بهترین محله های آنکارا برای زندگی

بهترین محله های آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه، شهری با اهمیت از نظر سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مرکز آن یعنی شهر آنکارا دومین شهر پرجمعیت ترکیه است. این شهر با حدودی پنج و نیم میلیون نفر جمعیت پس از استانبول در رتبه دوم از نظر جمعیت در میان شهرهای ترکیه قرار دارد. اکثر ساکنین آن ترک­ها هستند و مهاجران و گردشگران زیادی از این شهر استقبال نمی­کنند.

این شهر مرکز سیاسی کشور ترکیه است و بدین روی وزارت خانه‌ها، ساختمان‌های دولتی، سفارت خانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت­‌های بزرگ و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بزرگ در این شهر قرار دارند. از مهم­ترین مراکز فرهنگی و تاریخی که برای گردشگران جذابیت دارد قلعه آنکارا، مقبره آتاتورک، موزه فرهنگ، تئاتر رومی، معبد آگوستوس و بسیاری مراکز دیگر هستند.

البته در کنار این ویژگی ­های تاریخی آنکارا شهری بسیار مدرن است. از آنجایی که این شهر در قلب فلات آناتولی واقع شده است شاهراهی ست که برای رسیدن به هر نقطه‌ای از ترکیه باید از آن عبور کرد. آنکارا مردمی بسیار خونگردم دارد و پر است از رستوران‌های شیک و مدرن و در کنار این ها قهوه­خانه‌های سنتی کنار دریا. به کسانی که قصد زندگی یا سفر به آنکارا را دارند توصیه می­شود که تا حدودی به زبان ترکی استانبولی مسلط شوند و با توجه به جمعیت آنکارا که اکثراً ترک هستند بتوانند به سادگی نیازهای روزمره خود را برطرف نمایند.

مشاوره خرید ملک

آنکارا از نظر آب و هوا، شباهتی با مرکز کشور خودمان و حتی تهران دارد. تابستان­ های آنکارا معمولا گرم و البته بسیار قابل تحمّل است و از این نظر به تابستان‌های تهران نزدیکی دارد. از طرفی در زمستان این شهر اکثراً بارانی و برفی است و خیلی سرد است. دو فصل بهار و پاییز معتدل­ترین فصل‌های این شهر هستند.

بیشتر بخوانید: خرید آپارتمان در آنکارا

بهترین محله های آنکارا برای زندگی و سرمایه گذاری

در ادامه به بررسی محله های آنکارا پرداخته ایم تا شما را با محله‌های این شهر بسیار زیبا و البته مدرن و از نظر سیاسی و فرهنگی مهم، آشنا کنیم.

محله چانکایا

چانکایا آنکارا

محله چانکایا مدرن­ترین محله شهر آنکارا محسوب می­شود. دسترسی به سرویس حمل و نقل عمومی فوق العاده و امکانات رفاهی بی نظیر این محله را تبدیل به گران­ترین و لوکس­ترین محله آنکار کرده است. ناگفته نماند طراحی مدرن شهری و همچنین منازل زیبا و شیک در این مهم نیز نقش مهمی داشته است. این محله پرجمعیت­ترین و البته پرترددترین محله شهر زیبای آنکاراست که به تمامی نقاط دیگر این شهر نیز دسترسی خوبی دارد.

محله کیزیلای

کیزیلای آنکارا

محله کیزیلای پر از آپارتمان های لوکس و زیبا و مبله است. محله کیزیلای محله­ی بسیار شلوغ و البته زیباست. وجود مراکز خرید و متعدد و رستوران های بی شمار از دلایل اصلی شلوغی این محله است. سفارت آمریکا نیز در این محله واقع شده است. مرکز خرید کیزیلای آنکارا با وسعت حدود 20 هزار متر مربع همه ساله مسافران زیادی را به خود جذب می­کند. زندگی در این محل لوکس و شلوغ و با امکانات بسیار زیاد رفاهی می­تواند تجربه بسیار جالبی باشد.

محله امید

منازل ویلایی و علی‌الخصوص آپارتمان‌های محله امید آنکارا بسیار شیک و مدرن هستند و البته در کنار این ویژگی قیمت نسبت بالایی نیز دارند. دسترسی این محله به دیگر نقاط شهر آنکارا بسیار راحت است. قیمت خرید ملک در این محله حدوداً چهار هزار لیر در متر مربع است.

محله ییلدیز اولر

محله ییلدیز اولر نیز محلی بسیار آرام است. خانه‌ها و آپارتمان‌های این محله نیز بسیار شیک و نوساز هستند. شما با زندگی در این محله به پاساژها و مراکز خرید متعدد و متنوعی دسترسی خواهید داشت. این محله جهت خرید خانه‌های ویلای شیک و نوساز بسیار مناسب است. بعد از محله اوران از نظر قیمت محله ییلدیز اولر قرار دارد. متوسط قیمت خرید ملک در این محله به ازای هر متر مربع چهار هزار تا چهار هزار و پانصد لیر است.

محله موتلوکنت

محله موتلوکنت آنکارا یکی از مناطق بسیار شلوغ و پررفت این شهر است. این محله نیز یکی از محله های خوب آنکارا جهت زندگی است که املاک آن نسبتاً به مناطق دیگر قیمت مناسب‌تری دارد. شاید بتوان قیمت خرید ملک در این محله تفاوت چندانی با محله امید ندارد. به ازای خرید هر متر مربع ملک در این محله چیزی حدود سه هزار و نهصد تا چهار هزار لیر باید هزینه کنید.

محله آنیت تپه

آپارتمان‌های محله آنیت تپه بسیار زیبا و خوش ساخت هستند. متوسط قیمت این املاک در آنیت تپه نسبت به دیگر محله‌ها کمی پایین­تر است. برای خرید هر متر مربع آپارتمان یا خانه مسکوی ویلایی در این محله چیزی حدود سه هزار و هشتصد تا سه هزار و نهصد لیر باید هزینه کرد.

محله چیدم

چیدم آنکارا

شما در محله چیدم می‌توانید هم آپارتمان‌های زیبا و نوساز پیدا کنید و هم اگر به خانه‌های قدیمی­تر علاقه­مندید این محله شما را راه رسیدن به مقصودتان یاری می­کند. قیمت خرید املاک نیز در این محله مناسب و متوسط است. اگر قصد خرید خانه یا آپارتمان در این محله را دارید باید به ازای هر متر مربع چیزی حدود سه هزار و نهصد لیر هزینه کنید که نسبت به دیگر محله های آنکارا قیمت متوسطی دارد.

محله چای یولو

محله چای یولو، محله­ای زیبا و چشم نواز است.  این محله میزبان باغ های میوه و گلزارهای متعددی است که حال و هوای بسیار خوبی را به محله چای یولو هدیه داده­اند. اکثر مجتمع­ های مسکونی این محله دارای پنل‌های خورشیدی هستند و به ذخیره انرژی های تجدید ناپذیر کمک شایانی می­کنند.

امکانات متنوع و کم نظیر دیگری نیز در این مجتمع‌ها همچون زمین‌های فوتبال و والیبال، سالن‌های ورزشی متعدد و استخر و سونا و جکوزی جهت افزایش سطح رفاه ساکنین وجود دارد. قیمت املاک مسکونی در این محله آرام و زیبا نیز بسیار مناسب است. برای خرید هر متر مربع از خانه و آپارتمان‌های این محله حدوداً سه هزار و هشتصد لیر باید هزینه شود.

محله امک

امک آنکارا

محله امک یکی از بهترین محله‌های آنکاراست که می­توانید برای خرید ملک و زندگی انتخاب کنید. این محله به مرکز شهر آنکارا نزدیک و بسیار آرام و دنج است. این محله شب ها با غروب خورشید و روشن شدن لامپ هایش جلوه­ای کم نظیر و بسیار زیبا به خود می­گیرد.

آپارتمان‌ها و خانه‌های مسکونی این محله اغلب از سیستم‌های گرمایش و سرمایش مرکزی و به روز، تهویه مطبوع و امکاناتی رفاهی‌ای نظری استخر و جکوزی و سالن ورزشی بهره می­برند. در ضمن شایان ذکر است که دسترسی ساکنین این منطقه به مناطق دیگر آنکارا با توجه به سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدش بسیار راحت است. قیمت متوسط خرید ملک در این محله در حدود سه هزار و هفتصد لیر در هر متر مربع است.

محله بلوک ایشجی

محله بلوک ایشجی نیز همچون دیگر مناطق آنکارا از امکانات رفاهی و دسترسی خوبی برخوردار است. قیمت مناسب و پائین املاک در این محله از مزایای آن محسوب می­شود. متوسط قیمت خرید ملک مسکونی نیز در این محله چیزی حدود سه هزار و هشتصد تا سه هزار و هشتصد و پنجاه لیر است.

محله باهچلی اولر

محله باهچلی اولر با توجه به وجود دانشگاه‌ها و موسسات و مراکز آموزشی متعدد محله­ای دانشجوی به حساب می­آید. قیمت پایین املاک در این محله نیز گویا همین مهم است و آپارتمان‌هایی متناسب با نیاز و بودجه دانشجویان در این محله وجود دارند. اگر در آنکارا دانشجو هستید با می­خواهید جهت ادامه تحصیل در آنکارا حضور پیدا کنید، احتمالاً این محله گزینه مناسبی برای شما جهت خرید ملک یا اجاره خواهد بود. جهت خرید هر متر مربع ملک مسکونی در این محله حدوداً باید سه هزار و ششصد لیر هزینه کرد.

محله یاشامکنت

یاشا مکنت از محله‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار توسعه پیدا کرده است. به همین علت این محله مورد توجه سرمایه­گذاران داخلی و خارجی زیادی قرار گرفته و ساخت و ساز و خرید و فروش ملک در این محله رشد قابل توجهی کرده است. به عقیده کارشناسان این محله در سال‌های آتی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت و فرصت مناسبی جهت سرمایه­گذاری فراهم نموده است. در سال‌های گذشته این محله وابسته به ینی محله آنکارا بود امّا اکنون به عنوان محله­ای منحصر به فرد و زیبا شروع به رشد کرده است.

محله اینجک

اینجک آنکارا

محله اینجک نیز از دیگر محله‌های مناسب برای خرید ملک و سرمایه­گذاری است. وجود موسسات آموزشی چون دانشگاه‌های آتلیم و یوفوک این محله را به مقصد خوبی برای خرید و اجاره خانه توسط دانشجویانی که قصد تحصیل در آنکارا را دارند، کرده است. از دیگر مزایای این محله آب و هوای فوق­العاده و وجود درختان و فضای سبز بی­شمار است. دسترسی اینجک به دیگر محله ها و مرکز شهر آنکارا به توجه به کارایی سیستم حمل و نقل عمومی بسیار آسان و سریع است.

محله کلباسی

در سال‌های اخیر بهترین محله جهت سرمایه­گذاری محله کلباسی است. این محله به علت ساخت املاک نوساز و جدید و همچنین دسترسی راحت جایگاه بسیار خوبی بین محله های شهر انکارا پیدا کرده است.

ینی محله

ینی محله از دیگر محله‌های مناسب و خوب شهر آنکارا است. ساختمان‌های بلند و مدرن ینی محله را از سایر محله‌های شهر آنکارا متمایز ساخته است. وجود امکانات رفاهی متعدد، سالن‌ها و زمین‌های ورزشی و پارک‌ها و فضاهای بازی کودکان سبب شده این محله در سال‌های اخیر به یکی محله‌های پرطرفدار جهت سکونت شهرت یابد. طراحی زیبای شهری و همچنین ساختمان های نوساز و دسترسی آسان به مترو از دیگر مزایای سکونت در این محله است. ینی محله به محله چای یولو و دانشگاه غازی بسیار نزدیک است.

محله اوران

یکی از محله‌های بسیار لوکس و مجلل و شاید بتوان گفت گران­ترین محله شهر آنکارا، محله اوران است. خانه‌های این محله در بالاترین نقطه شهر از نظر ارتفاع بنا شده­ و این محله را شکل داده­اند. به همین علت همه سال در فصل زمستان اولین برف سال آنکارا در این محله به زمین می­نشیند. سکونت افراد سرشناس و سیاسی کشور ترکیه از سال‌های دور در ین محله نکته­­ی جالب دیگری در مورد محله اوران است. آپارتمان‌ها و خانه‌های این محله نیز قیمت بالاتری نسبت به سایر محله‌های آنکارا دارند. محله اوران مناسبت کسانی است که به آرامش و لوکس بودن محله و اصالت آن اهمیت می­دهند و هزینه در اولویت­های بعدی آنها ست. اگر قصد خرید خانه یا آپارتمان در این محله را دارید باید برای هر مترمربع ملک بالغ بر پنج هزار لیر هزینه کنید.

محله باتی کنت

باتی کنت آنکارا

محله بتی کنت، محله ای مدرن و نوساز است. ارزش املاک و هزینه خرید آنها به همین علت در این محله بالاست. این منطقه به نقاط مختلف شهر دسترسی دارد و در عین حال محله ای آرام و دنج محسوب می­شود. استفاده از وام جهت خرید آپارتمان‌های این محله از جمله ویژگی های خوب املاک در این محله است.

محله گلف کنت

یکی از محله‌های بسیار جذاب شهر آنکار، محله گلف کنت است. این محله در نزدیکی جاده اسکی شهر قرار دارد. این محّله نزدیک به 4 دانشگاه Çankaya،Başkent، Bilkent و METUواقع شده و محله­ای دانشجویی نیز به حساب می­آید. این محله بسیار تمیز و آرام است و وجود سالن‌های مطالعه متعدد، سالن های ورزشی و بدن سازی، رستوران‌ها و کافه ها و خدمات رفاهی بسیاری از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده این محله از سایر محلات شهر آنکاراست.

سخن آخر

اگر شما قصد مهاجرت، زندگی دائم یا موقت در ترکیه را دارید، یا به قصد ادامه تحصیل تمایل دارید به این کشور بروید، قطعاً یکی از شهرهایی که در آن احساس آرامش خواهید داشت، آنکاراست. علی الخصوص دانشجویانی که برای ادامه دادن تحصیلات خود ترکیه را مقصد مناسبی دیده­اند، می­توانند با تحصیل در یکی از دانشگاه­‌های متعدد و البته فوق­العاده شهر آنکارا تضمینی برای اقامت دائم و یافتن کاری مناسب در ترکیه داشته باشند.

شهر آنکارا علاوه بر آن که از نظر سیاسی و اجتماعی و اقتصادی شهری بسیار مهم برای ترکیه به حساب می­اید شهری دانشجویی نیز هست و به علت پایین بودن هزینه‌های زندگی و اجاره و خرید خانه همه ساله مقصد خیل عظیمی از دانشجویان خارجی است.

در این نوشته سعی کردیم که شما را با محله‌های این شهر بسیار زیبا و البته مدرن و از نظر سیاسی و فرهنگی مهم، آشنا کنیم تا اگر قصد مهاجرت و خرید یا اجاره آپارتمان و خانه در این شهر را دارید، بتوانید با دیدی باز این مهم را با موفقیت به پایان برسانید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *