معرفی بانک ‌های ترکیه

معرفی بانک های ترکیه

اگر شما از دسته افرادی هستید که تصمیم به زندگی، کار و سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه دارید، باید برای موفق شدن در رابطه با مسائل بانکداری اطلاعات داشته باشید. خوشبختانه تحریم‌های سختگیرانه آمریکا بر موضوع بانکداری ترکیه اثر منفی نگذاشته و ایرانیان می‌توانند در این کشور حساب بانکی داشته باشند. البته دقت داشته باشید که باز کردن حساب در این کشور به این راحتی که فکر می‌کنید نیست، چرا که ترکیه قوانین سفت و سختی را در رابطه با این موضوع در نظر گرفته است.

در ادامه برای شما بهترین بانک ‌های ترکیه را معرفی می‌کنیم و هر اطلاعاتی که باید از آن‌ها بدانید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

زراعت بانک ترکیه

یکی از بهترین و معتبرترین بانک‌ های ترکیه را می‌توان بانک زراعت در نظر گرفت. این بانک به دلیل آنکه خدمات گسترده‌ای را به ایرانی‌ها ارائه می‌دهد، بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از افراد امور خود را از طریق این بانک پیگیری می‌کنند. بانک زراعت در بسیاری از مناطق ترکیه شعبه دارد، به‌طوری‌که شما می‌توانید در هر منطقه از این کشور امور بانکی خود را به راحتی انجام دهید. همچنین نکته مثبت دیگری در رابطه با این بانک وجود دارد و آن این است که در کشورهای دیگری چون عربستان، قبرس، یونان و انگلستان نیز شما می‌توانید شعبه‌های این بانک را مشاهده کنید.

مشاوره خرید ملک

بانک زراعت ترکیه از قرن 19 تابه‌حال در حال فعالیت است و از همین لحاظ قدمت طولانی دارد. موضوع دیگری که باید در رابطه با این بانک بدانید، حمایت از صنعت کشاورزی است. همان‌طور که می‌بینید، نام این بانک به همین دلیل زراعت انتخاب شده تا به صنعت کشاورزی در این کشور بیشتر توجه شود.

در حقیقت می‌توان گفت تاریخچه انتخاب نام زراعت برای این بانک به زمانی برمی‌گردد که کشاورزان به دنبال وام و تامین بودجه بودند تا بتوانند فعالیت خود را انجام دهند، اما با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدند و قادر به تامین هزینه‌ها نبودند. به دنبال این موضوع، قشر کشاورزان ترکیه ضعیف شد تا جایی که مسئولان تدابیری را انجام دادند و به تاسیس رسمی بانک زراعت پرداختند.

بانک زراعت ترکیه چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

خدمات بانک زراعت ترکیه

هر یک از بانک ‌های ترکیه متناسب با موقعیت و جایگاهی که دارند، خدماتی را ارائه می‌دهند. حال بانک کشاورزی از آنجایی که خدمات کامل و مناسبی را ارائه می‌دهد، جایگاه بهتری به دست آورده است. در ادامه مهم‌ترین خدمات این بانک را ذکر خواهیم کرد تا با آن‌ها آشنا شوید.

  • ارائه وام‌های گوناگون به مشتریان
  • امکان انتقال سریع پول به اقصی نقاط جهان
  • DCC یا تبدیل ارز پویا
  • Swift یا انتقال ارز خارجی

باز کردن حساب در بانک زراعت چه مزیتی دارد؟

مسلما همه‌ی ما می‌دانیم که باز کردن حساب در هر یک از بانک‌ها معایب و مزایای مخصوص به خود را دارد و کشور ترکیه نیز از این امر مستثنی نخواهد بود و هر یک از بانک‌های آن مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

برای مثال یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که بانک زراعت دارد، امکان دریافت وجه از دیگر کشورهای جهان است. برای مثال اگر شما به ترکیه سفر کرده‌اید و خانواده‌تان در ایران هستند، می‌توانند برای شما به هر میزان که می‌خواهید پول بفرستند. دیگر مزیت بانک زراعت این است که می‌توانید به راحتی حساب‌های عالی چون ویزا کارت و مستر کارت داشته باشید.

همچنین اگر شما فعالیت‌های ارضی انجام می‌دهید یا برای مثال تصمیم دارید ملکی را در کشور ترکیه خریداری کنید با کارت زراعت و انجام خدمات مالی خود در این بانک می‌توانید به نتیجه بهتری دست یابید. در حقیقت می‌توان گفت تمام مسئولین مربوط به بانک زراعت در تلاش هستند که شرایط امن و معتبری را برای مهاجران ایجاد کنند تا افراد بتوانند تمام خدمات خود را در بهترین حالت انجام دهند.

ایش بانک ترکیه

از دیگر بانک ‌های ترکیه که خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد و افراد بسیاری از خدمات آن استفاده می‌کنند، ایش بانک است. تاسیس این بانک در قرن نوزدهم و به دستور آتاتورک انجام شد که در ادامه کار خود را با دو شعبه مدیریت کرد.

این بانک زمانی تاسیس شد که اقتصاد کشور ترکیه با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده بود و دیگر توانایی پرداخت هزینه‌ها را نداشت؛ در نتیجه آتاتورک این بانک را تاسیس کرد تا بتواند شرایط را مدیریت کند. دقت داشته باشید که این بانک درست در زمانی که مشکلات مالی بسیار زیاد بود، تاسیس شد اما با این وضعیت نیز توانست بهترین بانک ترکیه شود و نقش مهمی را نیز در توسعه کشور ترکیه ایفا کند.

یکی از موضوعات مهمی که وجود دارد، خدماتی است که توسط این بانک ارائه می‌شود که شما باید قبل از باز کردن حساب از آن‌ها مطلع شوید تا بتوانید تصمیم بگیرید که این بانک برای شما مناسب است یا خیر! از همین جهت در ادامه مهم‌ترین خدماتی که این بانک ارائه می‌دهد را نام خواهیم برد تا با آن‌ها آشنا شوید.

ایش بانک ترکیه چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

خدمات ایش بانک ترکیه

  • اولین بانک ترکیه که خدمات بانکداری الکترونیکی را ارائه داد.
  • راه اندازی تلفن بانک ترکیه
  • امکان استفاده از خدمات بانکداری به صورت اینترنتی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک
  • در نظر گرفتن دستگاه‌های Netmatik برای انجام امور آنلاین بانکداری
  • مستقر کردن دستگاه‌های خودپرداز
  • امکان استفاده از چک برای انجام تراکنش‌های روزانه

باز کردن حساب در ایش بانک ترکیه چه مزیتی دارد؟

طبق آنچه تا به اینجا گفته شد، بانک ایش در ترکیه را می‌توان یکی از معتبرترین و بهترین بانک‌ها در این کشور در نظر گرفت که توانسته تا به اینجا توجه مهاجران را به سمت خود جلب کند. اگر شما از دسته افرادی هستید که در این بانک حسابی را برای خود راه اندازی کرده‌اید، می‌توانید به راحتی از مزایای ویزا کارت و مستر کارت آن بهره‌مند شوید.

در نتیجه در این راستا امکان خرید از سایت‌های خارجی و جهانی نیز برای شما مهیا می‌شود. دقت داشته باشید که این بانک شرایطی را برای شما فراهم آورده که می‌توانید از طریق آن به راحتی و بدون هیچ مشکلی ارز را به هر کشوری از جهان که می‌خواهید منتقل کنید. همچنین اگر شما در این کشور مشغول به کار هستید، امکان واریز حقوق توسط کارفرما به حساب بانک ایش نیز وجود دارد.

آک بانک ترکیه

آک بانک ترکیه یکی از بانک‌های خصوصی است که در سال 1948 در شهر آدانا توسط ثروتمندترین و شناخته‌شده‌ترین تاجر ترکیه یعنی حاجی عمر صابانجی ساخته شد و هم اکنون با 94 میلیارد دلار سرمایه در گردش از بزرگ‌ترین بانک ‌های ترکیه محسوب می‌شود. این بانک در سال 2017 در تحقیق با ارزش‌ترین 500 بانک جهان که توسط Brand Finance تهیه شده بود، 6 بار رتبه با ارزش‌ترین بانک ترکیه را به خود اختصاص داد.

این بانک با این ارزش توانست رتبه 94 جهانی در لیست مربوط به بهترین بانک‌ها را به خود اختصاص دهد. در سال 2018 نیز توانست برای هفتمین بار اولین بانک ترکیه شود و جایزه با ارزش Euromoney دریافت کند. ‏ آک بانک در سراسر کشور ترکیه 21 شعبه منطقه‌ای دارد که در مجموع می‌توان گفت 770 شعبه و بیش از 12000 پرسنل در آن مشغول به فعالیت هستند. همچنین این بانک ویژگی و مزیت‌های بسیاری را برای مشتریان خود در نظر گرفته که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد تا از آن‌ها مطلع شوید.

  • راه‌های بانکداری الکترونیکی
  • تلفن بانک
  • حدود 5000 خودپرداز
  • بیش از 600 هزار دستگاه کارت‌خوان

استفاده از تکنولوژی بلاکچین

بانک آک در ترکیه اولین بانکی محسوب می‌شود که توانست با شرکت ریپل قراردادی را امضا کند و به اولین بانکی که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کند، تبدیل شود. با توجه به این ویژگی، افراد می‌توانند از طریق این بانک کارکردهایی نظیر نقل‌وانتقال بین‌المللی ارزهای دیجیتال که ارزش بالایی دارند را انجام دهند. در نتیجه می‌توان گفت این بانک یکی از بهترین بانک ‌های ترکیه است که می‌توانید از طریق آن خدمات گوناگونی را انجام دهید.

دنیز بانک ترکیه

دنیز بانک ترکیه در سال 1938 تاسیس و راه اندازی شد و شرکت زورلو هلدینگ در سال 1997 با دریافت مجوز توانست این بانک را به دست بگیرد. در حقیقت می‌توان گفت با توجه به تاریخچه‌ای که از این بانک در دسترس است تابه‌حال سه بار سهامداران آن تغییر یافته و یک بار نیز سهام آن به طور کامل به عموم عرضه شده است.

دنیز بانک از جمله بانک‌هایی محسوب می‌شود که علاوه بر شعب در داخل کشور در کشورهای دیگری نیز شعبه دارد. برای مثال می‌توان به بحرین، وین، مسکو و … اشاره کرد؛ اما در حال حاضر در ترکیه بیش از 700 شعبه با 10 هزار کارمند دارد و با این اوصاف به معروف‌ترین و بهترین بانک ترکیه تبدیل شده است.

دنیز بانک ترکیه چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

خدماتی که دنیز بانک ارائه می‌دهد کامل و مناسب است، به‌طوری‌که شما می‌توانید با برنامه موبایل مخصوص به این بانک به تمامی خدمات دسترسی داشته باشید و با سرعت و راحتی بیشتر کارهای خود را انجام دهید. از جمله اموری که می‌توانید از این طریق انجام دهید، می‌توان به مواردی چون انجام معاملات بانکی از قبیل چک و سفته، پرداخت قبض و دستور پرداخت خودکار بدهی‌ها اشاره کرد.

دقت داشته باشید که این بانک در ترکیه از جمله بانک‌هایی محسوب می‌شود که برای اتباع خارجی وام‌های گوناگونی را در نظر گرفته و ارائه می‌دهد. از جمله این وام‌ها می‌توان به وام ازدواج، وام تحصیلی، وام مسافرت، وام مسکن و وام نیازمندی‌ها اشاره کرد.

همچنین باید متذکر شد که دنیز بانک به دلیل دادن وام‌های متنوع به اتباع خارجی، مشهور شده است و علاوه بر این موضوع برای اتباع کارت‌های اعتباری نیز صادر می‌کند. از همین رو می‌توان گفت این انتخاب برای افراد خارجی که به این کشور سفر یا مهاجرت می‌کنند، بسیار مناسب است.

هالک بانک ترکیه

هالک بانک ترکیه در سال 1933 به دلیل توسعه پایدار اقتصادی، حفظ تعادل اجتماعی و همچنین صلح ملی تاسیس شد و در سال 1938 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. امروز این بانک در سراسر کشور شعبه‌های گوناگونی دارد و به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. دقت داشته باشید که این بانک از جمله مراکزی است که به حمایت از اصناف کارگاه‌های کوچک و صنعتگران پرداخته و در این جهت کمک‌های بسیاری را به آن‌ها کرده است. طبق آمار به‌دست‌آمده این بانک حدود 1006 شعبه فعال دارد که در این شعب بیش از 17 هزار پرسنل در حال فعالیت هستند.

هالک بانک ترکیه چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

خدمات هالک بانک ترکیه

این بانک برای شما خدمات گوناگونی را در نظر گرفته است که می‌توانید از طریق آن بسیاری از امور خود را به راحتی انجام دهید. در ادامه به مهم‌ترین خدمات هالک بانک اشاره خواهیم کرد تا از آن‌ها مطلع شوید و فعالیت‌های خود را بر اساس آن‌ها انجام دهید.

  • امکان پرداخت جرائم رانندگی از طریق شعبه‌های اینترنتی بانک
  • امکان مشاهده سندهای بدهی یا طلب و چک‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق شعب اینترنتی
  • امکان پرداخت انواع مالیات از طریق شعبه‌های اینترنتی بانک
  • امکان پرداخت هزینه مربوط به دانشگاه از طریق شعب اینترنتی
  • امکان درخواست کارت اعتباری و همچنین دریافت رمز برای کارت‌های اعتباری که رمز آن‌ها را فراموش کرده‌اید.

همان‌طور که مشاهده کردید، لیست بانک ‌های ترکیه را در اختیارتان قرار دادیم و از ویژگی‌های هر یک صحبت کردیم. اکنون شما اطلاعات کاملی از خدمات بهترین بانک‌های ترکیه را در اختیار دارید و می‌توانید بر اساس آن‌ها یکی را انتخاب و در ادامه حساب خود را باز کنید تا بتوانید امور مورد نظر بانکی را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *