصاد رو به رشد ترکیه، موقعیت جغرافیایی، تخصیص تسهیلات فراوان برای سرمایه گذاران خارجی در این کشور، اخذ تابعیت و مهاجرت به ترکیه است.

یکی دیگر از دلایل مهم انتخاب ترکیه برای سرمایه‌گذاری این است که ثبات اقتصادی ترکیه به نسبت ایران بیشتر است، ایرانی های که در ترکیه سرمایه‌گذاری می کنند بیشتر قصد دارند از این طریق وارد معاملات با تجا جهانی می شوند و به بازارهای جهانی متصل می شوند.

بنا بر اعلام دولت ترکیه سرمایه گذاران می توانند به پنج روش در ترکیه سرمایه گذاری کنند و در صورت تمایل با طی کردن یکسری مراحل می توانند پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

مشاوره خرید ملک

روش های سرمایه‌گذاری در ترکیه

  • سرمایه‌گذاری با خرید ملک در ترکیه
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام در بورس
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه
  • سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی

سرمایه‌گذاری در بخش املاک ترکیه

سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه

سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه در بین سرمایه گذاران خارجی جذابیت زیادی دارد و بسیاری از آنها از طریق خرید ملک در این کشور سرمایه‌گذاری می کنند اگر شما هم خواهان خرید خانه و یا آپارتمان در ترکیه هستید باید مبلغ 250 هزار دلار و یا 650 هزار لیر در نظر داشته باشید و ملکی را بخرید که مورد تائید دولت ترکیه باشد.
اگر ملکی در ترکیه خریدید باید سالانه شش درصد از ارزش ملک خریداری شده را به عنوان مالیات در  ترکیه بپردازند

چنانچه تبعه خارجی اقدام به فروش ملکش کرد باید 5 درصد از ارش ملک خود را به عنوان مالیات پرداخت کند.

براساس اعلام بانک جهانی، ثبت نام خرید یک ملک در ترکیه چهار روز و نیم طول می کشد و این موضوع ترکیه را در صدر کشورهای برتر درآمد میانه دنیا قرار داده است.

از آنجایی که پروژه های زیرساختی ترکیه اغلب دارای حقوق مالکیت هستند، زمان ثبت نام املاک کوتاه تر بوده و هزینه کمتری را به دنبال دارد.

مزایای سرمایه‌گذاری بخش املاک ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک پرسودترین راه های سرمایه‌گذاری در ترکیه عنوان شده است.

 می توانید بدون سفر به ترکیه از طریق وکالتنامه ملک قانونی بگیرید و علاوه بر دریافت پاسپورت ترکیه با اجاره دادن آن به گردشگران خارجی و دانشجویان مقیم ترکیه سود بالای به دست آورید.

یکی از مسائل مهمی که درحال حاضر مطرح شده بحث شیوع ویروس کرونا است که سبب کسادی بازار مسکن ترکیه و افت قیمت املاک این کشور شده و کرونا می تواند بهترین فرصت برای خرید ملک در ترکیه باشد.

شما می توانید با مراجعه به شرکت های مهاجرتی معتبر و دادن وکالتنامه به وکیلی مجرب اقدام به خرید ملکی در ترکیه کرده و علاوه بر دریافت پاسپورت آن ملکی با قیمت ارزان از ترکیه خریداری کنید.

اگر نیاز به خرید خانه در ازمیر ، آنکارا، استانبول یا سایر شهرهای ترکیه را دارید می توانید با ما در تماس باشید.

سرمایه‌گذاری از طریق سپرده بانکی

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی

سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی به این صورت است که ابتدا لازم است حسابی در یکی از بانک های ترکیه به نام زراعت بانک افتتاح کنید و مبلغ 500 هزار دلار در یکی از این بانک ها سپرده گذاری کنید.

برای افتتاح حساب بانکی نیاز به ارائه شماره مالیاتی، اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن به بانک دارید سپرده گذاری در بانک های ترکیه بین المللی بوده و می توانید با ارزهای دلار، یورو و لیر حساب افتتاح کنید.

اگر تاکنون شماره مالیاتی ترکیه را دریافت نکردید فقط کافیست به اداره مالیاتی که به نام Vergi Dairesi است مراجعه کرده و با ارائه پاسپورت خود و پر کردن فرمی یک شماره مالیاتی 10 رقمی را بگیرید، دریافت شماره مالیاتی برای انجام فعالیت های مالی اتباع خارجی و شما را ملزم به پرداخت مالیات نخواهد کرد.

نکته قابل توجه در خصوص سپرده گذاری در این بانک ها این است که حق برداشت  پولتان را تا سه سال ندارید البته می توانید مبلغ مورد نظر را در چند شعبه ترکیه واریز کنید و نیازی نیست که تمام مبلغ را در یک بانک سپرده گذاری کنید .

سود سپرده گذاری در زراعت بانک (ziraatbank) حدودا 10 الی 15 درصد اعلام شده است، برای آگاهی بیشتر در این خصوص به سایت enuygun مراجعه کنید.

مزایای سرمایه‌گذاری از طریق سپرده بانکی

ترکیه به دلیل رشد اقتصادی در سال های گذشته توانسته در کشورهای مختلف شعبات بانکی افتتاح کند بنابراین زمانی که در یکی از بانک های آن حسابی افتتاح می کنید به سیستم بانکداری جهانی متصل می شوید و از این طریق مسترکارت ویزا کارت دریافت می کنید.

چنانچه در بانک های ترکیه سپرده گذاری کنید می توانید سالانه حدود 20 درصد سود سپرده گذاری دریافت کنید و علاوه بر آن نیز پاسپورت کشور ترکیه را بگیرد.

لذا می توان گفت سرمایه‌گذاری از طریق سپرده گذاری روشی تضمین شده و کم ریسک بوده و مهمترین مزیتش این است که تمام فرایند افتتاح حساب را می توان به صورت اینترنتی و با مشورت وکیل مجرب انجام داد.

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت

 شرایط سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت به این صورت است که اگر فرد خارجی بتواند شرکتی در کشور به ثبت برساند علاوه بر اینکه می تواند شهروند ترکیه شود از تخفیف 11 درصدی مالیات بر درآمد بهره مند می شود.

این موضوع سبب شده است که سرمایه گذاران خارجی در طول سال های گذشته 33 هزار شرکت را در ترکیه ثبت کنند.

البته ثبت شرکت در این شرکت قوانین مختص به خود دارد، طبق قانون دولت ترکیه در زمان ثبت شرکت مدیرعامل موظف است در زمان فعالیت شرکت خود 50 نفر از شهروندان ترکیه را استخدام کند و گزارش عملکرد شرکت خود را به صورت سالانه در اختیار دولت قرار دهد.

برای ثبت شرکت در ترکیه لازم است یک حساب بانکی برای شرکت افتتاح کنید و 25 درصد از سرمایه اولیه شرکت را در بانک سپرده کنید و مابقی را ظرف دو سال آینده به بانک پرداخت کنید.

یکی دیگر از قوانین فعالیت شرکت های اتباع خارجی این است که هنگام استخدام کارمندان ترکیه آنها را بیمه کنند برای تحقق این امر لازم است که یک شماره امنیت اجتماعی از اداره تامین اجتماعی ترکیه برای شرکت اخذ کنید.

مالیات بر درآمد شرکت های اتباع حارجی از جمله مهمترین مسئله ای است که باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید بنا بر اعلام دولت ترکیه مالیات بر ارزش افزوده برای شرکت های با مسئولیت محدود 18 درصد اعلام شده است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه

  •  اعلام میزان سرمایه درگردش و عملکرد مالی متقاضی
  •  اعلام میزان نقدینگی حساب های بانکی متقاضی
  •  گزارش میزان نقدینگی حساب های متقاضی میان شرکای داخلی و خارجی متقاضی

ثبت شرکت در ترکیه برای تبعه خارجی  سه روز طول زمان می برد و چنانچه شرکت هشت سال به فعالیتش ادامه بدهد و در طول این مدت بیمه کارمندان را واریز کند و مالیات پرداخت کند می تواند شهروند ترکیه شود.

از مهمترین مزایای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ترکیه این است که مدیرعامل شرکت می تواند وارد روابط با برندها و شرکت های برتر جهان می شود و می تواند کسب و کار خود را رونق دهد.

سرمایه گذاری در بازار بورس ترکیه

تحولات برجسته بورس سهام ترکیه در سال های گذشته

 

با توجه به اینکه مهمترین هدف ترکیه در روابط خارجه پیوستن به اتحادیه اروپا بوده در این راستا اقدامات متعددی انجام داده است ، آزادسازی اقتصاد و پیوستن به اقتصاد جهانی مهمترین اقدام ترکیه بوده است.

ترکیه در 20 سال گذشته اصلاحاتی از قبیل اجرای سیاست نرخ ارز شناور، قوانین آزادسازی واردات، افزایش صادرات، تشویق سرمایه‌گذاری خارجی، تاسیس مناطق آزاد تجاری، حذف نظارت دولت بر بازارهای پولی، خصوصی‌سازی‌ مؤسسات اقتصادی دولتی و تمرکززدایی فعالیت‌های دولتی را به اجرا گذاشته است.
اقدامات متعددی که ترکیه در جهت آزادسازی اقتصاد انجام داده است باعث رشد 5 درصدی اقتصاد ترکیه شد که این میزان از رشد در بین کشورهای اروپایی رکورد به شمار می رود.

دولت ترکیه در راستای بهبود اقتصاد کلان کشورش اقدامات مهمی را در جهت تزریق سرمایه خارجی به ترکیه انجام داده است، ترکیه آزادسازی سرمایه گذاری خارجی را در سال 1980 آغاز کرده است.
در طول 20 سال گذشته ترکیه تفاوتی بین سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی قائل نبود و کلیه امکانات موجود را در اختیار دو طیف خارجی و داخلی قرار می‌داد.

بنا بر اعلام دولت ترکیه یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور سرمایه گذاری در بازار بورس است این  . بازار در شهر استانبول واقع شده است.

بورس استانبول که همان بازار بورس اوراق بهادار ترکیه است در آوریل ۲۰۱۳ با ادغام بورس اوراق بهادار استانبول و بورس معاملات آتی استانبول، راه‌اندازی شد و به عنوان بورس اوراق بهادار ترکیه تغییر نام پیدا کرده است.

بازار بورس اوراق بهادار ترکیه انواع بازارهای مختلفی وجود دارد که به طور کلی به دو دسته بازار سهام،  بازار اوراق قرضه و اسناد تقسیم بندی می شود.

سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه و اسناد

سرمایه گذاری د ترکیه با خرید اوراق قرضه دولتی

معمولا دولت ها برای تامین برخی از نیازهای مالی خود اوراق قرضه دولتی صادر می کنند خرید اوراق قرضه همانند خرید سهام بوده با این تفاوت که نرخ بهره اوراق قرضه دولتی ثابت است.

بازار اوراق قرضه و اسناد ترکیه بازار متشکلی را برای داد و ستد اوراق بهادار دولت که معمولا درآمد ثابتی دارند و متعلق به دولت هستند را وارد بازار بورس می کنند.

بازار اوراق قرضه و اسناد شامل سه بخش بازار موافقتنامه بازخرید و بازار دارایی های غیر منقول و مستغلات برای تامین مالی طرح های ساختمانی و پروژه های مسکونی دولتی و بازار خرید و فروش دارایی های غیر منقول دولت می شود.

دولت ترکیه اعلام کرده چنانچه فرد خارجی اوراق قرضه به مبلغ 500 هزار دلار در ترکیه خریداری کند می تواند از این طریق سرمایه گذاری کرده و حتی می تواند  اخذ شهروندی ترکیه را تقاضا کند.

تنها شرط لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی این است که  به مدت سه سال اوراق قرضه را نفروشند.

سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام

یکی دیگر از روش های که می توان در ترکیه سرمایه گذاری کرد خرید سهام از بورس ترکیه عنوان شده مبلغ خرید سهام برای این منظور 500 هزار دلار اعلام شده است.

در حال حاضر بیش از 400 سهام در BIST استانبول معامله می شود، که دارای موقعیت مهمی در بازارهای مالی جهانی است.

حجم معاملات که در زمان فعال سازی آن در بورس کالا 50 هزار دلار بود، روزانه به طور متوسط ​​به 2 میلیارد دلار رسیده است.

بازار اوراق قرضه و اسکناس در سال 2012 با حجم معاملات سالانه 3 هزار و 550 میلیارد دلار به یکی از بزرگترین بازارهای جهان تبدیل شد.

بازار بورس ترکیه با 150 سال سابقه و تجربه خود به دوره مبادله اوراق قرضه Dersaadet ، موقعیت قابل قبولی در بازارهای مالی جهانی دارد.
سهام شرکت ها از بخش های مختلف ، حق خرید سهام جدید ، وجوه معامله شده ارز ، ضمانت نامه ها و گواهینامه ها در بورس اوراق بهادار بورسا استانبول معامله می شود.

برای خرید سهام در بازار بورس ترکیه باید یک حساب بانکی در بانک ترکیه افتتاح کنید و سپس  اقدام به افتتاح حساب در بازار بورس ترکیه، باید فتوکپی از پاسپورت خود و یک برگه کپی آن را به عنوان سند تأیید آدرس خود یا سند اقامت خود با تاریخ انقضا به سازمان بورس ترکیه ببرید.

مزایای سرمایه گذاری از طریق خرید سهام و خرید اوراق قرضه

 سرمایه گذاری از طریق خرید سهام و خرید اوراق دو روشی هستند که به دلیل تشابه می توان در مورد آنها یک نتیجه واحد گرفت، خرید سهام در بازار بورس ریسک بالای را می طلبد و باید تخصص کافی در این زمینه داشت لذا سود سرمایه گذاری در ترکیه از طریق بورس را نمی توان تضمین شده عنوان کرد.

خرید اوراق قرضه دولتی نیز به دلیل اینکه سود ثابتی داشته و نمی توان سود چندانی از این طریق به دست آورد لذا امنیت سرمایه گذاری آن تضمین شده نیست، شما فقط می توانید به اخذ شهروندی و دریافت اقامت ترکیه از این دو طریق امیدوار باشید.

مزایای سرمایه‌گذاری در ترکیه

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

وجود ترکیه میان دو قاره آسیا و اروپا سبب شده که این کشور به نام پل ارتباطی میان دو قاره شناخته شود همچنین ترکیه درصدد پیوستن به اتحادیه اروپا است این موضوع نیز می تواند سبب رشد فزاینده اقتصادی این کشور شود.

سالانه بیش از 40 میلیون گردشگر به ترکیه سفر می کنند مطمئنا سرمایه گذاری در چنین کشوری که مورد توجه سرمایه گذاران جهان قرار گرفته می تواند بسیار سودمند باشد.

از زمانی که دولت ترکیه میزان سرمایه گذاری را برای اتباع خارجی از یک میلیون دلار به 500 هزار دلار کاهش داد گرایش اتباع خارجی برای سرمایه گذاری در ترکیه دوچندان شد.

سرمایه گذاری در ترکیه سبب می شود که بتوانید یک حساب بین المللی برای خود افتتاح کنید و به راحتی به کشورهای اروپایی و آمریکایی بدون ویزا سفر کنید.

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در ترکیه می تواند با ارز دلار ، یورو و لیر انجام شود لذا می توان از این طریق با شرکت های برتر بین المللی ارتباط برقرار کنید و آینده درخشانی برای خود رقم بزنید.

اما یکی از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در ترکیه سوددهی بالای آن است و اینکه شما از هر طریقی در ترکیه سرمایه‌گذاری کنید می توانید حق شهروندی دریافت کنید و از مزایای آن برخوردار می شوید.

پاسپورت ترکیه جزو 40 پاسپورت برتر جهان شناخته شده با داشتن پاسپورت این کشور می توانید به 117 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید و دریافت پاسپورت آن کشورهای دیگر نیز به مراتب راحت تر خواهد بود.

در این مقاله تمام راه ها و روش های سرمایه گذاری در ترکیه برای اتباع خارجی بیان شد، توضیحات کاملی در خصوص مزایای سرمایه‌گذاری در ترکیه بازگو شد با توجه به مباحث مطرح شده شاید سوالی مطرح شود.

بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در ترکیه چیست؟

بهترین روش برای سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟
بخش های ساخت و ساز و املاک و مستغلات از مهمترین بخش هایی هستند که اقتصاد ترکیه را حفظ می کند. با توجه به افزایش پروژه های جمعیتی و نوسازی شهری در سراسر کشور ترکیه، به ویژه بخش املاک و مستغلات و ساخت و ساز در این کشور بسیار زنده است.

به همین دلیل می توان گفت که بخش ساخت و ساز و املاک و مستغلات برای مدت طولانی گزینه های جذاب برای سرمایه گذاران خواهد بود.

6 درصد از فروش مسکن در ترکیه از سپتامبر 2017 به سرمایه گذاران خارجی انجام شده است پیش بینی می شود این رقم به تدریج افزایش یابد.

علاوه بر این، در حال حاضر برای خرید املاک و مستغلات در ترکیه توسط سرمایه گذاران خارجی نیازی به اجازه اقامت وجود ندارد.

البته می توان با پرداخت حداقل مبلغ در کشوری اروپایی رو به رشد سرمایه گذاری کرد و بعلاوه می توان از این طریق تابعیت و حق شهروندی ترکیه را دریافت کرد.

خرید خانه در ترکیه نیازمند دانش و تجربه ای است که با استفاده از آن بتوانید یک سرمایه گذاری درست و مطمئن را داشته باشید. خرید و فروش ملک در ترکیه به شما این امکان را می‌دهد تا برای آینده‌ی خودتان بهتر برنامه‌ریزی کنید. در کشوری امن و زیبا زندگی کنید و سرمایه‌تان در جایی پرسود استفاده کنید.

دفتر اصلی ما در شهر استانبول و در خیابان بغداد واقع شده است. در صورتی که قصد خرید ملک در استانبول را دارید می توانید از یکی از راه های ارتباطی با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

آیا سرمایه گذاری در ترکیه مقرون به صرفه است؟ در حال حاضر بازار مسکن ایران دچار نوسانات ارزی شدیدی است و به دلیل تحریم های که علیه ایران صورت گرفته هرگونه سرمایه گذاری در ایران ریسک بسیار بالای محسوب می شود.

با توجه به اینکه ترکیه ارتباط بسیار خوبی با بازار جهانی دارد و به عنوان گلوگاه های حمل و نقل تجارت جهانی شناخته شده و بنظر می رسد سرمایه گذاری در ترکیه برای ایرانی ها به مراتب سودمندتر از ایران بوده و امنیت سرمایه نیز تضمین شده است.

بنا بر اعلام دولت ترکیه در طول یک سال گذشته 8 هزار ملک شهرهای ترکیه توسط ایرانی ها خریده شد آیا همه این افراد به سود کلان رسیدند؟ خیر. برخی از این افراد کسانی بودند که بدون مشورت با موسسه های معتبر خرید و فروش املاک در دام برخی از مالکان املاک سودجو ترکیه افتادند.

ترکیه چه تسهیلاتی برای سرمایه گذاران خارجی در نظر دارد؟ ترکیه قوانین دقیقی برای سرمایه گذاران خارجی وضع کرده و به راحتی می توان با تابعیت از این قوانین سرمایه گذاری کرد.

 تسهیلات دولت ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی

تسهیلات ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی

  • سرمایه گذاران خارجی اجازه انجام معامله با سرمایه گذاران داخلی را دارند و می توانند با یکدیگر تبادل داشته باشند.
  • در طول یک قرن گذشته حساب هیچ اتباع خارجی در ترکیه بلوک نشده است و به هیچ عنوان اموال و دارایی سرمایه گذاران خارجی سلب مالکیت نشده اند.
  • هیچ گونه محدودیتی برای وجود سرمایه اتباع خارجی در ترکیه وجود ندارد و افراد می توانند هر زمانی که می خواهند سرمایه خود را از ترکیه خارج کنند.
  •  سرمایه گذاران دارای حقوق شهروندی بوده و چنانچه از لحاظ مالی مشکلی برای آنان به وجود آمد می توانند به دادگاه های ترکیه مراجعه کنند و اقامه دعوی کنند.
  • سرمایه گذاران خارجی همانند سایر مردم ترکیه می توانند اموال منقول و غیر منقول در ترکیه داشته باشند و ارزش گذاری اموال آنها براساس قانون تجارت این کشور ارزش گذاری می شود.
  • چنانچه فرد خارجی به هر طریقی در ترکیه سرمایه گذاری کند و مبلغ سرمایه گذاری برابر با 250 هزار دلار باشد می تواند تابعیت ترکیه بگیرید و در صورت تمایل برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

جمع بندی

در این مقاله شما را با انواع راه ها و روش های سرمایه گذاری در ترکیه آشنا کردیم، بهترین روش های سرمایه‌گذاری در ترکیه را نیز برایتان شرح دادیم.

‫هر سرمایه گذاری دارای ریسک های متفاوتی می باشد در برخی از سرمایه گذاری ها ریسک بالا و در برخی دیگر ریسک آن پایین است. یکی از رایج ترین سوتفاهم های که در میان سرمایه گذاران دیده می شود این است که آنها ماهیت ریسک و پاداش را درک نمی کنند.
‬زیرا آنها به طور شهودی‬‬‬‬‬‬‬ ‫فرض می کنند که خطر انجام این کار بسیار بیشتر از پاداش احتمالی آن‬‬‬‬ ‫است‪ سرمایه گذاران املاک زیادی وجود دارند که به دلیل ناآگاهی از بازار املاک و مستغلات دچار خطرات مختلفی می شوند و در بسیاری از مواقع با ورشکستگی مواجه می شوند.

اما در عوض سرمایه گذاران املاک زیادی وجود دارند که به دلیل تحقیق در مورد املاک ترکیه و مشورت با افراد آگاه و شرکت های معتبری که اقدام به خرید و فروش املاک در شهرهای ترکیه می کنند توانستند در طول سال های گذشته به سود فوق العاده ای برسند.

بنابراین می توان به طور قاطع گفت اگر فرد خارجی بدون آگاهی خرید ملک و یا هر نوع سرمایه گذاری در ترکیه انجام دهد، متضرر خواهد شد.

البته بعضی از سرمایه گذاران ایرانی هنگام سرمایه گذاری در ترکیه بسیار محتاطانه عمل می کنند و به قول معروف تمام تخم مرغ ها را در یک سبد نمی گذارند و تمام سرمایه خود را در یک زمینه وارد نمی کنند.

این نوع سرمایه گذاری سودمندترین نوع سرمایه گذاری است شما می توانید با تقسیم سرمایه خود در بخش املاک و یا بخش سکه و حتی بازار بورس ترکیه به سود قابل توجهی برسید و نگران از بین رفتن سرمایه خود در تنها بخشی که سرمایه گذاری کردید، نباشید.

4.2/5 - (18 امتیاز)

دیدگاه ها

  • سینا شعبانی جولای 9, 2020 :: 12:43 ق.ظ

    واقعا خیلی مقاله ی خوبی بود. من میخوام توی استانبول خونه بخرم، میخواستم بدونم شما چطور میتونین به من تو این زمینه ، یعنی سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ملک کمک کنین؟

    • امیرحسین شریفی جولای 12, 2020 :: 5:17 ب.ظ

      سلام و و قت بخیر جناب شعبانعلی
      یکی از خدماتی که دپارتمان ما ارائه میده ، خرید و فروش ملک تو کشور ترکیه و به خصوص استانبوله
      شما برای راهنمایی بیشتر میتونید با همکارهای من در تماس باشید تا بهترین مشاوره های لازم رو جهت خرید ملک در استانبول و سرمایه گذاری ، برای شما داشته باشند.
      شماره تماس :
      09059273264
      09301748024

  • رویا محمدی جولای 10, 2020 :: 12:53 ق.ظ

    سلام سوال داشتم آیا میتونیم با وام بانکی توی ترکیه خونه بخرم؟ اگر امکانش هست نرخ بهره بانکی رو هم بگین

  • مهدی عرب زاده مقدم آگوست 25, 2022 :: 5:42 ب.ظ

    سلام
    نرخ سود اوراق قرضه چقدره و حدلقل مبلغی که میشه خرید چقدره ؟ ممنون از راهنمایی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *