افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید واجب است شما برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه مراحلی را طی کنید. بانک‌های ترکیه معمولا با رعایت قوانینی برای تمام اتباع خارجی، حساب بانکی را فعال می کنند. ایران به عنوان یکی از فعال‌ترین کشورها در بازار ترکیه، دارای شرایط خاصی برای افتتاح حساب تابعین خود در ترکیه است.

به واسطه تحریم‌هایی که بر علیه ایران اعمال شده، شرایط سختگیرانه‌ای برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای ایرانیان وجود دارد. این شرایط موجب شده که تعداد محدودی از بانک‌ها اجازه داشته باشند حساب‌های خود را برای ایرانی‌ها فعال کنند. با این وجود و علیرغم تحریم‌هایی که بر علیه کشور ما وجود دارد، دولت ترکیه شرایطی را مهیا کرده که هر فرد حقیقی ایرانی به راحتی بتواند یک حساب بانکی در این کشور افتتاح کند. سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی برای معاملات خود با داشتن یک حساب بانکی در ترکیه به راحتی می توانند معاملات خود را انجام دهند.

افتتاح حساب بین المللی

اگر شما جزء افرادی هستید که قصد دارید برای تحصیل و سرمایه‌گذاری به خارج کشور مهاجرت کنید باید یک حساب بین المللی دلار یا یورو افتتاح کنید. این امر موجب می‌شود که شما علاوه بر بهره مندی از حساب ارزی بتوانید به یک شهروند مجاز جهت انجام مبادلات جهانی تبدیل شوید. با افتتاح یک حساب بین المللی به راحتی می‌توانید با سایر نقاط جهان ارتباط مالی داشته باشید و مشغول به معامله شوید.

مشاوره خرید ملک

بانک‌ها  سعی می‌کنند برای افتتاح حساب بین المللی به افراد خدمات ویژه‌ای ارائه دهند. با این وجود، کشور ما به دلیل تحریم‌ها برای این نوع خدمات، با حساسیت‌هایی روبرو است. کشورها معمولاً به افراد ایرانی بدون داشتن اقامت اجازه افتتاح حساب را نمی‌دهند. برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیز ما باید یک آدرس معتبر در ترکیه به بانک ارائه دهیم.

افتتاح حساب در بانک زراعت به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ ترکیه به راحتی و بدون پرداخت هیچ گونه پیش پرداختی میسر خواهد بود. چنانچه قصد داشته باشید در بانک‌هایی مانند ایش بانک و واکیف بانک افتتاح حساب را انجام دهید ملزم به دریافت اقامت ترکیه هستید.

معمولا افرادی که به دنبال خرید خانه در ترکیه هستند، به دنبال بازکردن حساب در کشور ترکیه می‌باشند.

بهترین بانک‌های ترکیه برای افتتاح حساب

بهترین بانک‌های ترکیه برای افتتاح حساب

دولت ترکیه شرایطی را فراهم کرده که اتباع خارجی بدون داشتن اقامت به راحتی بتوانند در این کشور حساب خود را باز کنند. با این حال ما به واسطه تحریم بودن با افتتاح حساب در برخی از این بانک‌ها با مشکلاتی روبرو خواهیم بود. سه بانک زیر بانک هایی هستند که به ساده ترین شکل به کاربران اجازه افتتاح حساب را می دهند:

  1. زراعت بانک
  2. واکیف بانک
  3. ایش بانک

دو بانک ایش بانک و واکیف بانک به دلیل خصوصی بودن به ایرانی ها اجازه افتتاح حساب در ترکیه را نخواهند داد. با این حال بانک زراعت  به عنوان یک بانک دولتی شرایطی را مهیا کرده کرده است که ایرانیان نیز به راحتی بتوانند در آن کشور حساب خود را باز کنند.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون اقامت

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم برای اینکه ما در بانک زراعت ترکیه حساب خود را افتتاح کنیم نیاز به اقامت نخواهیم داشت. برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه و در بانک زراعت می‌توانید با پاسپورت خود اقدام کنید. در اولین مرحله شما پس از مراجعه به اداره مالیات ترکیه یک آدرس معتبر به عنوان محل سکونت خود ارائه می‌دهید. پس از ارائه آدرس شما یک کد مالیاتی را دریافت خواهید کرد.

با دریافت کد مالیاتی به بانک مراجعه کرده و می‌توانید به راحتی یک حساب بانکی را در ترکیه افتتاح کنید.
افتتاح حساب بانکی در ترکیه به سریع ترین شکل و در یک روز امکان پذیر است. شما می‌توانید حساب را به هر ارزی که می‌خواهید نظیر پوند، دلار، یورو و لیر افتتاح کنید. این حساب ها به صورت جداگانه قابل افتتاح هستند. شما برای هرکدام از ارزها یک شماره حساب جداگانه دریافت خواهید کرد. سعی کنید چنانچه شما تسلط کافی به زبان ترکی را ندارید از یک مترجم در کنار خود هنگام افتتاح حساب بانکی استفاده کنید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای شرکت

اگر قصد دارید  برای شرکت خود یک حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنید، شما نیاز دارید که این شرکت را ابتدا در این کشور ثبت کنید. پس از ثبت شرکت خود برای تایید مدارک می‌توانید با مراجعه به بانک‌ها یک حساب شرکتی ایجاد کنید. با افتتاح حساب شرکتی در ترکیه می‌توانید برای تبادلات اعتباری با دنیا به راحتی مشغول به فعالیت شوید.

از مزایای افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای شرکت می‌توان به ارسال و دریافت هر میزان پول به سایر نقاط اروپا اشاره کرد. از دیگر مزیت استفاده از حساب بانکی شرکتی در ترکیه می‌توان به بهره‌مندی از حواله‌های etf اشاره کرد. این حواله‌ها به راحتی و از طریق اینترنت بانک برای شما در دسترس خواهند بود.

نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای شخص حقیقی

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای یک شخص حقیقی شما باید یک آدرس معتبر در ترکیه تعیین کنید. این آدرس لزوماً نیاز نیست در اختیار شما باشد. شما می‌توانید یک نشانی از منزل دوست و آشنای خود را ارائه دهید. پس از بررسی آدرس ارائه شده به شما ابلاغ می‌‌شود که به اداره دارایی ترکیه مراجعه کنید. با مراجعه به این اداره به شما یک شماره مالیاتی اختصاصی داده خواهد شد.

این شماره مختص افراد غیر مقیم خواهد بود. به همین منظور شما باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. یادآور می‌شویم که تمام مراحل اداری در اداره مالیات ترکیه به صورت رایگان انجام خواهد شد.
سپس شما می توانید در بانک مورد نظر خود با ارائه کد مالیاتی افتتاح حساب کنید.

نکته‌‌ای که وجود دارد این است که شما با بهره مندی از اینترنت بانک می‌توانید در هر نقطه از جهان به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشید. این ویژگی موجب می‌شود شما بتوانید در ایران نیز حساب بانکی خود را کنترل کنید. در مواردی اینترنت بانک‌ها نیاز به استفاده از یک شماره تلفن ترکیه را دارند. بهتر است شما همراه خود یک خط با پیش شماره ترکیه نیز داشته باشید.

اگر برای خرید خانه در استانبول قصد دارید تا حساب بانکی داشته باشید، یو ف اس این خدمات را به هنگام خرید خانه برای شما انجام می‌دهد.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

برای بازکردن حساب بانکی در کشور ترکیه باید مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشید:

  1. داشتن کد مالیاتی معتبر کشور ترکیه
  2. داشتن پاسپورت به اسم شخص
  3. داشتن یک آدرس معتبر در ترکیه (می‌توانید از آدرس دوستان و آشنایان استفاده کنید.)
  4. حضور کامل برای یک روز و افتتاح حساب
  5. ضمانت یک شهروند ترک یا کسی که شهروندی ترکیه را دریافت کرده است.
  6. گاها شاهد درخواست آدرس و کدپستی ایران برای برخی از حساب‌ها هستیم.

 مزایای داشتن حساب بانکی بین المللی

وجود تحریم‌های  بانکی در کشور ما موجب شده که بانک‌‌های ما نتوانند به شبکه بانک جهانی متصل باشند. این تحریم‌ها موجب می‌شود که ما نتوانیم حواله ارزی خود را با بازار و بانک‌های بین‌المللی مبادله کنیم. یکی از مشکلاتی که به هنگام خرید خانه در ازمیر، استانبول، آنکارا و سایر شهرهای ترکیه داریم این موضوع است.

تمام این شرایط موجب می ‌شود که ما برای انتقال یا دریافت ارز بین‌المللی مجبور شویم از روش دستی استفاده کنیم. استفاده از این روش بسیار خطرناک و پرهزینه خواهد بود. برای رفع این مشکل افتتاح حساب بانکی بین المللی می تواند گزینه مناسبی باشد.

مزیت دیگر افتتاح حساب بانکی در ترکیه می تواند افتتاح حساب به صورت غیرحضوری باشد. شما می‌توانید به راحتی و بدون حضور در شعبه، یک حساب سپرده مدت دار را ایجاد کنید افتتاح حساب به راحتی و از طریق موبایل بانک برای شما در دسترس خواهد بود.

با توجه به ارتباط تنگاتنگ بازار و تجارت ایران با ترکیه، افتتاح حساب بین المللی در این کشور می‌تواند در دسترس‌ترین گزینه باشد. شما با افتتاح حساب بانکی در ترکیه، می‌توانید علاوه بر یک حساب بین المللی، یک مستر کارت و ویزا کارت نیز دریافت کنید. این کارت‌ها  که به صورت‌های گوناگون صادر می‌شوند، می توانند گره از کار شما باز کنند.


 افتتاح حساب بانکی در ترکیه از طریق سپرده گذاری

دولت ترکیه معمولاً از مشتریانی که قصد دارند یک سپرده گذاری در این کشور انجام دهند به خوبی استقبال می‌کند. ترکیه با  فراهم کردن شرایط مناسبی، اجازه افتتاح حساب را به این مشتریان خواهد داد. برای انجام این کار و افتتاح حساب، شما باید یک مبلغ سرمایه گذاری را کنار بگذارید. دولت ترکیه در سال ۲۰۲۰ حداقل مبلغ سرمایه گذاری را در این کشور ۳۰ هزار لیر ترکیه اعلام کرده است.

شما با افتتاح این حساب می‌توانید به صورت یک ماهه و بلند مدت سود واریزی سرمایه گذاری خود را دریافت کنید. شما برای انجام بسیاری از کارها باید در این کشور حساب افتتاح کنید. به طور مثال برای خرید خانه در آنتالیا بهتر است ابتدا یک حساب بانکی در این کشور ایجاد کنید.

سود بانکی در ترکیه

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه شما باید اطلاعاتی داشته باشید. سود بانکی در بانک‌های ترکیه نیز به مانند کشور ما با تفاوت هایی مواجه است. بانک زراعت به عنوان یک بانک دولتی که به راحتی اجازه افتتاح حساب به ایرانی‌ها را خواهد داد نیز قوانین خاص خود را دارد.

اگر شما حساب خود را به صورت سپرده لیر باز کنید، سالانه می توانید ۲۰ درصد سود دریافت کنید. چنانچه حساب افتتاح شده شما در این بانک به صورت دلاری باشد، پس از پایان سال سه درصد به مبلغ سرمایه‌گذاری شما افزوده خواهد شد. نکته جالب در سرمایه‌ گذاری در کشور ترکیه می‌تواند سود بیشتر در سرمایه گذاری کوتاه مدت نسبت به بلند مدت باشد.

چنانچه شما در ترکیه یک سپرده سه ماهه داشته باشید می‌توانید از سود بیشتری نسبت به یک سپرده ‌گذاری یک ساله برخوردار شوید. برای آگاهی از میزان سود دریافتی خود می توانید در اپلیکیشن ‌بانک مورد نظر به راحتی میزان سود را مشاهده کنید.

بهترین شهر برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

بهترین شهر برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه، شما می‌توانید شهر استانبول را انتخاب کنید. این شهر به واسطه توریستی بودن آن بهترین امکانات را برای افراد مقیم و اتباع خارجی جهت افتتاح حساب فراهم می کند.
در عین حال با توجه به حضور اکثر ایرانی ها در این شهر، شما می‌توانید به راحتی تبادلات مالی خود را به صورت ریالی نیز انجام دهید.

در استانبول تبدیل ریال به لیر نیز به راحتی انجام می‌پذیرد. از مزایای دیگر از افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه و در شهر استانبول، حجم بالای تجارت در این شهر است. این شهر به نسبت اکثر شهرهای ترکیه مانند ازمیر، آنکارا و آنتالیا دارای مبادلات تجاری بیشتری است.

امکانات ارائه شده توسط ترکیه به اتباع خارجی

افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه موجب می‌شود که ما از امکانات بسیاری برخوردار شویم. داشتن یک حساب ارزی حقیقی می‌تواند وجه بین المللی ما را بالاتر برد. هنگام افتتاح حساب بانکی در ترکیه شما از امکانات زیر بهره‌مند خواهید شد.

  • بهره‌مندی از خدمات موبایل و اینترنت بانک
  • امکان مدیریت حساب به  سادگی و بدون حضور در ترکیه
  • امکان غیرفعال کردن حساب از طریق اینترنت
  • بهره‌مندی از شرایط جهت خرید دستگاه‌های pos
  • بهره‌‌مندی از ویزا کارت و مسترکارت
  • امکان دریافت وجه از دستگاه های عابر بانک
  • پرداخت شهریه دانشگاه، هزینه سفارت، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و استفاده از تمام درگاه اینترنتی کشور ترکیه
  • دریافت خدمات متنوع بانکی با کارمزد کم
  • امکان افتتاح حساب بین المللی بر مبنای دلار یورو و لیر
  • با افتتاح حساب بانکی در ترکیه شما دارای یک مستر کارت و ویزا کارت با اعتبار ۵ ساله خواهید شد. این کارت ها ظرف مدت یک الی دو هفته صادر می‌شوند و شما می‌توانید بدون محدودیت تراکنش خود را انجام دهید. بهره‌مندی از این کارت‌ها به شما اجازه می دهد بدون حمل پول نقد به راحتی بتوانید به تجارت و انجام امورات بانکی در سراسر نقاط جهان بپردازید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه مناسب چه افرادی است

قطعاً داشتن یک حساب بانکی بین المللی برای هر فردی می‌تواند مناسب باشد. با این حال اگر شما به عنوان یک فرد به صورت سالیانه به این کشور مسافرت می‌کنید بهتر است از یک حساب بانکی بین‌المللی بهره‌مند شوید. افتتاح حساب بانکی در ترکیه می‌تواند برای شما یک مستر کارت و ویزا کارت به همراه داشته باشد.

نحوه واریز پول به حساب ترکیه از داخل کشور ایران

پس از افتتاح حساب بانکی در ترکیه به راحتی می توانید از کشور خود به آن حساب پول واریز کنید. برای انجام این کار شما به حساب ریالی بانک خود در ایران مراجعه کرده و مبلغ را به صورت ریال حواله می‌کنید.

این مبلغ با معادل لیر یا دلار به حساب شما در بانک ترکیه واریز خواهد شد. در شرایط معکوس نیز شما می‌توانید این عمل را انجام دهید. شما در کشور ترکیه با واریز مبلغ دلار یا لیر به حساب خود معادل ریالی آن را در داخل کشور دریافت خواهید کرد.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *