بهترین رستوران های استانبول

بهترین رستوران های استانبول

از کجا می‌خواهید بفهمید که بهترین رستوران‌های استانبول کدام‌ها هستند؟ چون، تقریبا در هر جای استانبول، چیزی برای میل کردن پیدا می‌شود. استانبول یکی از ده شهر محبوب گردشگری دنیا است. رشد صنعت توریسم در این شهر و در کل ترکیه سبب شده است که امکانات و خدمات توریستی از جمله هتل‌ها و رستوران‌ها، حرف زیادی برای گفتن داشته باشند. همین الان نیز در شبکه‌های اجتماعی، بوراک سزن و نصرت طرفداران زیادی به خود جذب کرده‌اند. اینجا نمی‌خواهیم در مورد طعم بی‌نظیر غذاهای ترکیه حرف بزنیم. می‌خواهیم به شما تعدادی از بهترین و مشهورترین رستوران‌های استانبول را معرفی کنیم. غذا خوردن در استانبول، بخشی از سفر شما به این شهر زیبا خواهد بود. بخصوص اگر به دنبال  شکم‌گردی در استانبول هستید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

در کنار بهترین رستوران‌های لوکس استانبول، برخی از رستوران‌های ایرانی در استانبول و بهترین رستوران‌های ارزان استانبول را نیز به شما معرفی می‌کنیم. چرا؟ چون نباید تحت هیچ شرایطی این شهر را بدون بازدید از رستوران‌ها و کافه‌هایش ترک کنید.

رستوران لب دریا استانبول – Leb-I Derya

 

همانطور که از نام این رستوران مشخص است، یکی از رستوران‌های استانبول در کنار دریا است. اگر می‌خواهید در یکی از رستوران‌های ساحلی استانبول، یک وعده غذا نوش جان کنید، این رستوران به راستی بی‌نظیر است. چشم‌انداز بسیار خوبی در حین غذا خوردن به تنگه بسفر خواهید داشت. منوی غذاهای آن خلاصه و حاوی برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه است. از جمع دوستانه تا جلسه‌های رسمی بزرگ می‌توانند به این رستوران مراجعه کنند. منوی غذای رستوران Leb-I Derya شامل انواع غذاهای دریایی و نوشیدنی‌های رسمی و ملی ترکیه است. برای سفارش راکی می‌توانید در منو chessboard را انتخاب کنید تا هزینه آن برایتان کمتر تمام شود.

متوسط قیمت پیش غذاهای این رستوران، 18 تا 20 لیر است. شاید با همین هم سیر شوید، اما اگر خواستید غذای اصلی را سفارش دهید حال گوشت یا ماهی، باید حدود 28 لیر دیگر پرداخت کنید. قیمت گوشت بز کبابی فیله 30 لیر، بادمجان خشک شده با گیلاس 24 لیر و ماهی مخرال با زاهیر (یک نوع ادویه مخصوص ترکی) 28 لیر است. وعده‌های غذایی بیشتر تحت عنوان غذاهای اصلی به صورت زیر است:

  • قیمت غذاها: 80 تا 100 لیر
  • قیمت نوشیدنی: 38 تا 75 لیر بسته به نوع نوشیدنی که انتخاب می‌کنید.
  • قیمت راکی (نوشیدنی ملی ترکیه): 26 تا 35 لیر

کیفیت رستوران لب دریا استانبول: طراحی داخلی این رستوران طوری است که شما احساس بودن در خانه خود را خواهید داشت. بالای رستوران، مکانی کوچک به ظرفیت 20 نفر است. اگر می‌خواهید که در کنار موسیقی زنده و نمای رو به خیابان باشید، از قبل درخواست کنید. زیر سالن اصلی نیز یک بار کوچک وجود دارد.

رستوران میکلا –Mikla

رستوران میکلا

در منوی این رستوران، ترکیبی از غذاهای ترکیه و غذاهای اسکاندیناوی را خواهید داشت. غذاهای بسیار خوشمزه از منطقه آناتولی که طرفداران زیادی به خود جذب کرده است. از پشت بام این رستوران دید فوق‌العاده‌ای به شهر استانبول خواهید داشت. اگر به دنبال مزه کردن غذاهای غنی آناتولی هستید، به رستوران میکلا بروید.

از نظر کیفیت رستوران، میکلا نه تنها یکی از بهترین رستوران‌های استانبول که در لیست 50 رستوران برتر دنیا قرار دارد. غذاها با الهام گرفتن از طعم غذاهای سنتی و مواد اولیه‌ی آن‌هت صبح می‌شوند. سرآشپز این رستوران، مهمت گورمز است که در سطح جهانی شهرت دارد. جالب است بدانید که تمامی غذاهای این رستوران توسط این سرآشپز خلق شده‌اند.

  • قیمت غذا در این رستوران بالا است. یک بشقاب پنیر و عسل حدود 7 لیر، وعده شام به همراه نوشیدنی 360 لیر و برای غذا خوردن در میز سلف سرویس با 7 نوع غذای مختلف، 450 لیر است.

رستوران Maiden’s Tower

یکی از بهترین رستوران‌های استانبول که در برج مرموز، زیبا و عاشقانه دوشیره قرار دارد. برج دوشیزه در استانبول حکایات و افسانه‌های جالبی دارد و قدمت آن به بیش از 2500 سال برمی‌گردد. برای رفتن به این برج، باید با قایق و از دو منطقه سالاکاک و کاباتاش اقدام کنید. صرف صبحانه یا یک شام رویایی در این رستوران را به تمام مسافران و گردشگران در استانبول توصیه می‌کنیم.

قیمت سرو غذا در این رستوران بالا است، اما تجربه بودن در فضای متفاوت و عرفانی آن می‌ارزد. چشم‌اندازها از این رستوران با دیگر رستوران‌های استانبول تفاوت دارد. برای شب، محدودیت لباس وجود دارد و کودکان حق ورود به این رستوران را ندارند. یادتان باشد که از قبل میز مورد نظر خود را باید رزرو کنید، چرا که اینجا عموما شلوغ است.

  • قیمت صبحانه برای هر نفر حدود 70 لیر در طول روزهای هفته و 95 لیر در آخر هفته است. قیمت پرس غذای کوفته 30 لیر، انواع ماکارونی 30 تا 40 لیر، سالاد 25 تا 45 لیر و در کنار این‌ها دو منوی غذا 225 لیر و 275 لیر وجود دارد. در کنار این‌ها برای ورود به این رستوران 30 لیر باید پرداخت کنید. این هزینه برای دانشجویان 15 لیر است.

رستوران 360 استانبول

یکی دیگر از شیک‌ترین رستوران‌های استانبول که در طبقه بالای یک آپارتمان تاریخی به نام مسیر Misir قرار دارد. وقتی صحبت از منظره می‌شود، اینجا اولین رستورانی است که در ذهن مجسم می‌شود. قدمت این آپارتمان تاریخی به قرن 19 برمی‌گردد. انواع غذاهای ترکی و غذاهای بین‌المللی را می‌توانید در اینجا نوش جان کنید. موسیقی زنده، برنامه‌های نمایشی و اجرای دی جدی حرفه‌ای از جمله ویژگی‌های این رستوران است.

منوی غذایی رستوران 360 استانبول را مایک نورمن تهیه کرده است. یک سرآشپز حرفه‌ای که در کل ترکیه مشهور است. برای جشن‌ها و مراسم مختلف نیز می‌توانید روی این رستوران حساب کنید.

  • قیمت غذای اصلی تحت عنوان (Legends of 360)، حدود 70 تا 100 لیر است. قیمت گوشت و ماهی کبابی 90 تا 120 لیر، مزای سرد 25 تا 30 لیر، مزای داغ 40 تا 45، دسر 30 لیر است. نوشیدنی‌های گازدار در این رستوران حدود 20 لیر، یک لیوان شراب 35 تا 45 و کوکتل ویژه رستوران 360 استانبول، 50 لیر است.

رستوران آسیان – Asitane Restaurant

رستوران آسیان

یکی از لوکس‌ترین و خاص‌ترین رستوران‌های استانبول است که آن را به خاطر دستور‌العمل‌های معتبر و مشهورش می‌شناسند. اینجا فقط یک رستوران نیست، بلکه موزه‌ و مکانی فرهنگی برای احیای غذاهای دوران باشکوه سلاطین عثمانی است. تمام غذاها با اطلاعات دقیق علمی به طور ثابت شده به منوی رستوران اضافه شده‌اند. غذاهای دوره فاتح سلطان محمد، غذاهای آفریقایی در کاخ‌های عثمانی و ماهی و غذاهای دریایی در قصرهای عثمانی جزو برنامه‌های هفتگی رستوران است. در اینجا بیش از 200 دستورالعمل و طعم فراموش‌شده تاریخی در قالب منوهای تابستانی و زمستانی آرشیو و احیا شده‌اند.

  • قیمت سوپ و سالاد 30 و 50 لیر، پیش غذاهای سرد و گرم 40 تا 55 لیر، غذاهای اصلی 55 تا 80 لیر، پیش غذای سرد حدود 45 لیر و غذای اصلی این رستوران تحت عنوان Mutanjene 68 لیر و Melan Stuffed 80 لیر است.

رستوران لاسیورت در استانبول – Lacivert restaurant

رستوران لاسیورت

و اما یکی دیگر از بهترین رستوران‌های استانبول که آن را به خاطر غذاهای مدیترانه‌ای و تهیه شده از محصولات ارگانیک می‌شناسند. یک فضای آرام، خانوادگی، گرم و صمیمی که منوی غذاهای دریایی آن آنقدر متنوع است که هر بار باید یکی از آن‌ها را امتحان کنید. در کنار این‌ها صرف یک وعده صبحانه در استانبول را نیز می‌توانید در این رستوران ساحلی استانبول تجربه کنید.

  • هزینه یک وعده غذا برای دو نفر به همراه نوشیدنی حدود 450 لیر است. قیمت سوپ غذای دریایی 68 لیر، ماهی شور برای دو نفر 120 لیر، و در کل رنج قیمت غذاهای دریایی این رستوران 50 تا 120 لیر است.

رستوران دکتر استیک هاوس – Doctor Steakhouse restaurant

رستوران دکتر استیک هاوس در استانبول، یک گزینه عالی برای طرفداران گوشت و غذاهای گوشتی است. یعنی این‌جا یکی از بهترین رستوران‌های استانبول برای غذاهای گوشتی است، اینجوری بگوییم. مالک این رستوران، دکتر نیست، بلکه به مرور از سوی طرفداران این لقب به او داده شده است، چرا که مانند حساسیت یک جراح به برش و جداسازی گوشت می‌پردازد. منوی این رستوران شامل غذاهای لذیذ از جمله سوشی، دنده، گردن، انواع غذای گوشتی، گردن با مزه دکتر استیک هاوس . … می‌شود. دکتر اینانج (مالک رستوران) اینجا را یک قصابی نیز می‌داند، چرا که افراد اگر قصد غذا خوردن نداشته باشند، می‌توانند گوشت خریداری کنند.

  • محدوده قیمت غذاهای رستوران دکتر استیک هاوس، از 40 تا 95 لیر است. غذاهای اصلی نیز 85 تا 240 لیر، استیک T-bone 140 لیر و دنده گوسفند 295 لیر است.

رستوران چیاس در استانبول – Ciyas restaurant

سرآشپز چیاس در این رستوران، اسرار باستانی بین‌النهرین را با غذاهای بالکانی اضافه می‌کند، و شکوه امپراطوری عثمانی را با مزه‌های قفقاز، غنی می‌کند. ادویه‌جات عربی، طعم متفاوتی به غذاهای این رستوران می‌دهد. و نتیجه آن وعده‌های غذایی متفاوت و کاملا خلاقانه است که این رستوران را در لیست بهترین رستوران‌های استانبول قرار داده است.

  • قیمت غذا در این رستوران 29 تا 150 لیر است. سوپ و پیش غذا 10 تا 15 لیر، کباب‌های آن 45 تا 80 لیر (که باید آن‌ها را امتحان کنید)، دسر گردو نیز 15 لیر است.

بهترین رستوران های ایرانی استانبول

بله، از نظر مذاق و سلیقه و حتی نوع غذا، شباهت زیادی میان غذاهای ایرانی و ترکی وجود دارد. حتی در داخل کشور خودمان نیز بسیاری از غذاهای ترکیه، در منوی رستوران‌ها وجود دارد. اما اگر به دنبال غذا خوردن در رستوران‌های ایرانی در استانبول هستید، یو اف اس به شما چند تا از بهترین‌ها را معرفی خواهد کرد. در این رستوران‌ها، بسیاری از غذاهای خوشمزه ایرانی را می‌توانید میل کنید که شاید نسبت به رستوران‌های داخل کشور خودمان نیز بهتر باشند.

رستوران نایب استانبول

این رستوران حدود 120 نفر ظرفیت دارد. در آن کاملا احساس می‌کنید که در یکی از رستوران‌های خوب کشور خودمان قدم گذاشته‌اید. از ساعت 9 تا 24 این رستوران باز است. حتی در کنار غذاهای ایرانی، منوی غذاهای ترکی و بین‌المللی نیز وجود دارد. رستوران نایب در منطقه فاتیح و آکسارای، میدان فندک‌زاده قرار دارد. در کنار طعم کردن غذاهای خوشمزه ایرانی از موسیقی زنده نیز بهره‌مند خواهید شد.

رستوران شیراز در استانبول

رستوران شیراز در استانبول

نام این رستوران حتی ایرانی است. در خیابان علی صراف قرار دارد و منوی آن پر از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه ایرانی است. اگر می‌خواهید در سفر به استانبول ترکیه، غذای ایرانی و مملکت خودمان را میل کنید، به این رستوران بروید. همه روزه از ساعت 15 تا 24 رستوران باز است و البته بسیاری از تورهای گردشگری نیز این رستوران را برای سرویس‌دهی انتخاب می‌کنند.

رستوران ریحون در استانبول

یکی از بهترین رستوران‌های میدان تکسیم و نزدیک به خیابان استقلال که راحت می‌توانید خودتان را به اینجا برسانید. یک محیط صمیمی، خودمانی و کاملا ایرانی دارد. بر روی در و دیوار این رستوران، عکس‌های زیبایی از کشور ایران نصب شده است. همه روزه از ساعت 12 تا 23 نیز باز است. انواع غذاهای ایرانی در ترکیه، غذاهای حلال در استانبول، استیک و دیگر غذاهای آسیای میانه را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید.

رستوران آسمان در استانبول

 

از دیگر رستوران‌های استانبول که در آن غذاهای ایرانی میل می‌شود، رستوران آسمان در منطقه فاتیح و بلوار آتاتورک است. همه روزه این رستوران از ساعت 12 تا 21 باز است. بو و طعم غذاهای ایرانی در این رستوران شما را واقعا مبهوت خواهد ساخت. در میان رستوران‌های ایرانی در ترکیه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میل کردن غذاهای محلی و سنتی ایران، همین جا است.

رستوران شهرزاد در استانبول

غذاهای ایرانی و باکیفیت در این رستوران وجود دارد. برخی از بهترین غذاهای ایرانی در کنار غذاهای آسیای میانه در منوی غذای رستوران شهرزاد نوشته شده‌اند که تقریبا تمام سلیقه‌ها را پوشش داده است. نکته خوب در مورد این رستوران، قیمت خوب غذاها نسبت به کیفیت آن است. پس اگر به دنبال کم کردن هزینه‌های سفر به استانبول هستید، می‌توانید روی این رستوران حساب کنید. همه روزه از ساعت 8 تا 24 نیز باز است.

رستوران‌ های ارزان استانبول

نکته خوب در مورد شهر توریستی استانبول این است که تعداد رستوران‌ها و غذاخوری‌های آن زیاد است. در هر خیابان، کوچه و میدانی به تعدادی از بهترین‌ها آنها دسترسی خواهید داشت. فست‌فودهای استانبول نیز، منوی جالب و خوشمزه خود را دارند. از جمله فست‌فودها و رستوران‌های رستوران‌های استانبول با غذاهای ارزان، می‌توان به رستوران تراس‌العماد، رستوران ولوت، رستوران اوبا ات لوکانتاسی، رستوران سیناس گالاتا، رستوران حسین کوفته، فلافل زون استانبول اشاره کرد.

جمع‌بندی)

الان، رسما هیچ مشکلی در مورد شکم‌گردی و غذاخوردن در استانبول نخواهید داشت. چرا که بهترین رستوران‌های استانبول، در کنار رستوران‌های ایرانی این شهر و حتی رستوران‌های ارزان را به شما معرفی کردیم. انتخاب با خود شما است.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *