جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری دبی

یک نگاه به جاذبه‌های گردشگری دبی بیندازید، چه کسی فکرش را می‌کرد که ولایتی بیابانی در حوالی سال 1960 به یکی زیباترین و پیشرفته‌ترین شهرهای جهان در سال 2020 تبدیل شود. اینجا دبی است، پرجمعیت‌ترین و زیباترین شهر امارات متحده عربی که در سواحل جنوبی خلیج فارس واقع شده است. دیدنی‌های دبی به حدی زیاد و جذاب هستند که تمام مردم از اقشار مختلف و فرهنگ‌های مختلف را به خود جذب می‌کند. سفر به دبی یکی از موارد مورد علاقه ایرانیان نیز می‌باشد. همانطور که می‌دانید 7 امارت در کشور امارات وجود دارد که دبی یکی از آن‌ها است. هر کدام از این امارات، امیر خود را دارد و تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی با اتفاق قول آن‌ها انجام می‌شود. دلیل پیشرفت و موفقیت دبی به جایی برمی‌گردد که تصمیم گرفتند، درآمد بالای نفتی کشور را در امور تجاری و توریستی و به نفع خود مردم سرمایه‌گذاری کنند.

حقایق جالب در مورد دبی

شما در مورد دبی چه شنیده‌اید؟ جاذبه‌های گردشگری دبی، لوکس‌ترین‌های جهان هستند؟ فقر وجود ندارد؟ با ارزش‌ترین پاسپورت جهان متعلق به امارات است و تحصیل و درمان برای این کشور 8 میلیون نفری رایگان است؟ بله! اما این‌ها تنها گوشه‌ای از حقایق باورنکردنی در مورد شهر زیبای دبی و کشور امارات هستند. بیایید با هم مروری بر حقایق جالب در مورد دبی داشته باشیم:

  • 7 مورد از بلندترین هتل‌های جهان در دبی قرار دارد
  • بلندترین برج جهان در دبی قرار دارد
  • بزرگترین فواره موزیکال دنیا در دبی قرار دارد
  • عمیق‌ترین استخر جهان در دبی ساخته شده است
  • میزان جرم و جنایت در دبی صفر است
  • دبی، پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی است
  • 25 درصد جرثقیل‌های دنیا در دبی قرار دارند.
  • حجم تغییرات و به روز‌رسانی بافت و ساخت و سازهای شهری در دبی به حدی سریع است که سیستم آدرس‌دهی خاصی در آن وجود ندارد.
  • بزرگ‌ترین زنجیر طلای جهان به طول 4.2 کیلومتر و 22 کیلوگرم طلا در این شهر وجود دارد.
  • دبی را تحت عنوان شهر طلا می‌شناسند و شما می‌توانید از خودپردازهای این شهر، طلا خریداری کنید
  • دبی بیابانی است، اما بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان در این شهر قرار دارد. روزانه 6 هزار تن برف در این پیست اسکی تولید می‌شود.
  • در این شهر از مردم مالیات گرفته نمی‌شود.
  • ماشین پلیس دبی، لامبورگینی، فراری و بنتلی است. به جدی حجم ماشین‌های لوکس و لاکچری در دبی زیاد است که خود نوعی جاذبه‌ی گردشگری تلقی خواهند شد.
  • در دبی، مسابقه شترسواری میان ربات‌ها برگزار می‌شود.
  • در ساخت برج العرب، 1790 متر مربع ورق طلا به کار رفته است
  • و …

مشاوره خرید ملک

مکان های دیدنی دبی

یکی از ویژگی‌های جالب جاذبه‌های گردشگری دبی و مکان‌های دیدنی آن، این است که همواره بلندترین، بزرگترین، لوکس‌ترین به عبارتی “ترین” ها در این شهر قرار دارند. اخیرا هم که عمیق‌ترین استخر جهان به عمق 60 متر در این شهر ساخته شد. این “ترین‌”‌ها خیلی مهم هستند. چرا که سبب کشش قشر ثروتمندان جهان به این ناحیه می‌شوند. همانطور که برای افتتاح برج العرب، تعدادی از پولدارترین افراد جهان به دبی دعوت شدند و جذب زیبایی و معماری خارق‌العاده این کشور عربی شدند. به نظر شما چرا امارات به دنبال رکورد شکنی در عرصه گردشگری است؟ یکی از دلایل آن، باور هوشمندانه امیران این دولت به پایان ذخایر نفت و ایجاد بستر اقتصادی فعال دیگر در کشور است. خیلی هم موفق عمل کرده‌اند. همین اصول را در نگرش آکادمیک دانشگاه‌های امارات می‌بینیم. بیایید با هم مروری بر جاذبه‌های دیدنی دبی داشته باشیم و از عجایب این شهر زیبا، پرده برداریم.

دبی قدیم یا بستاکیا

دبی قدیم یا بستاکیا

یکی از محله‌های شهر دبی است که بافت قدیمی و معماری سنتی خود را حفظ کرده است. در بافت مدرن و پست مدرن شهری دبی، دیدن این محله، خالی از لطف نیست. موقعیت آن در شرق امتداد نهر است. بادگیرهای بلند ساخته شده از آهک و مرجان را در ساختمان‌های این محله خواهید دید که برای تهویه و کوران هوا استفاده می‌شده‌اند. مانند آنچه که در مناطق گرم و خشک یا گرم و مرطوب داخل کشور خودمان دارید.

موزه دبی

از دیگر جاذبه‌های گردشگری دبی، موزه دبی است که باید حتما از آن دیدن کنید. اینجا در گذشته قلعه‌ای بوده است که نقش نظامی و مسکونی داشته است. جایی بوده که خانواده حاکم  در آن اقامت داشتند. البته کاربری‌های دیگری از جمله زندان، پادگان، قلعه نظامی و … در طول دوران‌های مختلف نیز داشته است. در ساخت آن از بلوک‌های مرجانی استفاده شده است و به آن آل فهیدی گفته می‌شد. این روزها این ساختمان تاریخی به کاربری موزه تبدیل شده است. در داخل آن آلات موسیقی اماراتی، سلاح‌های جنگی، قایق‌های سنتی و سازه ساخته شده از برگ درخت نخل به نمایش درآمد هاست. موزه دبی، بهترین موزه این شهر است و به کسانی که مطالعه و بازدید از پیشینه و تاریخ دبی برایشان مهم است، توصیه می‌شود.

برج خلیفه

زمانی که در سال 2010 امیران دبی تصمیم به ساختن بلندترین برج جهان در این شهر گرفتند، جهان در حیرت و شگفتی فرو رفت. چرا که قرار بود رکورد برج شانگهای با 632 متر ارتفاع در چین شکسته شود. و اکنون شاهد برج خلیفه دبی به‌عنوان مرتفع‌ترین برج جهان با 828 متر ارتفاع هستیم. این برج 163 طبقه دارد. در طبقه 124 آن یک سکوی مشاهده شهر دبی وجود دارد که باید حتما از آن بازدید کنید. نمایی زیبا و کمتر دیده شده از شهر مدرن دبی زیر پای شما خواهد بود. می‌توان گفت که برج‌الخلیفه یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی است که حتی دیدن آن از دور نیز به گردشگران و مسافران انرژی می‌دهد. طبقات این برج، کاربری‌های مختلف خدماتی، تجاری و اداری دارند.

برج‌العرب دبی

برج العرب دبی

آیا می‌دانستید که این برج تنها هتل 7 ستاره در کل دنیا است؟ مانند برج آزادی یا برج میلاد تهران، برج العرب نیز به نمادی از شهر دبی تبدیل شده است. پروسه ساخت این برج بسیار جالب است. زمانی که تاییدیه های نهایی از سوی شیخ و امیر امارات با عوض شدن دکوراسیون داخلی برج و به کار بردن رنگ در داخل آن همراه بود. ارتفاع این برج 321 متر است و فرم آن مانند قایقی است که در آب به صورت استوار شناور مانده است. در سفرهای خود به دبی، می‌توانید یک وعده غذای فوق‌العاده در این برج لوکس و گران نوش جان کنید. در میان جاذبه‌های گردشگری دبی، برج‌العرب یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است.

دبی فریم

قاب دبی، یک سازه تازه ساخته شده است که در منطقه زعبیل قرار دارد. جانمایی آن خیلی هوشمندانه است و میان دو بخش محله‌های قدیمی نهر دبی و بخش مدرن و تازه ساخته شده شهر ساخته شده است. این سازه طلایی تنها یک قاب بلند است که تصاویر مختلفی از برهه‌های مختلف تاریخی و سیمای شهری دبی را به نمایش درمی‌آورد. البته آن را با نام برج پرواز دبی نیز می‌شناسند. ارتفاع آن حدود 150 متر و پل میانی آن‌ها 93 متر طول دارد. گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند بر روی پل بروند و به بازدید از چشم‌اندازهای متفاوت دبی بپردازند. بعلاوه اینجا، مکانی فوق‌العاده برای علاقمندان به عکاسی است.

خانه شیخ سعید آل مکتوم

شیخ سعید آل مکتوم، پدربزرگ حاکم فعلی امارات است و خانه او به یک موزه‌ی دیدنی در دبی تبدیل شده است. این خانه را بازسازی کرده‌اند و می‌توان گفت که یک نمونه بسیار خوب از معماری عربی است که در شهر دبی برجای مانده است. معماری و ساخت این خانه خیلی جالب است. تراس‌هایی رو به دریا دارد، که حاکم می‌توانست آمد و شد کشتی‌ها را از خانه خود رصد کند. اگرچه ساختمان خانه شیخ سعید اکنون بازسازی شده است و بنای پیشین مورد تخریب واقع شده بود اما در داخل این خانه شبیه‌سازی شده، عکس‌ها و مدارک جالبی از گذشته وجود دارد که شاید دوست داشته باشید ببینید.

نهر دبی

بله در داخل شهر دبی یک نهر یا رودخانه وجود دارد که آن را به دو بخش بور دبی در جنوب و دیره در شمال تقسیم کرده است. نقش این نهر در شکل‌گیری تمدن و یکجانشینی دبی بسیار بارز بوده است. اولین روستاها و آبادی‌های دبی در پیرامون نهر دبی شکل گرفته‌اند. حتی همین الان نیز لنج‌هایی را در اینجا خواهید دید که مربوط به 100 سال قبل هستند. پس یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر دبی این است که بروید و بارگیری و تخلیه محموله‌ها را در این نهر از نزدیک ببینید.

دبی مال

اصلا نمی‌توان ایران مال در تهران را با دبی مال مقایسه کرد. پروژه دبی مال، یک پروژه عظیم خدماتی، تفریحی، رفاهی و گردشگری است. خرید کردن در دبی مال، تنها یکی از گزینه‌های پیش روی شما است. و در همین بخش خرید کردن نیز، به تعدادی از بهترین  ومعروف‌ترین برندهای دنیا دسترسی خواهید داشت. در کنار آن، اسکی روی یخ، سالن اپرای موسیقی، نمایش مد، سالن‌های بازی از دیگر گزینه‌های پیش روی شما هستند. اگر به قدم زدن در میان مراکز خرید لوکس و لاکچر علاقه دارید، مرکز خرید دبی مال را در سفر به دبی فراموش نکنید.

آب نمای دبی

آب نمای دبی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دبی که آن را خیلی دیده‌اید. در داخل فیلم‌ها، عکس‌ها و کلیپ‌های مختلف، بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا در دبی بارها به نمایش گذاشته شده است. موقعیت این آب نمای زیبا و بلند در دریاچه‌ی 30 هکتاری برج خلیفه است. طول آن 275 متر است و قادر است آب را به اندازه ارتفاع یک ساختمان 50 طبقه به بالا پرتاب کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که از فاصله 30 مایلی قادر به دیدن این آبنمای موزیکال خواهید بود. در ساخت آن از 6600 لامپ در 25 رنگ مختلف استفاده شده است.

25 آهنگ مخصوص در زمان رقص آب اجرا می‌شوند که آهنگ امواج بیژن مرتضوی یکی از آن‌ها است. تکنولوژی ساخت این آ‌ب‌نمای زیبا به راستی شگفت‌آور است. اینکه پمپ‌ها ونازل‌ها بتوانند حدود 83 هزار لیتر آب را بکشند و با فشار به بالا پرتاب کنند. زمانی اجرای این آبنما نیز روزهای یکشنبه تا پنجشنبه است و هر بار که اجرا شود حدود 6 دقیقه طول خواهد کشید.

دهکده جهانی دبی

اگر در فصل‌های سرد به دبی سفر کردید، حتما از این جاذبه دیدنی، بازدید کنید. دهکده جهانی دبی جایی است که در آن غرفه‌های مربوط به کشورهای مختلف وجود دارد و هر کدام از آن‌ها در بخش‌های مختلف سوغات، صنایع دستی، غذا و … فعالیت می‌کنند. جالب است بدانید که حدود 78 کشور دنیا در این دهکده جهانی فعالیت می‌کنند و این یعنی شما به طور یکجا می‌توانید با فرهنگ و هنر آن‌ها آشنا شوید. جالب است، مگر نه؟

اپرای دبی

طراحی این ساختمان که در سال 2016 افتتاح شد، جایزه بهترین طراحی را گرفت. یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی که به شکل کشتی ساخته شده است و در داخل آن، سالن‌های بزرگ نمایشی، رویدادهای فرهنگی پرطرفدار، سالن‌های کنسرت ویژه با امکانات بسیار بالا وجود دارد. بودن در داخل این فضاها را نمی‌توانید به راحتی با تجربه‌های پیشین خود مقایسه کنید. هر ساله نمایش‌های موزیکال، گالری‌های هنری جهانی، فستیوال‌ها، رویدادها و همایش‌های جهانی در آن برگزار می‌شود. محل قرارگیری این مجموعه فرهنگی و هنری در منطقه داون تاون دبی است.

جزیره پالم جمیرا

از دیگر جاذبه‌های گردشگری دبی که بیشتر به چشم یک پروژه سرمایه‌گذاری به آن نگاه می‌شود، جزیره جمیرا است که از بالا به شکل یک نخل دیده ‍می‌شود. نکته جالب در مورد پالم جمیرا دبی این است که تمام آن مصنوعی است و از صفر توسط انسان ساخته شده است. در داخل این جزیره، هتل‌های اقامتی لوکس، اقامتگاه‌های مهیج و خاص، رستوران‌های شیک و مراکز تفریحی ویژه وجود دارد.

باشگاه گلف امارات در دبی

باشگاه گلف امارات در دبی

بخش مهمی از راهنمای سفر به دبی، به تفریح در این شهر و تجربه بازی‌های مهیج آن اختصاص دارد. یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات تفریح و بازی در دبی، باشگاه گلف است که علاوه بر گلف، بازی‌های دیگر از جمله تنیس، اسکواش و بدن‌سازی نیز در آن وجود دارد. به صورت شبانه روز باز است و از سال 1988 در حال خدمت‌رسانی به مسافران و توریستان است.

دیگر جاذبه های دیدنی دبی

از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی دبی می‌توان به ساحل کایت، منطقه هنری السرکال، تور سافاری در دبی، پارک آبی آتلانتیس، مسجد بستاکیا، سرزمین ماجراجویی آی ام جی، دهکده میراث و غواصی، جاده شیخ زاید، بازارهای دیره، مسجد جمیره و آکواریوم دبی اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به دبی

شرایط آب و هوایی دبی، حکم تعیین‌کننده برای مشخص کردن بهترین زمان سفر به دبی را دارد. اگر می‌خواهید گرما و رطوبت هوای دبی شما را اذیت نکند، در قصل‌های سرد به این کشور بروید. مسلما همین شرایط برای سفر به شهرهای جنوبی کشور خودمان نیز صادق است. آب و هوای دبی گرمسیری بیابانی است. در تابستان‌ها متوسط دمای هوا به 41 درجه در روز و 30 درجه در شب می‌رسد. همین دما در زمستان، 23 درجه در روز و 14 درجه در شب است. در کل سال نیز شاید 150 میلی‌لیر باران ببارد. برای همین فصل‌های سرد، برای سفر به دبی، بیشتر توصیه می‌شود. مگر اینکه سفر شما به دبی، تجاری یا کاری باشد که در این صورت نیز، با حجم بالای تکنولوژی در این شهر، از بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی خسته نخواهید شد.

نکات پایانی

باید بارها و بارها به دبی سفر کنید تا بتوانید حجم هر بار گوشه‌ای از زیبای‌ها و جاذبه‌های گردشگری دبی را بازدید کنید. این شهر به قدری در حال پیشرفت و ترقی است که بسیاری از افراد برای خرید خانه و ملک در امارات راهی آن‌جا می‌شوند. ما به شما حقایق جالبی در مورد دبی و جاهای دیدنی آن را گفتیم. پس با خیال راحت به این شهر پست مدرن جهانی سفر کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *