زندگی در دبی

زندگی در دبی

آیا می‌دانید برای زندگی در دبی، باید چه شرایطی داشته باشید؟

آیا از امکانات موجود در دبی اطلاعی دارید؟

آیا با مناطق مختلف آن، هزینه‌های زندگی و تحصیل در دبی آشنا هستید؟

آیا فکر می‌کنید با مهاجرت به این شهر، می‌توانید در حرفه‌ی خود مشغول به کار شوید؟

در این مقاله اطلاعات کاملی را از این شهر در اختیارتان قرار می‌دهیم و در انتخای مقاله پاسخ تمام سؤالات بالا را خواهید دانست. بنابراین اگر می‌خواهید در این شهر لوکس از کشور امارات زندگی کنید، مطالعه‌ی این مقاله‌ی جامع و کاربردی را از دست ندهید.

امروزه دبی در سراسر دنیا، به عنوان یکی از لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین شهرها در کشور امارات شناخته شده است. به دلیل منحصر به فرد بودن این شهر، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند به این شهر خاص مهاجرت کنند و جالب است بدانید که اکنون نیز مهاجران، 80 درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند.

مطمئناً زندگی در دبی می‌تواند تجربه‌ای بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد، اما دقت داشته باشید که پیش از مهاجرت، بهتر است اطلاعات کاملی از این شهر داشته باشید. در ادامه‌ی مقاله هر آن چه که لازم است بدانید را برایتان توضیح داده‌ایم.

شرایط زندگی در دبی

شرایط زندگی در دبی

مطمئن باشید که زندگی در این شهر، برایتان تجربه‌ی فوق العاده‌ای را به همراه می‌آورد. اما دقت داشته باشید که پیش از هر گونه اقدامی برای مهاجرت، از شرایط زندگی در این شهر، اطلاعات کاملی بدست آورید و در آخر تصمیم نهایی خود را برای مهاجرت بگیرید.

شرایط زندگی در دبی باید از چندین نظر مورد بررسی قرار بگیرد که در ادامه‌ی مقاله به طور جداگانه، تمام موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم، اما به طور کلی لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در این منطقه، قوانین اسلامی حاکم است و در واقع کشور امارت، به عنوان کشوری مسلمان و عربی شناخته شده است.
  • هزینه‌های زندگی در دبی به نسبت بالا است، اما در مقابل اکثر شاغلان، حقوق بالایی را دریافت می‌کنند. به طور کلی باید بگوییم که این شهر، شهری گران قیمت است.
  • همچنین در رابطه با آب و هوای دبی باید بدانید که در برخی از روزهای سال، هوای شهر دبی به قدری گرم می‌شود که دیگر تحمل آن سخت است، اما باید این نکته را هم در نظر داشت که در تمام محیط‌ها، از سیستم سرمایشی مدرن، برای جلوگیری از گرما استفاده شده است.
  • در رابطه با مراقبت‌های بهداشتی در این شهر، باید بدانید که مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیادی در دبی وجود دارد که از بهترین و مجهزترین دستگاه‌ها در آن‌ها استفاده می‌شود. در کل این شهر، به بهداشت اهمیت زیادی می‌دهند و به ندرت می‌توانید حتی زباله‌ای در این شهر پیدا کنید.
  • تحصیلات در دبی نیز از سطح بسیار بالایی برخوردار است و در این شهر مدارس و دانشگاه‌های زیادی با استانداردهای جهانی پیدا خواهید کرد.

بهترین مناطق برای زندگی در دبی

دبی شهری ساحلی است که معمولا آب و هوای گرمی دارد. شهر دبی توسط یک رود که به نام رود خور شناخته شده است به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. این دو بخش بردبی و دیره نام دارند. بافت این دو منطقه از شهر دبی، کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

  • اگر به منطقه‌ی بردبی نگاه کنید، آسمان خراش‌های بلند و قسمت‌های لوکس و مدرنی را مشاهده می‌کنید. بخش بردبی به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر و امکانات زیادی که در آن به وجود آمده است، امروزه به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین بخش‌های کشور امارات و شهر دبی شناخته شده است.
  • و اما بخش دیره، همان بخشی است که هم چنان بافت سنتی دارد و اگر به دنبال بازارهای محلی هستید، می‌توانید به بخش دیره در دبی بروید و زیبایی‌های قدیمی این شهر را نیز مشاهده کنید.
  • امروزه بهترین منطقه برای زندگی در دبی، منطقه‌ی جمیرا است. اگر تصمیم دارید به شهر دبی مهاجرت کنید، باید بدانید که یکی از بهترین منطقه‌های مسکونی در دبی، جمیرا است که ایرانی‌های بسیاری نیز در آن جا سکونت دارند. در این منطقه امکانات بسیار زیادی برای افراد فراهم است و تجربه‌ی زندگی در این منطقه‌ی لوکس، می‌تواند برای هر فردی تجربه‌ی فوق العاده‌ای باشد.

هزینه زندگی در دبی چه قدر است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای زندگی در یک شهر، هزینه‌های زندگی در آن است. قبل از اینکه بخواهید به دبی سفر کنید باید هزینه زندگی در دبی را بدانید تا با اطلاعات کامل راهی این سفر شوید.

در ادامه لیستی از هزینه‌های زندگی در دبی امارات را برایتان آماده کرده ایم:

 

خرید آپارتمان و خانه:

برخی از مناطق معروف و پروژه‌های بزرگ دبی در جدول زیر قرار داده شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت هستید، نگاهی به این جدول بیندازید.

پروژه ها و مناطق معروف
استدیو
تک خوابدوخواب
Dubai Marina661,0001,072,0001,726,000
Jumeirah Village Circle (JVC)410,000642,000991,000
Downtown Dubai898,0001,587,0002,696,000
Jumeirah Lake Towers (JLT)496,000800,0001,250,000
Dubai Silicon Oasis323,000508,000766,000
Palm Jumeirah933,0001,694,0002,307,000
Business Bay694,0001,032,0001,664,000
International City245,000344,000600,000
Jumeirah Beach Residence (JBR)907,0001,176,0001,687,000
Liwan365,000470,000599,000

قیمت های بالا همگی به درهم امارات می‌باشد.

 

هزینه اجاره خانه و آپارتمان در دبی:

هزینه اجاره خانه در مناطق مختلف دبیمیانگین هزینه
آپارتمان یک خوابه در حومه شهر3700 درهم
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر5500 درهم
آپارتمان سه خوابه در حومه شهر7350 درهم
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر10700 درهم

 

هزینه های غذایی در دبی:

هزینه های غذایی در دبیمیانگین هزینه
یک بطری آب1.7 درهم
5 عدد نان6 درهم
نیم کیلو گوشت گوساله (راستا)17.5 درهم
نیم کیلو برنج3 درهم
12 عدد تخم مرغ9.5 درهم

 

هزینه‌های حمل و نقل در دبی:

هزینه‌های حمل و نقل در دبیمیانگین هزینه
کارت حمل و نقل عمومی یک ماهه300 درهم
کرایه تاکسی3.5 درهم
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی7.82 درهم
یک لیتر بنزین2.2 درهم

 

مزایای زندگی در دبی

مزایای زندگی در دبی

  • افرادی که در دبی زندگی می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف هستند. به بیان مالیاتی به درآمد افراد در این شهر تعلق نمی‌گیرد و همین موضوع سبب شده است که بسیاری از افراد، این شهر را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.
  • شما می‌توانید در شهر دبی، امکانات فوق العاده، پیشرفته و مدرنی را مشاهده کنید. استانداردهای زندگی در شهر دبی بسیار بالا است و روز به روز نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • استاندارد تحصیل و آموزش در این شهر نیز از سطح بسیار بالایی برخوردار است و اگر قصد ادامه تحصیل دارید، مدارس و دانشگاه‌های شهر دبی می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند.
  • کارآمد بودن و پیشرفته بودن سیستم حمل و نقل نیز، یکی دیگر از مزیت‌های شهر دبی است.
  • در شهر دبی، نگرش‌ها و اعتقادات مختلفی وجود دارد و همین موضوع باعث شده است که مهاجرت به دبی برای تمام افراد امکان‌پذیر باشد.
  • این شهر، یکی از شهرهای امارات است که وسعت زیادی دارد، اما با این جود سطح امنیت در این شهر بسیار بالا است و میزان جرم و جنایات در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد.
  • در دبی، مراکز خرید و فروشگاه‌های بسیار بزرگی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها هر محصولی با برندهای مخلف و برتر دنیا را به راحتی پیدا کنید و خرید لذت‌بخشی داشته باشید.
  • از مهم‌ترین مزیت‌های دبی، می‌توان به وجود کمپانی‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های بین المللی اشاره کرد. از این رو با زندگی در دبی، می‌توانید به راحتی و به طر مستقیم به تمام دنیا دسترسی داشته باشید.

معایب مهاجرت به دبی و زندگی در این شهر

همان طور که در بخش قبل توضیح دادیم، مهاجرت به دبی و زندگی در این شهر لوکس، مزیت‌های بسیار زیادی دارد، اما به هر حال در کنار این مزیت‌ها، افراد در طول زندگی با چالش‌هایی نیز رو به رو می‌شوند. جهت بالا بردن آگاهی شما عزیزان در این مورد، در این بخش از مقاله در رابطه با معایب زندگی در دبی امارات صحبت می‌کنیم.

برخی از مهم‌ترین چالش‌هایی که افراد ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، عبارت است از:

  • رانندگی با استرس بالا: در امارات و همچنین در دبی، دوربین‌های ترافیکی بسیار زیادی وجود دارد و از این جهت حتی اگر مرتکب خطاهای جزئی شوید، احتمال دارد هزینه‌های زیادی برایتان رقم بخورد.
  • صرف زمان‌هایی طولانی جهت انجام امور اداری: افتتاح حساب بانکی، درخواست ویزای کار یا اقامت، اشتراک تلفن همراه و … از جمله کارهای اداری وقت‌گیر است.
  • شرایط سخت و طولانی دریافت اقامت: برای آن که اقامت دائم در این کشور را بدست آورید، باید به نسبت مراحل سخت و طولانی را طی کنید.
  • هزینه‌های بالای زندگی در دبی: هزینه‌های زندگی در کشور امارات و شهر دبی، نسبت به برخی از شهرهای اروپایی همچون چک و لهستان نیز بیش‌تر است. البته باید یادآوری کنیم که درآمد در این شهر نیز بالاتر از سایر شهرها می‌باشد.

شرایط کار در دبی و مشاغل مورد نیاز

  • افراد بسیاری در سراسر جهان برای کار، شهر دبی را انتخاب می‌کنند. اقتصاد در کشور دبی، روز به روز در حال پیشرفت است و به دلیل اهمیت زیر ساخت‌های تجاری، این شهر نیازمند نیروی کار است.
  • نکته: برای آن به شهر دبی مهاجرت کنید، باید پیش از سفر، پیشنهاد کار داشته باشید.
  • برای زندگی در دبی و کار در این شهر، پیش از ورود به ویزای کار و گذرنامه‌ای نیاز دارید که حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • نکته: اگر پیش از ورود، شاغل باشید و یا پیشنهاد کاری داشته باشید، کارفرما تمام امورات مربوط به گذرنامه و کارهای ویزای شما را انجام می‌دهد.
  • در دبی، در طول روز، 9 ساعت کاری در نظر گرفته شده است که در یک هفته، مجموعا 47 ساعت کاری است.
  • با توجه به پیشرفت روز افزون در این شهر، می‌توان گفت که روز به روز نیز، حوزه‌های کاری تنوع بیش‌تری پیدا می‌کنند و مردم بیش‌تری از سراسر جهان برای زندگی در شهر دبی، اقدام به مهاجرت می‌کنند. در ادامه پرمخاطب‌ترین مشاغل در شهر دبی را نام می‌بریم.

بیشتر بخوانید: کار در دبی برای ایرانیان

حوزه‌های کاری پرطرفدار در شهر دبی، عبارت است از:

  • مدیر عملیات
  • مدیر توسعه تجارت
  • مهندس پروژه
  • مهندس عمران
  • مهندس برق
  • مهندس مکانیک
  • حسابدار
  • پالایش نفت و پتروشیمی
  • حمل و نقل
  • گردشگری
  • مخابرات

تحصیل در دبی و دانشگاه های مطرح آن

تحصیل در دبی و دانشگاه های مطرح آن

در طول این سال‌ها، دبی در زمینه‌ی آموزشی، پیشرفت‌های شایانی داشته است و دانشگاه‌های معتبر زیادی در آن جا وجود دارد. از این جهت است که سالیانه، افراد بسیار زیادی متقاضی تحصیل و زندگی در امارات و شهر دبی هستند. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید برای تحصیل به دبی مهاجرت کنید، لازم است از شرایط تحصیل در این کشور، اطلاع داشته باشید و دانشگاه‌های معتبر و برتر آن را بشناسید.

اگر تصمیم به زندگی در دبی و تحصیل در آن را دارید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • زبان رسمی کشور امارات، عربی است، اما افرادی می‌توانند به زبان انگلیسی در امارات و در شهر دبی تحصیل کنند. بنابراین برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر، لازم است مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 را در اختیار داشته باشید.
  • نکته: البته می‌توانید بدون مدرک زبان نیز، برای تحصیل به دبی مهاجرت کنید، اما باید در کالج‌های زبان شرکت کرده و قبل از شروع دوران تحصیلی، زبان خود را تقویت کنید. بنابراین توصیه می‌شود، مدرک زبان خود را پیش از مهاجرت به دبی بگیرید.
  • مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دبی به طور کلی عبارت است از: کپی تأیید شده از مدارک دانشگاهی، کپی تأیید شده از رونوشت مدارک دانشگاهی، کپی از گذرنامه و کارت شناسایی، مدرک زبان یا تأییدیه مهارت زبان، 6 قطعه عکس 6*4، پرداخت هزینه‌های لازم و الزامی و ارائه رسید آن، تاریخچه‌ای مختصر از زندگی فرد متقاضی، در دست داشتن توصیه نامه

دانشگاه‌های مطرح در دبی عبارت‌اند از:

  • Jumeira University
  • College of Pharmacy Dubai
  • UNIVERSITY OF WOLLONGONG in Dubai
  • South Queensland University in Dubai
  • School of Dentistry in Boston, Dubai
  • Emirates Pilot College
  • Harvard School of Public Health, Dubai

فرهنگ و مذهب مردم دبی

مذهب رسمی مردم کشور امارات متحده عربی، اسلام است. این مذهب به طور رسمی و به شکل وسیع و گسترده‌ای در امارات اجرا می‌شود. بد نیست بدانید که مردم دبی، 5 اصل اساسی دین را قبول دارند. این 5 اصل عبارت‌اند از: نماز، ایمان، احسان، زیارت مکه و روزه.

درست است که دین رسمی مردم دبی اسلام است، اما باید بدانید که به دلیل افزایش سطح مهاجرت به شهر دبی، مردم با دین‌های دیگری نیز در امارات و همچنین در شهر دبی زندگی می‌کنند. همچنین لازم است بدانید که دولت در این مورد، به مردم سخت نمی‌گیرد و تمام افراد آزاداند، مراسم‌های دین خود را انجام دهند. در واقع در دولت امارات، به تمام ادیان احترام گذاشته می‌شود و از این جهت، جنبه‌ی گردشگری نیز روز به روز در این کشور، در حال افزایش است.

در منطقه جمیره شهر دبی، افراد مسیحی بسیار زیادی ساکن هستند و تمام ساکنین دبی نیز، دین اسلام را اصیل و غنی می‌دانند و بازارهای آن‌ها نیز در مراسم کریسمس، رنگ و بوی خوشی به خود می‌گیرد. بیش‌تر ساکنین مسیحی، در منطقه‌ی جمیره دبی ساکن هستند.

در کشور امارات متحده عربی، بسیاری از مهاجران سریلانکا و هندی نیز، زندگی در این شهر را انتخاب کرده‌اند. برای این دسته از افراد در شهر دبی، معبدی ساخته شده است و به دلیل معماری زیبا و چشمگیری که دارد، تا به امروز گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

امنیت امارات برای ایرانیان

کشور امارات متحده عربی امروزه به عنوان یکی از امن‌ترین کشورها برای سفر و زندگی شناخته شده است. توریست‌های ایرانی زیادی هر ساله به امارات و به خصوص شهر دبی سفر می‌کنند و به دلیل بالا بودن سطح امنیت در این کشور، به راحتی می‌توانند زندگی کنند و یا در هنگام سفر به تفریحات مورد نظر خود بپردازند.

لازم است بدانید که رانندگی مردم دبی را نمی‌توانید به راحتی پیش بینی کنید و از این جهت باید بگوییم که در شهر دبی، نرخ تصادف متوسط است. اگر می‌خواهید بدون هیچ دغدغه‌ای در این شهر این طرف و آن طرف بروید، بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با این وجود افراد بسیار زیادی از ماشین برای عبور و مرور در این شهر استفاده می‌کنند.

به طور کلی باید بگوییم که احتمال دزدی، زورگیری و کلاهبرداری در این شهر بسیار کم است و همچنان زندگی در در امارات و یا سفر به آن به راحتی امکان پذیر است. اگر به فکر خرید ملک در امارات و اقامت این کشور هستید، می‌توانید با خیالی آسوده این کار را انجام دهید.

سطح رضایت مردم دبی

همان طور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان به کشور امارات متحده عربی و به خصوص شهر دبی مهاجرت می‌کنند. در این بخش از مقاله قصد داریم میزان رضایت مردم در شهر دبی را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم.

در گزارشی که در این زمینه تهیه شده است، بیان کرده‌اند، مردم کشور امارات متحده عربی از نظر سطح رضایت در رتبه‌ی بیستم قرار دارند. البته در این میان، شهر دبی تلاش می‌کند با پیشرفت روز افزون و امکانات بیش‌تری که در اختیار مردم قرار می‌دهد، سطح رضایت زندگی در دبی را در بالاترین سطح ممکن قرار دهد.

در طی یک نظرسنجی نیز، از نظر کار، کشور امارات را به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا معرفی کردند و از همین رو افراد بسیار زیادی از سراسر جهان، جهت پیشرفت کاری، افزایش درآمد و داشتن زندگی باکیفیت، دبی را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. یو اف اس می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

سخن پایانی

در مقاله‌ای که خدمت شما عزیزان ارائه دادیم، تلاش کردیم تمام اطلاعات لازم جهت زندگی در دبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. دانستید که این شهر از بهترین، لوکس‌ترین و زیباترین شهرهای امارات متحده عربی است و سالیانه بسیاری از افراد از سراسر جهان تصمیم می‌گیرند به این شهر مهاجرت کنند و زندگی باکیفیت را در این شهر تجربه کنند.

در این مقاله تلاش کردیم شرایط زندگی در این شهر را از جهات مختلفی همچون هزینه‌های زندگی، شرایط تحصیلی و کاری و … مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات کامل و جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

4.7/5 - (6 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *