بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و سرمایه گذاری

بهترین شهرهای ترکیه

دلایل اقامت و زندگی در ترکیه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هر شخص ترجیحات و خواسته‌های خاص خود را دارد.کسانی هستند که با هدف گردشگری به ترکیه می‌آیند و افرادی نیز هستند که به منظور تحصیل و گرفتن مدرک تحصیلی از کشور ترکیه هستند؛ کسانی نیز هستند که به دنبال جستجوی فرصت‌های شغلی مناسب هستند و اخیراً شاهد بسیاری از سرمایه گذاران، به ویژه ایرانیان و عرب‌ها، با هدف سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات، با تغییر قیمت لیر ترکیه نسبت به دلار آمریکا هستیم. در ادامه هدف ما معرفی بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و سرمایه گذاری می‌باشد.

بهترین شهرهای ترکیه برای ایرانیان برای زندگی و سرمایه گذاری

فرصت‌های بی بدیلی برای برای سرمایه گذاران ایرانیان وجود دارد، به ویژه اینکه کشور ترکیه یکی از معدود کشورهای اسلامی است که به از خارجی‌ها، اجازه می ‌دهد صاحب زمین‌های خود شوند و از طریق خرید خانه در ترکیه، تابعیت این کشور را به دست آورند. ما بخش بزرگی از ساکنان ایرانی در ترکیه را بررسی کردیم تا هدف آنها از خرید ملک در این کشور، رضایت از خانه‌های خریداری شده، بررسی بهترین شهر ترکیه برای خرید خانه و … را جویا شویم.

در نهایت در قالب این مقاله، شما می‌توانید به خوبی با شهرهای مختلف ترکیه و مزایای هریک نسبت به دیگری آشنا شوید.

مشاوره خرید ملک

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه

دغدغه بسیاری از افرادی که قصد دارند در ترکیه خانه خریداری کنند این است که کدام شهر برای آنها مناسب است. آیا خانه‌ای که خریداری می‎‌کنند افزایش قیمت خواهد داشت؟ آیا می‌توانند پس از خرید خانه، اقامت کشور ترکیه را دریافت نمایند؟ آیا می‌توان با خرید خانه برای فرزندان هم اقامت گرفت؟ برای اخذ شهروندی ترکیه چه مقدار سرمایه نیاز است؟

برای دریافت پاسخ این سوال‌ها، پیشنهاد می‌کنم مقاله خرید خانه در ترکیه را به صورت کامل بخوانید تا به جواب مورد نظر خود دست یابید. در ادامه به بررسی بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه می پردازیم

استانبول

بدون شک استانبول اولین انتخاب بی‌چون و چرای همه‌ی افرادی است که قصد دارند در ترکیه برای خود خانه خریداری کنند. خرید خانه ویلایی در استانبول،  خرید آپارتمان‌های نوساز و دست دوم، مجتمع‌های مسکونی و تجاری و  … مواردی هستند که بیشتر ایرانیان به دنبال آن هستند. در استانبول ما شاهد مناطق مختلف و قیمت‌های متفاوتی هستیم.

قیمت خانه در شهر استانبول بالاتر از سایر شهرهای ترکیه است. وجود پروژه‌های لوکس، امکانات رفاهی تفریحی بسیار، مراکز خرید فوق‌العاده و هزاران مورد دیگر، هر ایرانی را ترغیب به خرید خانه و آپارتمان از این شهر می‌کند.

ازمیر

بعد از استانبول و برای زندگی، بیشتر خریداران ازمیر را به عنوان مقصد دوم برای خرید ملک انتخاب می‌کنند. در ازمیر ما شاهد خانه‌های ویلایی بسیار می‌باشیم. به دلیل وجود ساحل زیبا در این شهر و ساخت پروژه‌های مسکونی در این مناطق، ازمیر یک مکان ایده‌آل برای زندگی می‌باشد. خرید آپارتمان در ازمیر و خرید خانه‌های ویلایی دو موردی هستند که بیشتر ایرانیان را جذب خود کرده‌است.

آنتالیا

شهر آنتالیا نیز یکی دیگر از زیباترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. شهر آنتالیا به دلیل داشتن مراکز تفریحی بسیار، وجود خانه‌های ویلایی، ساحل جذاب، شرایط کاری خوب و ارزش ملک‌های آن برای زندگی مناسب می‌باشد. خرید خانه در آنتالیا با توجه به قیمت پایین خانه‌ها و آپارتمان‌ها به نسبت شهرهای استانبول و ازمیر، برای بسیاری از افراد می‌تواند مناسب باشد.

بهترین شهرهای ترکیه مناسب برای گردشگری

بهترین شهرهای ترکیه برای گردشگری و تفریح

اگر هدف از آمدن به ترکیه و مدتی اقامت در آن گردشگری باشد، بسیاری از شهرهای ترکیه بر اساس تجربیات افراد زیادی بر دیگران ترجیح داده می‌شوند و سالانه آماری برای انتخاب بهترین شهرهای توریستی ترکیه انجام می شود. در ادامه و به ترتیب اسامی بهترین شهرهای ترکیه برای سفر و گردشگری را می‌توانید بخوانید:

استانبول برای گردشگری

 استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری ترکیه و مشهورترین مقصد گردشگری در جهان است. به دلیل جاذبه‌های متنوع و متمایز گردشگری و باستانی، در رتبه بندی جهانی آن، هر ساله به عنوان مهمترین و محبوب ترین مقصد گردشگری رشد قابل ملاحضه‌ای پیدا می‌کند. همچنین به دلیل داشتن وسایل حمل‌و‌نقل بسیار مانند مترو، تراموا، اتوبوس‌ها و کشتی های مختلف بر جاذبه‌های گردشگری این شهر اضافه شده‌است.

بورسا برای گردشگری

بعد از استانبول، شهر ساحلی بورسا یکی از بهترین مکان‌های گردشگری ترکیه به حساب می‌آید که به زیبایی طبیعی مشهور است. به ویژه منطقه کوهستانی اولوداگ، که یکی از مشهورترین مکان‌ها برای مراکز گردشگری زمستانی و اسکی در جهان است. بورسا همچنین دارای طولانی‌ترین خط تله کابین در جهان است. موارد گردشگری دیگری مانند:

گردشگری پزشکی: حمام‌های معروف قدیمی عثمانی به مانند حمام کاراباسا و حمام جدید باعث جلب توجه بسیاری از ایرانیان شده‌است.
گردشگری فرهنگی: در کتابخانه‌های آن حدود 7000 نسخه خطی به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی وجود دارد، زیرا این شهر  یک شهر تاریخی باستانی است که از سال 1326 تا 1335 میلادی به عنوان پایتخت کشور عثمانی در نظر گرفته شده بود. به همین دلیل بسیاری در ترکیه آن را سرزمین سلاطین می‌نامند.

ازمیر برای گردشگری

ازمیر شهر توریستی مهمی است که سالانه مشارکت گردشگران در آن افزایش می یابد. ازمیر یک شهر ساحلی با سواحل فوق العاده و جاذبه‌های مهم گردشگری و باستان شناسی است.

علاوه بر در دسترس بودن وسایل حمل‌و‌نقل که تردد در ازمیر را برای گردشگران آسان می‌کند(مانند مترو، تراموا و اتوبوس)، کشتی هایی نیز وجود دارند که دو طرف شهر را به هم متصل می کنند. شهر ازمیر علاوه بر زیبایی‌های طبیعی خود، مکان‌های دیدنی بسیاری در دل خود جای داده‌است.

ترابزون برای گردشگری

ترابزون یک شهر ساحلی زیبا و واقع در دریای سیاه، که توسط بسیاری از اعراب  و ایرانیان به عنوان یک مقصد خاص گردشگری در ترکیه ترجیح داده می‌شود، اما برای ثبات و کار ترجیح داده نمی‌شود، زیرا شهری با هزینه‌های بالای زندگی است. همچنین شهر ترابزون برای تحصیل نیز ترجیح داده نمی شود، زیرا دانشگاه‌های موجود در آن از نظر کیفیت آموزش از سایر دانشگاه‌های ترکیه در سطح پایین‌تری قراردارند.

آنتالیا و گردشگری

شهر آنتالیا یکی از شهرهای بسیار محبوب ایرانیان است، چرا که از لحاظ توریستی و گردشگری، یک شهر درجه یک محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شده تا ایرانیان در آنکارا سرمایه گذاری‌های زیاد و مناسبی را انجام دهند. اما موضوعی که بسیاری را برای زندگی در آنتالیا کمی سرد می‌کند، یحث پیدا کردن شغل در این شهر می‌باشد.

بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

ترکیه یکی از مقصدهای ایرانیان برای تحصیل می‌باشد. اما برای اینکه بتوانید در یک رشته خوب و از دانشگاه خوبی فارق‌التحصیل شوید، نیاز است تا دانشگاه‌های ترکیه را به خوبی بشناسید. تحصیل در ترکیه برای ایرانیان با اهداف گوناگونی شکل می‌گیرد. بعضی از افراد تمایل دارند بعد از اتمام تحصیلات خود به ایران بازگردند و بعضی دیگر می‌خواهند در ترکیه یا کشور دیگری مشغول به فعالیت شوند.

برای اینکه بتوانید دانشگاه مناسب خود را انتخاب کنید و یا با دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان آشنا شوید بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آنکارا برای تحصیل

آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه و دومین شهر بزرگ بعد از استانبول است. آنکارا شامل دانشگاه‌های عالی ترکیه است که در سطح بین المللی و در سطح کشورهای آمریکایی، ایرانی، اروپایی و عربی شناخته شده اند.

آنچه دانشگاه‌های آنکارا را متمایز می‌کند این است که تحصیل در آنها هم به زبان ترکی و هم به زبان انگلیسی است؛ به ویژه در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، که با تخصص و کیفیت عالی دروس ارائه می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین دانشگاه‌های آنکارا می‌توان به دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه قاضی، دانشگاه آنکارا و سایر دانشگاه‌های معروف اشاره کرد. شهر آنکارا را یک شهر دانشگاهی می‌شناسند و در بین بسیاری از افرادی که برای خرید خانه در آنکارا اقدام می‌کنند، شاهد دانشجویان زیادی هستیم.

استانبول برای تحصیل

استانبول بعد از آنکارا به دومین قطب علمی و دانشگاهی ترکیه تبدیل شده است. استانبول شامل دانشگاه‌های خصوصی و دولتی می‌باشد. بیشتر دانشگاه‌های خصوصی ترکیه در استانبول قرار گرفته‌اند. علاوه بر دانشگاه‌های خصوصی، دانشگاه‌های دولتی عالی و معتبری نظیر دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه استانبول، دانشگاه بغازیچی و … نیز در استانبول قرار دارند.

اسکی شهر برای تحصیل

اسکی شهر ترکیه واقع در منطقه شمال غربی آناتولی در ترکیه می‌باشد. در حدود 233 کیلومتری آنکارا قرار گرفته و هر ساله تعداد زیادی دانشجو را به خود جذب می‌کند. اسکی شهر به خاطر داشتن دو دانشگاه آناتولی و عثمان قاضی یک شهر دانشجویی شده‌است.

بهترین شهرهای ترکیه برای کار

بهترین شهرهای ترکیه برای کار

بسیاری از کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند قصد دارند تا در این کشور مشغول به کار شوند. یکی از موضوعات مهم برای زندگی در ترکیه، وجود یک شغل مناسب می‌باشد. اگر شما شغل مناسبی نداشته باشید، در شهرهایی مثل استانبول که هزینه زندگی در آن بالاست، نمی‌توانید به خوبی زندگی کنید. در ادامه با بررسی شهرهای ترکیه برای کار با ما همراه باشید.

استانبول برای کار

استانبول از نظر وجود فرصت‌های شغلی بی پایان است. به جرئت می‌توان استانبول را در همه زمینه‌های گردشگری، تجارت، سرمایه گذاری و خرید خانه مقام اول دانست. اما اگر می‌خواهید در آن فرصت شغلی خوبی داشته باشید، علاوه بر زبان انگلیسی در صورت امکان، تسلط بر زبان ترکی یکی از عوامل بسیار مهم برای کار در استانبول می‌باشد.

استانبول همچنین به عنوان یک بازار آزاد برای همه پروژه‌های موفق، به ویژه پروژه‌های گردشگری که به تعداد زیادی گردشگر بستگی دارد، متمایز است.

به عنوان نمونه‌ای از پروژه‌های موفق در استانبول می‌توان به رستوران‌ها، کافه‌ها، دفاتر خدمات گردشگری و سایر موارد اشاره کرد. علی رغم افزایش قیمت اجاره آپارتمان‌ها و مغازه‌ها در استانبول، و گران بودن کالاهای املاک و مستغلات و مواد غذایی، به دلیل در دسترس بودن فرصت‌های شغلی و بالاتر بودن نرخ حقوق در آنها، بیش از هر شهر دیگر در ترکیه، استانبول برای کار کردن مناسب می‌باشد.

آنکارا برای کار

به غیر از اینکه آنکارا یکی از محبوب‌ترین شهرها برای تحصیل ایرانیان است، به خاطر داشتن شهرک‌های صنعتی و داشتن شرکت‌های غول پیکر نیز، مورد توجه بسیاری از ایرانیان برای کار قرار گرفته است.

اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که شهر آنکارا به هیچ وجه به عنوان شهر تفریحی و گردشگری محسوب نمی‌شود.

ازمیر برای کار

شرایط کار کردن در ازمیر بسیار مناسب است. تنها کافی است که به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشید. شهر ازمیر به خاطر داشتن جاذبه‌های طبیعی و گرشگری و قرار گرفتن در موقعیتی که شرکت‌های بزرگ در آن سمینارهایی را برگزار می‌کنند، به عنوان مقصد عالی برای کار شناخته می‌شود.

 

در نهایت امیدواریم در انتهای این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی در مورد شهرهای مختلف ترکیه به شما بدهیم. اگر فکر می‌کنید که به سوال شما در این مقاله پاسخ داده نشده است، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (6 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *