محله های مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری در آنتالیا

بهترین محله های آنتالیا

در بین همه افراد چه کسانی که اهل سفر و گردشند و چه آن‌هایی که علاقه چندانی به سفر ندارند، کمتر کسی است که نام آنتالیا را نشنیده باشد. شهر آنتالیا مرکز استان آنتالیاست که از استان‌های 81 گانه کشور ترکیه است. از شهر آنتالیا به عنوان مرکز گردشگری کشور ترکیه یاد می­شود و دارای جاذبه های گردشگری بسیار فراوانی است و همه ساله میلیون­ها توریست از این شهر دیدن می­کنند.

آنتالیا در مجموع آب و هوای مدیترانه­ای دارد و رطوبت سالانه به طور متوسط 64% است. در تابستان میانگین دمای هوا بین 28 تا 36 درجه سانتی گراد است و حتّی ممکن است به 40 درجه سانتی گراد نیز برسد. در زمستان متوسط دمای هوا بین 9 تا 15 درجه سانتی گراد متغیر است. آنتالیا منطقه­ای ساحلی، مرطوب و دارای تابستان­های طولانی و نسبتاً گرم است. به همین دلیل گردشگرانی از سراسر مناطق دنیا علاقه خاصی به این نقطه گردشگری جذاب دارند.

مشاوره خرید ملکر

محله های آنتالیا

اگر قصد خرید خانه در آنتالیا را دارید، بهتر است قبل از هر چیز شناخت نسبتا خوبی راجع به این شهر و محله ­های آن پیدا کنید تا با دیدی بازتر نسبت به انتخاب و خرید ملک اقدام کنید.

پیشرفت شهر آنتالیا مرهون ورود تعداد زیادی از شهروندان خارجی است. به علت ورود همه ساله گردشگران خارجی امکانات رفاهی و دانشگاهی روز به روز در حال پیشرفت است و افراد زیادی را قانع کرده است که به طور دائم در این شهر مقیم شوند.

همانطور که گفته شد به علت حضور افراد مهاجر بسیار شما با حضور در این شهر با افراد با فرهنگ ها و زبان‌های مختلفی روبرو خواهید شد. محلّه‌های این شهر نیز چندان تفاوتی از نظر فرهنگی و رفاهی با هم ندارند. از مهم­ترین مناطق شهر آنتالیا می­توان سه منطقه را نام برد. منطقه لارا که در قسمت شرقی این شهر واقع است. منطقه کنیالتی که در غرب قرار دارد و منطقه شمالی شهر که به کپز معروف است. این سه منطقه از بهترین مناطق جهت زندگی و سرمایه گذاری هستند. در زیر این مناطق سه گانه را بررسی خواهیم کرد.

منطقه لارا

محله لارا آنتالیا

لارا همانطور که گفته شد در قسمت شرقی آنتالیا واقع است که دارای صخره‌های بلندی است. تعداد بالای هتل در این منطقه باعث شده اکثر گردشگران به جهت اسکان موقت به این منطقه مراجعه کنند. در کل این قسمت از شهر را می­توان محله اعیان نشین دانست. منطقه لارا دارای زیرساخت شهری بسیار خوبی شامل سیستم حمل و نقل مطمئن، بیمارستان­‌های مجهز، موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها و مراکز خرید و مغازه های فراوان و متنوع است. در این منطقه فرودگاه بین المللی آنتالیا قرار دارد که دسترسی به این منطقه را برای گردشگران خارجی بسیار آسان می­کند.

ساحل شنی این منطقه 12 کیلومتر طول دارد که همه ساله میزبان گردشگران بی‌شماری است. در این منطقه معمولاً گران­ترین رستوران‌ها، مراکز تفریحی، اقامتی و گردشگری قرار دارد. چشم انداز ساحل از صخره‌های نسبتاً مرتفع لارا بسیار دیدنی است. معمولاً گران­ترین خانه‌های موجود برای فروش در لارا نیز در همین صخره ها و چشم انداز زیبا قرار دارند.

معمولاً خانه‌های ارزان مربوط به محله گوزل اوباست که به علت مجاورت با فرودگاه همیشه در معرض سر و صدای ناشی از پرواز هواپیماهاست. در مجموع خانه‌های منطقه لارا نسبت به دو منطقه دیگر آنتالیا یعنی کنیالتی و کپز گران­تر هستند. در زیر چند تا از محله­‌های این منطقه را بررسی می­کنیم.

محله گوزل اوبا

منطقه گوزل اوبا

همانطور که گفته شد این محله در نزدیکی فرودگاه بین­المللی شهر آنتالیا قرار دارد. به نسبت سایر محله‌های این منطقه خانه‌هایی با قیمت مناسب­تری می­توان جهت خرید پیدا کرد. اکثر گردشگران خارجی نیز به علت مناسب بودن هزینه اسکان در این محله ساکن می­شوند. با توجه به حضور گسترده این گردشگران احتمالاً در آینده­ای نزدیک این منطقه از رشد رفاهی و اقتصادی خوبی بهره­مند شود.  جهت تخمین قیمت ملک در این محله به‌عنوان مثال می­توان بیان کرد که خرید یک آپارتمان 55 متری نوساز و یک خوابه با فاصله­ای نزدیک به ساحل چیزی حدود سیصد هزار لیر قیمت دارد.

محله چاغلایان

این محله درست در کنار دریا واقع شده و خانه‌های لوکس آن چشم انداز زیبای دریا را به صاحبان خود هدیه می­دهند. خانه­های این منطقه به همین علت بسیار گران هستند و همینطور طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. امکانات تفریحی و رفاهی بسیار مناسبی نیز در این محله در انتظار کسانی است که قصد خرید خانه و سکونت در این محله را دارند. قیمت خانه‌های این محله که در کنار ساحل قرار دارند از باقی محله های منطقه لارا گران­تر است.

محله فنر

این محله یکی از مناطق مناسب جهت زندگی در منطقه لارای آنتالیا است. قیمت خانه‌ها در این منطقه متوسط است و بدین جهت افراد زیادی جهت اسکان در این منطقه اقدام می­کنند. شهرداری مراد و مرکز خرید تراسیتی در این محله قرار دارد.

محله شیرینیالی

این محله در غربی‌ترین نقطه منطقه لارا واقع شده است. هتل آکراباروت و مرکز خرید لاوار در این محله هستند. آپارتمان­ها و خانه­های این محله به لوکس بودن شهرت دارند. علاوه بر این‌ها هتل‌های بسیار زیادی در این محله واقع شده که میزبان گردشگران بسیار زیادی ست.

منطقه کنیالتی

 

منطقه غربی آنتالیا یعنی کنیالتی نیز همچون محله لارا محلی مناسب جهت زندگی است. فاصله ای در حدود 20 تا 30 دقیقه تا فرودگاه بین المللی آنتالیا این محل را تبدیل به منطقه‌ای پرتوریست نموده است. یکی از مزایای اصلی این منطقه ساحل بسیار تمیز و زیبای آن است. اگر از هر شرکت گردشگری به دنبال ساحلی زیبا و تمیز در ترکیه باشید قطعاً نام کنیالتی را خواهید شنید.

وجود مراکز خرید بسیار زیاد و متنوع نیز از دیگر نقاط قوت این منطقه است. همچون منطقه لارا، کنیالتی نیز از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی بهره­مند است به طوری که شما در هر کوچه فرعی و فقط با 5 تا 10 دقیقه انتظار می­توانید با استفاده از یک اتوبوس به مقصد خود برسید.

در این منطقه بیمارستان دولتی آنتالیا و مراکز بهداشتی و درمانی و آموزش پزشکی زیاد و بسیار مطرحی وجود دارد. بهترین و بزرگترین دانشگاه دولتی آنتالیا نیز در منطقه کنیالتی واقع است. شاید یکی از دیدنی­های جذاب این منطقه مینی سیتی  باشد که در آن معماری ترکیه با اختصار و مینیمال متجلی شده است.

در مقایسه با منطقه لارا قیمت ملک در این منطقه کمی ارزان تر است، امّا در سال‌های گذشته این منطقه رشد بسیار چشمگیری داشته به طوری که منطقه کنیالتی را به یکی مناطق مناسب هم برای زندگی و هم برای سرمایه گذاری مبدل ساخته است. تمامی بانک­‌ها ترکیه در این منطقه شعبه دارند.

محله‌های منطقه کنیالتی در زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

محله ساریسو

محله ساریسو آنتالیا

محله ساریسو دارای ساحلی بسیار زیبا و رایگان است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای مترو نیز در این محله شعبه‌ای دارد.

 محله هورما آنتالیا

در محله هورما آپارتمان‌هایی لوکس و نوساز وجود دارد به همین دلیل این محله یکی از محله‌های بسیار لوکس و زیبا در سرتاسر آنتالیا است. مهاجران روسی بسیار زیادی هم اکنون در این محله ساکن هستند.

محله لیمان

محله لیمان، محله چشم اندازهای بسیار زیباست. برای خریدن آپارتمان و خانه‎هایی با چشم انداز فوق العاده محله لیمان منطقه کنیالتی یکی از بهترین گزینه‌ها ست.

منطقه کپز

آخرین منطقه در لیست سه گانه بهترین مناطق آنتالیا جهت سرمایه گذاری و اقامت، منطقه کپز است. کپز با توجه به وسعت زیادش از مناطقی است که اخیراً ساخت و سازهای بسیاری در آن اتفاق افتاده است. همین امر سبب شده که مهاجران و سرمایه گذاران به این منطقه علاقه خاصی پیدا کنند.

با توجه به قیمت پایین تر ملک در این منطقه این علاقه برای سرمایه گذاری صدچندان شده است. تا چندین سال پیش اکثر ساکنان این منطقه بومیان آنتالیا بوده­اند که پس از ساخت آپارتمان و منازل مسکونی بسیاری از مهاجران نیز به سکونت در این منطقه تمایل پیدا کرده‌اند.

کپز برخلاف دو منطقه قبلی که مورد بررسی قرار گرفت ساحل ندارد. شاید به همین به نسبت گردشگر کمتری به این منطقه جهت تفریح یا زندگی بیاید. وجود مراکز رفاهی و خدماتی فراوان، مراکز پزشکی بسیار خوب و سیستم حمل و نقل فوق العاده که هم متشکل از اتوبوس­های بسیار و ترامواست، از ویژگی های خوب این منطقه جهت سکونت محسوب می­شود. بازارهای محلی روزانه و هفتگی نیز از جذابیت های این منطقه برای گردشگران و مهاجرین است. در زیر محله های مطرح این منطقه را نیز بررسی خواهیم کرد.

محله گوگسو

منطقه گوکسو آنتالیا

با توجه به آپارتمان‌های لوکسی که در این محله وجود دارد، این محله یکی از محله های رو به رشد کپز است که فرصتی مناسب هم برای سرمایه گذاری و هم برای سکونت فراهم کرده است.

محله دوکما

بزرگترین مزیت محله دوکما پوشش سراسری تراموای کپز در آن است که مشکل حمل و نقل را در اکثر ساعات شبانه روز در این محله حل کرده است.

محله آلتی نوا

وجود مراکز خرید فراوان و نمایندگی برندهای بسیار بزرگ این محله را سایر محله ها متمایز کرده است. این محله در نزدیکی فرودگاه قرار دارد. برندهای مطرح اتوموبیل سازی نیز در این محله دارای نمایندگی هستند.

سایر مناطق آنتالیا

پس از بررسی سه منطقه مهم شهر آنتالیا بهتر است سراغ سایر مناطق این شهر برویم. در زیر به اختصار مناطق دیگر این شهر را بررسی می­کنیم.

بلک

منطقه بلک بیشتر به خاطر گلف شناخته می­شود. بلک بیش از پانزده دوره میزبان مسابقات گلف جهانی بوده است. این محله پایتخت گلف ترکیه شناخته می­شود و همه ساله گردشگران زیادی را برای بازی گلف به این منطقه می­کشاند. این جاذبه بلک را حتّی مکانی بهتر از سایر مناطق دنیا مانند اسپانیا و پرتقال برای زندگی در دوران بازنشستگی و بازی گلف کرده است. بلک با مرکز شهر حدود 40 دقیقه فاصله دارد.

کالکان

یکی از مناطق وسیع شهر آنتالیا، کالکان است. منطقه ای بکر و زیبا که قوانین سخت گیرانه در خصوص آپارتمان سازی باعث شده اکثر خانه های آن ویلاهایی لوکس و شیک و گران قیمت باشند. این منطقه محل اقامت تعداد کمی از خارجی­ هاست. سکونت در این منطقه با خانه‌هایی رویایی و گران قیمت باعث می­شود منظره ای بی همتا از دریای مدیترانه پیش روی شما باشد. هر کس که قصد اقامت در این منطقه زیبا را دارد از بین شش محله منحصر به فرد آن می­تواند خانه ای مجلل انتخاب کند و در آرامش و سکون زندگی نماید.

آلانیا

منطقه آلانیا آنتالیا

آلانیا منطقه­ای در شمال شرق آنتالیاست. این منطقه در سال‌های اخیر و پس از افتتاح فرودگاه به سرعت رو به رشد است. جاذبه‌های تفریحی و رفاهی بسیار زیادی در این محله وجود دارد.

کمر

از محبوب­ترین مقاصد گردشگران خارجی در آنتالیا منطقه کمر است. این منطقه در جنوب شرقی آنتالیا واقع است و به وجود هتل­های بسیار زیبا و سواحلی بی نظیر و تمیز معروف است. در این منطقه مرکز خریدی وجود ندارد البته می­توانید خرید خودتان را بازارهای روبازی که در این منطقه وجود دارد، انجام دهید.

سیده

منطقه سیده از مناطق بسیار پرطرفدار نزد گردشگران است. این منطقه دارای ساحلی زیبا و بزرگ است و علاوه بر آن به علت وجود آثار تاریخی بسیار دیدنی و ارزشمند همه ساله میزبان مشتاقان زیادی ست.

ایشیکلار

منطقه ایشیکلار از مناطق شلوغ و پر رفت و آمد آنتالیاست. همین شلوغی باعث شده است که گردشگران کمتری در این منطقه حضور یابند. متوسط قیمت خرید ملک مسکونی در این منطقه حدود 20 درصد پایین تر از لاراست.

منطقه کوندو

ویژگی این منطقه که حدوداً 25 کیلومتر از آنتالیا فاصله دارد وجود هتل‌های زیبا و لوکس و گران قیمت است. این منطقه جهت سرمایه گذاری بسیار مناسب است و در زمان قطعاً بازدهی مناسبی خواهد داشت.

سخن آخر

در مطلبی که مطالعه کردید سعی کردیم به طور خلاصه ولی جامع محله‌های مختلف شهر آنتالیای ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم. قطعاً این شهر زیبا و تاریخی دارای محله‌ها و مناطق بیشتری است، امّا در این نوشته سعی بر آن بود که در مورد مناطق مهم این شهر صحبت شود. به طور کلّی کشور ترکیه، کشوری مترقی و رو به پیشرفت است و قطعاً خرید ملک در ترکیه جهت زندگی یا سرمایه گذاری انتخابی مناسب است.

4.2/5 - (8 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *