بهترین محله های استانبول برای خرید خانه و زندگی

بهترین محله های استانبول

آشنایی با بهترین محله های استانبول برای خرید خانه، برای تمام کسانی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ملک دارند، ضرورت است. با خرید خانه در ترکیه، می توان اقامت این کشور را نیز به دست آورد. برای همین کسانی که به دنبال مهاجرت به ترکیه هستند، با خرید خانه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه، مقدمات اقامت خود را نیز فراهم می کنند. و اما استانبول، بزرگترین شهر ترکیه است که از شرقی ترین نقطه تا غربی ترین نقطه آن، 4 ساعت فاصله وجود دارد. قطعا در خرید ملک تجاری در استانبول با خرید آپارتمان های ارزان قیمت و یا خرید ویلا در این شهر، مناطق متفاوتی پیشنهاد خواهند شد. شما با حداقل هزینه 35 هزار دلار می توانید صاحب خانه در استانبول شوید، اما حداقل سرمایه گذاری برای کسانی که میخواهند اقامت این کشور را بدست بیاورند، 250 هزار دلار است.

بهترین محله ها در استانبول برای زندگی و خرید خانه

ما در این مقاله شرایط خرید خانه در بهترین محله های استانبول را به همراه بهترین مناطق آن برای ایرانیان، برایتان خواهیم گفت. اینکه چگونه می توانید صاحب خانه لوکس، خانه ویلایی، آپارتمان ارزان یا انواع واحدهای تجاری شوید. استانبول شهر بزرگی و از نظر وسعت، 1.5 برابر تهران است. در این شهر 29 منطقه مختلف برای خرید خانه و ملک وجود دارد. به این دو بخش، بخش آسیایی و اروپایی گفته می شود و با تنگه بسفر از هم جدا شده اند. تصور اینکه قیمت خرید خانه در بخش آسیایی استانبول ارزان تر از بخش اروپایی است، اشتباه می باشد. در هر دو بخش، برای خرید ملک در استانبول به رنجی از قیمت های پایین تا بالا برخورد خواهید کرد. از جمله بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه از نظر شاخص های مختلف علمی، می توان به بشیکتاش، قاضی کوی، باکرکوی، شیشلی، بی اوغلو، اسکودار و ساری یر اشاره کرد.

مشاوره خرید ملک

منطقه بشیکتاش استانبول

محله بشیکتاش استانبول

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول، بشیکتاش است. منطقه ای رو به ساحل زیبای استانبول در کنار تنگه بسفر و در بخش اروپایی که به راستی درجه یک است. خودتان تجسم کنید که بهترین منطقه شهر زیبای استانبول باید چگونه باشد. عموما کسانی که قصد خرید ویلاهای لوکس در استانبول و یا خرید خانه های با متراژ بزرگ دارند، بشیکتاش را انتخاب می کنند. اگر نام تیم فوتبال بشیکتاش را هم شنیده باشید، در همین منطقه می باشند. بعلاوه سه دانشگاه بزرگ استانبول نیز در این منطقه وجود دارند. آن دسته از خریداران ملک در ترکیه که محدودیت مالی ندارند، می توانند این منطقه را انتخاب کنند. چرا که گران ترین خانه های استانبول در همین جا هستند.

منطقه قاضی کوی استانبول

یکی دیگر از بهترین محله های استانبول برای خانه در ترکیه، قاضی کوی یا کادیکوی است. اینجا نیز بخش دیگر لوکس نشینی در استانبول است که در بخش آسیایی و به روبه ساحل شهر واقع شده است. ویوی روبه دریای مرمره و قرارگیری در خط ساحلی از عوامل پرطرفداری محله قاضی کوی است. بعلاوه در اینجا در جوار مزون های لباس عروس و لباس شب مشهور ترکیه خواهید بود. بعلاوه کلیسای مسیحیت قرن پنجم نیز به اینجا حال و هوای دیگری داده است. از جمله دیدنی های این منطقه می توان به باغ چای برمودا، خیابان بهاریه، خیابان بغداد، مرکز موسیقی و کافه آرکااو، تالار اپرای ثریا، رستوران کوچو و بازار قاضی کوی اشاره کرد.

منطقه باکرکوی استانبول

باکرکوی استانبول

یکی دیگر از بهترین منطقه های استانبول آن هم در بخش اروپایی و نزدیک فرودگاه، باکرکوی است. از این منطقه به راحتی و با اتوبوس و مترو به بخش های مرکزی شهر استانبول دسترسی خواهید داشت. خرید خانه ویلایی در این منطقه به شما ویوی زیبای دریای مرمره را خواهد داد. از طرفی خرید خانه های با متراژ بالا نیز در این منطقه از استانبول امکان پذیر است. بخشی از باکرکوی به دریا نزدیک است، که خانه های این بخش نیز گران تر هستند.

منطقه زیتون بورنو استانبول

اینجا نیز در زمینه خرید ملک با استقبال زیادی مواجه بوده است. یکی از بهترین محله های استانبول در نزدیکی دریای مرمره و رو به آن با سواحل زیبا که انواع ملک از جمله برج، مجتمع های مسکونی، مراکز خرید و خانه های ویلایی در آن قرار دارد. این منطقه در جوار مناطق فاتیح، ایوب سلطان و باکرکوی می باشد.

منطقه ماسلاک استانبول

یکی از بهترین منطقه های استانبول برای سرمایه گذاری همین جا است. چون در ناحیه گران، مترقی و زیبای استانبول قرار دارد. از اینجا تا منطقه تکسیم تنها 5 دقیقه فاصله وجود دارد. نزدیکی آن به فرودگاه (فاصله 35 دقیقه ای) نیز بر اهمیت اینجا نزد خریداران ملک در ترکیه، افزوده است.

منطقه شیشلی در استانبول

شیشلی استانبول

دو ویژگی بسیار خوب در مورد منطقه شیشلی برای خرید خانه وجود دارد. اول اینکه خیابان مشهور بیوک دره در این منطقه است. دیگر اینکه چند بیمارستان دولتی و خصوصی و کاربری های مهم دیگر در جوار این منطقه هستند. همین مسئله بر ارزش سرمایه گذاری در این منطقه افزوده است. بلوارهای طولانی، تجاری و ساختمان های بلند از دیگر ویژگی های منطقه شیشلی است.

منطقه فاتیح استانبول

حتما نام جاذبه های گردشگری مشهور ترکیه از جمله مسجد آبی، موزه ایاصوفیه و کاخ توپکاپی به گوشتان خورده است. این جاذبه های در منطقه زیبای فاتیح قرار دارد. خرید خانه در مناطق توریستی این مزیت را دارد که اگر خودتان هم نخواهید در آن بمانید، به راحتی و مخصوصا در فصول توریست پذیر، می توانید آن را اجاره دهید.

منطقه بی اوغلو استانبول

اینجا را با نام های تقسیم یا تکسیم نیز می شناسند. انواع ملک های از جمله خانه، آپارتمان و ویلاهای جمع و جور را می شود از این منطقه اروپایی استانبول خریداری کرد. اینجا نیز در کنار ساحل واقع شده است. برای همین مقداری قیمت های بالا را در اینجا شاهد خواهید بود. البته تعداد زیادی هتل برای اقامت نیز در این منطقه قرار دارند و این یعنی شلوغی ایام سفر را در اینجا تجربه خواهید کرد. اگرچه در لیست بهترین محله های استانبول برای زندگی کردن قرار دارد، اما اگر به دنبال جای ارزان و ساکت هستید، بی اغلو را به شما توصیه نمی کنیم.

منطقه ساری یر

ساری یر استانبول

یکی دیگر از بهترین مناطق استانبول، منطقه ساری یر است. اینجا در جوار محله بشیکتاش است و البته که رو به ساحل می باشد. قرارگیری آن در بخش تپه‌ ای شهر استانبول سبب شده است که مقدای فراز و نشیب در دسترسی های آن وجود داشته باشد. شیب های تند محله ساری یر مقداری برای کسانیکه پیاده و هر روز باید مسافتی را طی کنند، آزاردهنده است.

منطقه زکریا کوی استانبول

برای ساخت و ساز در استانبول، خرید زمین و خانه های با قیمت مناسب، محله زکریا کوی را پیشنهاد می دهیم. اینجا یک منطقه آرام در استانبول است. در سالهای اخیر، شاهد گسترش این بخش از استانبول بوده ایم و حجم ساخت و سازها و سرمایه گذاری در اینجا زیاد شده است. اینجا در مرکز استانبول قرار دارد و قیمت خانه ها، نسبت به موارد قبلی که ذکر شد، متعادل تر است.

منطقه سوادیه استانبول

اینجا یکی از منطقه های لوکس استانبول است که خانه های ویلایی، خانه های ساحلی و املاک بزرگ در آنجا قرار دارند. شاید نام خیابان بغداد جادسی که یکی از گران ترین و لوکس ترین خیابان های استانبول است نیز به گوشتان خورده باشد. خیابانی که در منطقه سوادیه قرار دارد.

منطقه آجارکند استانبول

اینجا را با پارکهای بزرگ، بافت سرسبز و پر از درخت می شناسند. یک منطقه لوکس و زیبا در بخش آسیایی استانبول که برای خرید ویلاهای لوکس، یک انتخاب بسیار خوب است. در اینجا به طور متوسط برای خرید خانه باید بیش از 1 میلیون دلار پرداخت کنید. مراکز خرید مشهور استانبول از جمله آکاسیا، مال تپه، اپتیموم، پالادیوم و … در اینجا قرار دارند.

محله سلطان احمد استانبول

سلطان احمد استانبول

اینجا یکی از محله های قدیمی و ناب استانبول است. جالب است بدانید که انواع مراکز خدماتی، رفاهی و تفریحی در این محله وجود دارد و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. ساختمان های این منطقه استانبول با متدهای مقاوم در برابر زلزله ساخته شده اند. اینجا نیز در جوار دریای زیبای مرمره قرار دارد. از جمله دلایلی که افراد به خرید خانه در منطقه سلطان احمد استانبول روی می آورند، آب و هوای بسیار خوب آن، تنوع ملک ها، وجود آپارتمان های نوساز و عالی است.

منطقه آتاشهیر استانبول

یکی دیگر از بهترین محله های استانبول در بخش آسیایی است. اینجا نیز به دلیل ساخت برج های شیک و بلند، طرفداران زیادی دارد. قیمت خرید خانه در این منطقه نه زیاد است و نه کم. تنها مشکلی که می توان در مورد این منطقه بیان کرد، سطح دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی است. که البته این مورد هم در سال های آینده احتمال زیاد، رفع خواهد شد.

محله های اروپایی استانبول برای سرمایه گذاری

تعدادی از ارزان ترین و بهترین محله های استانبول در بخش اروپایی قرار دارند. که البته در میان ایرانیان نیز، افراد زیادی جذب خانه های ارزان و اقتصادی مناطق اروپایی استانبول می شوند. از جمله محله های ارزان، می توان به بیلیک دوزو، اسن یورت، کوچوک چکمه، اوجیلار و دیگر محله های نزدیک فرودگاه آتاتورک اشاره کرد. خرید خانه اقساطی در استانبول نیز در محله های ارزان بخش اروپایی امکان پذیر است.

اما چند نکته در مورد خانه های اقساطی در ترکیه وجود دارد. نکته اول اینکه تا زمانی که پرداخت قسط های شما تمام نشود، سند به نامتان نمی زنند. دیگر اینکه اگر پرداخت قسط های شما از تعداد خاصی عقب بیفتد، مشکلات بعدی از جمله ابطال قرارداد برایتان پیش می آید. برای همین بهتر است که در خرید خانه اقساطی حتما با مشاوران املاک خرید خانه در استانبول مشورت کنید. منطقه بشیکتاش، بی اغلو و ساری یر نیز که در بالا بررسی شدند از جمله بهترین محله های استانبول و گران ترین ها در بخش اروپایی بودند.

 محله های آسیایی استانبول برای سرمایه گذاری

تعدادی دیگر از بهترین محله های استانبول نیز در بخش آسیایی قرار دارد. از جمله محله های لوکس استانبول در بخش آسیایی آن می توان به قاضی کوی، سوادیه و آجارکند اشاره کرد. این مناطق به دلیل نزدیکی به دریای مرمره، گران تر از دیگر بخش ها هستند. بعنوان مثال منطقه کادیکوی، آتاشهیر، بیکوز، عمرانیه، اسکودار، مال تپه و کارتال جزو مناطق با قیمت های مناسب تر هستند. دیگر منطقه های ارزان استانبول در بخش آسیایی شامل مناطق پندیک، کوردکوی، مناطق پشت فرودگاه سبیحا و … می باشند.

به طور کلی اگر بخواهیم به مقایسه خانه و ملک در دو بخش مختلف استانبول بپردازیم، ذکر چند نکته ضروری است. اول اینکه در هر دو بخش، خانه های ارزان، آپارتمان های قسطی و در عین حال خانه های ویلایی و مجتمع های لوکس وجود دارد. اما در کل، میانگین قیمت خرید خانه در بخش آسیایی استانبول بیشتر از بخش اروپایی است. در هر دو منطقه، محله های ساحلی و دور از ساحل وجود دارد که با نزدیک شدن به ساحل، قیمت خرید خانه ها و املاک بیشتر می شود.

منطقه های ارزان استانبول برای ایرانیان

این روزها قیمت مسکن در ترکیه روز به روز افزایش می یابد، اما افزایش آن هیچگاه به اندازه تورم داخل کشور خودمان مخصوصا در یکسال اخیر نبوده است. از  طرفی نرخ بازگشت سرمایه در خرید ملک در استانبول، بالا است و این یعنی شما در مدت کوتاه به سرمایه ای که از دست داده اید می رسید. به گفته کارشناسان اقتصادی سرمایه گذاری در بهترین محله های استانبول و خرید خانه در آنجا، حتی از سرمایه گذاری در حوزه ارز نیز بهتر است. که با گرفتن شهروندی ترکیه نیز همراه خواهد بود. البته از راههای دیگر مانند ثبت شرکت در ترکیه نیز می توانید برای اقامت اقدام کنید.

و اما برای خرید خانه های ارزان و آپارتمان های اقتصادی در ترکیه نیز می توانید از میان محله های ساناک تپه، بیلیک دوزو، اسن یورت، چاتالکا، سیلوری، پندیک، آرناووت کوی، اسنلر، سلطان بیلی و سلطان قاضی انتخاب کنید. اینها ارزان ترین محله های استانبول هستند. که البته با پرداخت مقداری بیشتر پول، می توانید در محله های دیگر متوسط واقع در مرکز شهر و نزدیک به ساحل نیز خانه بخرید. اما برای خرید خانه ویلایی در قسمت های روبه ساحل، باید به مراتب بیشتر هزینه کنید. برای گرفتن لیست دقیق قیمت ها می توانید همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جمع بندی

خرید خانه در بهترین محله های استانبول، بهترین راه برای سرمایه گذاری در یک کشور خارجی است. شهر استانبول، یکی از قطب های اصلی گردشگری در دنیا است. رونق اقتصادی و سطح درآمد در آن نسبت به دیگر شهرها بالاتر است. اما خبر خوب ما در جینگو بینگو برای خریداران ملک و خانه در استانبول این است که شما می توانید با هزینه های پایین تا زیاد صاحب خانه در منطقه های مختلف استانبول شوید. از آنجایی که اگر قصد گرفتن اقامت داشته باشید، باید میزان مشخص در این کشور سرمایه گذاری کنید، بهتر است که برای کسب اطلاعات دقیق در مورد جدیدترین اخبار خرید خانه در استانبول و قیمت خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه با کارشناسان ما در جینگو بینگو تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *