هزینه های زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا

کشور اسپانیا (Spain) یک ایالت پرطرفدار است، تحصیل، ویزای سرمایه گذاری، کار و… از عوامل ورود به اسپانیا است؛ هزینه‌ه­ای زندگی در اسپانیا نسبت به سایر ایالات در غرب، ارزان و مقرون به صرفه است، پس اگر می‌­خواهید از کسب­ و کار و هزینه‌های کشور اسپانیا از جمله، هزینه­‌های روزمره در اسپانیا، هزینه خورد و خوراک در اسپانی، هزینه حمل ­و نقل در اسپانیا، هزینه تحصیل در اسپانیا و … که در انتظار مهاجران است مطلع باشید، ما در این مقاله به بررسی دقیق هزینه‌­های زندگی در اسپانیا در سال 2021 پرداخته‌­ایم.

شرایط اقتصادی اسپانیا در چه وضعیتی است؟

  • اقتصاد کشور اسپانیا از مهمترین فاکتورها برای ارزیابی شرایط زندگی در اسپانیا است، این کشور پرطرفدار:
  • از نظر کیفیت زندگی رتبه دهم بین ­المللی را دارد.
  • سیزدهمین دریافت کننده سرمایه گزاری خارجی در جهان است.
  • رتبه چهاردهمین قدرت اقتصادی جهان را متعلق به خود کرده‌­است.
  • چهاردهمین تولید ناخالصی داخلی در صنعت جهان دارد.
  • قدرت خرید بسیار بالایی در سطح جهان دارد.
  • در اروپا، پس از آلمان، انگلستان، فرانسه و ایتالیا، رتبه پنجم اقتصاد مختلط سرمایه داری دارد.
  • با تولید ناخالصی داخلی 1.2 میلیارد دلار، چهارمین اقتصاد اتحادیه اروپا است.
  • بیش از 14600 شرکت خارجی، تجارت خود را در اسپانیا مستقر کرده‌­اند.
  • و… که همه موارد فوق در صنعت و اقتصاد کشور تاثیر چشم­‌نوازی دارد.

در سال­‌های اخیر شرایط اقتصادی، کسب و کار، بهداشت و درمان و همچنین امید به زندگی در اسپانیا پیشرفت چشمگیری داشته است.

پنجاه سال پیش، اوضاع اقتصادی اسپانیا کاملاً متفاوت از وضعیت فعلی بود، واحد پول رسمی پزتا بود و این کشور تحت یک سیستم دیکتاتوری اداره می­‌شد که توافق نامه­‌های تجاری کمی با سایر کشورها داشت، به جز پیمان­‌های نظامی کوچک که برخی از منافع اقتصادی را فراهم می­‌کرد .

این کشور عضو اتحادیه اروپا،  سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و سازمان تجارت جهانی است.

مشاوره خرید ملک

امتیاز آزادی اقتصادی اسپانیا 69.9 است و اقتصاد این کشور را به 39 مین رتبه بندی در شاخص 2021 تبدیل می­‌کند. امتیاز کلی آن 3.0 درجه افزایش یافته است ، دلیل اصلی آن بهبود یکپارچگی دولت است، اسپانیا در بین 45 کشور منطقه اروپا در رتبه 24 قرار دارد و امتیاز کلی آن زیر میانگین منطقه اما بالاتر از میانگین جهانی است.

اقتصاد اسپانیا در پنج سال گذشته ، در شرایط پیش از همه گیری ، پیوسته از اقتصاد همتای اروپایی خود پیشی گرفته است.

یک نگاه کلی به شرایط زندگی در اسپانیا

زندگی در اسپانیا چگونه است؟

از نظر هزینه‌­های زندگی در سال 2021 ، اسپانیا یکی از معقول ترین مکان‌­ها برای نقل مکان در اروپا است. درآمد و قیمت مسکن ثابت است ، به این معنی که هزینه­‌های زندگی در مقایسه با متوسط ​​درآمد زیاد نیست، برای اینکه یک ایده به شما بدهم، قیمت اجاره در اسپانیا 40٪  کمتر از انگلیس است. اما، به خاطر داشته باشید که هنگام اجاره یا خرید در شهرهای بزرگ اسپانیا در مقایسه با شهرهای کوچک‌تر، تفاوت‌­های زیادی در هزینه وجود دارد.

زندگی در اسپانیا موافقان و مخالفان زیادی دارد، در حالی که هزینه­‌های زندگی در اسپانیا سال 2020 و 2021 که معقول و مقرون به صرفه است همچنین طبیعت و آب و هوا همه موارد مثبتی هستند، اما مهاجران باید از نرخ بالای بیکاری آگاه باشند، رکود اقتصادی 2008 بسیار سخت به اسپانیا ضربه زد.

  • دانستن زبان اسپانیایی در اسپانیا مفید است. عدم صحبت به زبان می­‌تواند ارتباطات روزمره را سخت کند، مهاجران متوجه خواهند شد که بسیاری از اسپانیایی­‌ها انگلیسی زیادی صحبت نمی­‌کنند، هنگام یادگیری زبان اسپانیایی، مهاجران باید بدانند که برخی مناطق دارای زبان­‌های مختلف هستند، مانند کاتالان ، باسک و گالیسی.
  • اگر در یک کلان شهر باشید رانندگی در اسپانیا هرج و مرج است. سیستم حمل و نقل عمومی اسپانیا در سراسر کشور بسیار توسعه یافته است و تمام شهرهای بزرگ را به هم متصل می­‌کند.

اگه بخواهیم بطور خلاصه و مفید از بعضی نکات مثبت و منفی مهم این کشور آگاه باشیم می­‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نکات مثبت:
  • هزینه زندگی در اسپانیا پایین و مقرون به صرفه است: حتی کلانشهرهایی مانند مادرید و بارسلونا در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ اروپا مانند لندن و پاریس، کیفیت زندگی بالائی را با هزینه بسیار کمی ارائه می­‌دهد، با حقوق ماهانه 1900 یورو ( 2100 دلار ) یک زندگی خوب امکان پذیر است.
  • در تمام سال آب و هوای شگفت­‌انگیزی دارد: حتی اگر در زمستان‌­ها هوا برف و بارانی شود، اسپانیا دارای آب و هوایی کاملا متعادل است. باتوجه به آب و هوای شگفت‌­انگیز، اسپانیا فعالیت­‌های مختلفی را در فضای باز ارائه می‌­دهد.
  • به آسانی می­‌توانید صاحب ملک شوید: حتی افراد غیر مقیم می‌­توانند در اسپانیا ملک خریداری کنند، زیرا هیچ محدودیتی در زمین و هیچ شرایط خاصی برای سرمایه ­گذاری در املاک وجود ندارد. بسیار قرون به صرفه و در واقع در صورت تصمیم به خرید ملک مورد تشویق دولت اسپانیا قرار می­‌گیرند و حتی ویزای طلائی نیز به صاحبان ملک تعلق می­‌گیرد.
  • کاوش در اروپا بسیار ارزان است: اگر می­‌خواد در اروپا کاوش کنید، انتخاب اسپانیا برای مقصد مهاجرت بهترین شرط است چراکه پروازها از اسپانیا به مقاصد دیگر اروپا بسیار ارزان و کوتاه است.
  • سیستم بهداشتی بسیار پایدار و عالی: در قانون اساسی اسپانیا آمده است که این کشور باید خدمات اضطراری و اساسی را به صورت رایگان به همه ارائه دهد. سیستم مراقبت­های بهداشتی این کشور یکی از بهترین سیستم­‌های بهداشتی در جهان است.
  • نکات منفی:
  • نرخ بیکاری بالا: رکود اقتصادی سال 2008 ضرب‌ه­ای بسیار سخت به اسپانیا وارد نمود، بسیاری از جوانان و فارغ­ التحصیلان کارهای خود را از دست دادند. البته این وضعیت در اسپانیا در حال بهبود است و نرخ بیکاری به 13.7درصد کاهش یافته است ولی با این حال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی رقمی بالا محسوب می‌­شود.
  • مانع زبانی: اسپانیا دومین زبان مکالمه و یکی از محبوب ترین زبان آموزشی در دنیا است. ولی نکته منفی از این نظر است که لحجه­‌های متنوع و مختلفی در این کشور شناور است و حتی در بعضی مناطق، افراد کشور به زبانی کاملا متفاوت مثل باسک، کاتالان یا گالیسی صبحت می­‌کنند، حتی اگر مسلط به زبان اسپانیایی باشید این تفاوت­‌های ظریف فرهنگی، می­‌تواند موانعی را برای شما ایجاد کند مگر اینکه حتما شهری بزرگ برای اقامت و زندگی انتخاب کنید.
  • دیوان سالاری بی­پایان: اسپانیایی­‌ها کاغذ بازی را دوست دارند. برای هر چیز کوچک سندی وجود دارد که باید پر شود، مثلا اگر بخواهید از اسپانیا نقل مکان کنید، آماده باشید تا قبل از اقامت، چند روز، برای تعدادی دفاتر مختلف و پر کردن فرم‌­ها باید اتلاف وقت کنید.
  • در ماه آگوست (هشتمین ماه میلادی) خاموش شوید: برای خارجی‌­ها اغلب به نظر می­‌رسد که کل کشور در ماه اگوست به تعطیلات می­‌رود، اسپانیا بسیار کند می‌­شود حتی گاهی کاملا متوقف به نظر می­‌رسد و بسیاری از مشاغل در شهرهای بزرگ بسته می­شوند.

شرایط زندگی در اسپانیا

وضعیت حمل و نقل عمومی در اسپانیا

به طور کلی ، رانندگی در شهرهای بزرگ اسپانیا با ترافیک زیادی همراه است. ترافیک مادرید می‌­تواند از ساعت 5:00 شروع شود. به همین دلیل ، انتخاب حمل و نقل عمومی ممکن است ایده‌ای خردمندانه باشد.

حمل و نقل عمومی در اسپانیا

حمل و نقل عمومی در اسپانیا چگونه است؟

در بحث حمل و نقل عمومی اسپانیا گرینه‌­های متنوعی موجود است. مسیر قطارها مناطق کل کشور را با خوبی پوشش داده و تمامی نقاط کشور را به یکدیگر متصل کرده است؛ اکثر شهرها نیز به مترو یا تراموا مجهز هستند و در بعضی شهرهای بزرگ مثل مادرید، بارسلونا، بیلبائو یا سویا می­‌توان هر دو را در سطح شهر یافت.

  • شبکه ای از اتوبوس‌ها که توسط شرکت­‌های خصوصی اداره می‌­شود ، بسیاری از شهرها را تحت پوشش قرار داده است که بیشتر آن‌ها متعلق به آلسا است. می‌­توانید خطوط اتوبوسرانی را در مکان­‌هایی که تحت پوشش مترو یا راه آهن نیستند، پیدا کنید. همچنین می­‌توانید از تاکسی یا خدمات مشابه با برنامه­‌های معروف برای حمل و نقل ماشین در مادرید و بارسلونا استفاده کنید.

هزینه­‌های حمل و نقل در اسپانیا چقدر است؟

در مورد هزینه حمل­ و  نقل عمومی در اسپانیا، این خدمات به طور کلی کاملا مقرون به صرفه هستند. قیمت‌­ها ممکن است بسته به منطقه، خودمختار و متفاوت باشد، اما، بطور کلی جدول زیر، طبق گزارش سازمان حمل و نقل اسپانیا می‌­توان به هزینه­‌های حمل و نقل اشاره کرد:

حمل و نقلنوع بلیطهزینه
اتوبوسبلیط یکسره1.5 یورو
متروبلیت تنها ( برای 10ایستگاه)2 یورو
قطاربلیط یکسره1.7 یورو

هر آنچه که باید در مورد یافتن خانه جدید باید بدانید

در این راهنمای دقیق شما را با انواع مختلف مسکن در اسپانیا و شرایطی که برای تأمین مکان باید انجام دهید آشنا خواهیم کرد. یکی از این حق­‌ها این است که هرگز توافق نامه گفتاری را نپذیرید و قرارداد کتبی را مطالبه نکنید. قوانین اسپانیا نیز به شدت به نفع مستاجر است.

اسپانیا دارای انواع مختلفی از خانه­‌ها است که هم بصورت اجاره کوتاه مدت و هم بلند مدت ارائه می‌­شود.

خرید خانه در اسپانیا به عنوان خارجی قطعاً آسانتر از اجاره است. در اسپانیا محدودیت ملکی وجود ندارد و خرید خانه ای به ارزش بیش از 500،000 یورو (540 هزار دلار) به شما ویزای طلایی را می­‌دهد که حداقل دو سال متوالی اجازه اقامت داشته باشد.

  • اجاره خانه یا آپارتمان

نمی­‌دانید چگونه در اسپانیا خانه یا آپارتمان اجاره کنید؟ آیا از خود می‌­پرسید متوسط ​​اجاره خانه چقدر است یا اینکه اجاره به عنوان یک خارجی دشوار است؟ دیگر نگران این موضوع نباشید زیرا این راهنمای مسکن به تمام سوالات شما پاسخ می­‌دهد. ما اطلاعاتی در مورد روند اجاره و قوانینی که می­‌توانید انتظار داشته باشید را برای شما جمع آوردی کرده‌­ایم:

  • پرهزینه ترین و کم­ هزینه ترین مناطق اسپانیا از نظر اجاره

اگر قصد اجاره خانه در اسپانیا را دارید، می‌­توانید گران­‌ترین شهرهایی مانند مادرید، بارسلونا، بیلبائو و پالما د مایورکا را داشته باشید. مادرید به عنوان شهری گران قیمت برای اجاره خانه می­باشد و هزینه اجاره در مادرید به ازای هر متر 13یورو است، در کاتالونیا اجاره هر متر ملک به قیمت 12یورو  امکان پذیر است. قیمت در جزایر بالئاریک و کشور باسک نیز بالاتر از میانگین ملی است.
ارزان ترین مناطق برای زندگی در اسپانیا Extremadura ، Castilla la Mancha  و La Rioja هستند. این مناطق کمتر از میانگین ملی در حدود 5 یورو (6 دلار) به ازای هر مترمربع می­‌باشند.

مثلا در مادرید، می­‌توانید به طور متوسط ​​1000 یورو (1125 دلار) برای اجاره سالانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر بپردازید. قیمت یک ملک سه خوابه در مناطق کانون مادرید به طور متوسط ​​1700 یورو (1900 دلار آمریکا) می­باشد و  در حومه شهر حدود 1180 یورو (1330 دلار) است.

هزینه‌های مسکن بارسلونا کمی از مادرید عقب است. متوسط هزینه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به طور متوسط ​​950 یورو (1070 دلار) است.

شرایط خرید ملک در اسپانیا چیست؟

اگر به عنوان یک فرد خارجی به دنبال خرید ملک هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید هیچ محدودیتی در مالکیت املاک در اسپانیا وجود ندارد. اگر بزرگترین آرزوی شما داشتن یک ملک، مزرعه و یک تاکستان در حومه اسپانیا بود ، پس چمدان خود را ببندید زیرا همه این‌ها را می‌­توانید داشته باشید.

با این وجود برخی از الزامات وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. به طور کلی، همه خارجی­‌ها باید دارای NIE (شماره هویت خارجی­‌ها) باشند. اتباع غیر اتحادیه اروپا، برای خرید املاک، به ویزا، رهن و بیمه نیز احتیاج دارند. استخدام وکیل برای رسیدگی ایده خوبی است.

اگر مایل به خرید خانه در اسپانیا برای اخذ اقامت هستید، خبرهای خوبی وجود دارد. با خرید ملک بیش از 500،000 یورو (562 هزار دلار)  ویزای طلایی به شما اعطا می­‌شود که به شما امکان می­‌دهد به مدت دو سال در اسپانیا زندگی کنید. این ویزا باید هر دو سال تمدید شود، درست مانند ویزای اقامت عادی و پس از ده سال نیز، اسپانیا، تابعیت اسپانیا را به اقامت دائم اسپانیا اعطا می­‌کند.

 

قیمت خانه در اسپانیا

قیمت ملک در اسپانیا تا حد زیادی به نوع ملک مورد نظر و مکان مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی، روند افزایش قیمت املاک وجود دارد، با این حال، اسپانیا هنوز هم در میان مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان است.

پایتخت­‌ها و شهرهای بزرگ  معمولاً از  نظر قیمت ملک گران­ترین هستند. همانطور که قبلاً توضیح داده شد، قیمت خانه­‌ها، یا برای اجاره یا برای فروش، همیشه با قیمت هر متر مربع ذکر می‌­شوند. برای اینکه درک کنید که چگونه به نظر می­‌رسد، ما قیمت محبوب ترین شهرهای اسپانیا را لیست کرده­‌ایم.

شهرقیمت متوسط (به ازای هر یک متر مربع)
مادرید4240 یور
بارسلونا3380 یورو
بیلبائو3460 یورو

هزینه برق در اسپانیا

نکته مهمی که باید بدانید این است که قیمت برق در اسپانیا از بالاترین قیمت­‌ها در جهان است، بنابراین انتظار داشته باشید که این مبلغ، می‌­تواند قسمت زیادی از هزینه­‌های شما را به خود اختصاص دهد.

هزینه آب در اسپانیا

آب معمولاً توسط شرکت‌های خصوصی یا نیمه خصوصی تأمین می­‌شود که با شهرداری قرارداد انعقاد قرارداد دارند.

بسته به جایی که نقل مکان می­‌کنید، ممکن است در کمبود آب در اسپانیا با مشکل روبرو شوید. در حالی که مناطق شمالی و مرکزی ممکن است مازاد بارندگی را تجربه کنند، مناطق جنوبی کشور، همراه با جزایر بالئاریک و قناری، ممکن است کمبود تأمین آب را تجربه کنند.

گاهی اوقات محدودیت‌­هایی در استفاده از آب وجود دارد، به خصوص در طول تابستان، که می­‌تواند به دلیل فشار کم آب یا کمبود آب، کارهای مشترک مانند آبیاری باغ­‌ها یا دوش گرفتن را با چالش مواجه کند.

سرعت اینترنت در اسپانیا

اسپانیا یکی از پیشرفته ترین بازارهای موبایل در جهان را دارد، اینترنت در اسپانیا دارای سریعترین خدمات فیبر نوری در اروپا است.

هزینه مواد غذایی در اسپانیا

اقلام خوراکی اسپانیا کیفیت و ارزش بسیار بالایی نسبت به مبلغی که هزینه می‌­شود را دارند، غذاهای اصلی مانند شیر، نان و تخم مرغ همه زیر یک یورو هستند.

غذا خوردن در بیرون هم خیلی گران نیست. شما می‌­توانید رستوران­‌های خوبی در مادرید و بارسلونا پیدا کنید که  غذاهای سنتی اسپانیایی را با قیمت مناسب برای مردم تهیه کنند. انتظار می‌­رود که برای هر نفر در یک رستوران ارزان قیمت 10 تا 15 یورو و برای هر نفر در یک مکان جدید و مناسب­تر، حدود 40 یورو بپردازید.

زنجیره­‌های فست فود آمریکایی در استثناء است که با 7 تا 8 یورو برای یک وعده غذایی در فست­فود­های مک دونالد می‌­توان تغذیه کرد. همچنین در برخی مناطق اسپانیا رسم است که به همراه نوشیدنی خود تاپاهای اسپانیایی رایگان یا با قیمت پایین ارائه دهند.

هزینه تحصیل در اسپانیا

مدارس دولتی در اسپانیا توسط مالیات دهندگان پرداخت می‌­شود. مشروط بر اینکه شما به عنوان یک مقیم اسپانیا در تالار شهر محلی خود ثبت نام کرده باشید، خارجی­‌ها می‌­توانند فرزندان خود را بدون پرداخت شهریه به مدرسه اسپانیایی بفرستند.

دروس به زبان اسپانیایی و در بارسلون و والنسیا، برخی از کلاس‌ها با گویش محلی برگزار می‌­شود.

  • هزینه تحصیل در مدارس دوزبانه اسپانیا بسته به شهر و شهرت مدرسه متفاوت است. با این حال، هزینه متوسط برخی از مدارس در حدود 700 تا 800 یورو در سال است.
  • مدرس بین ­المللی زیادی در اسپانیا وجود دارد که از همان مدل ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و… پیروی می‌­کند. برای تحصیل در این مدارس هزینه­‌های بین 4000 تا 8000 یورو در سال را باید در نظر گرفت.
  • دانشگاه‌­های اسپانیا به علت هزینه­‌های مقرون به صرفه سایر مسائل، می‌­تواند مکان خوبی برای تحصیل باشد، متوسط شهریه برای دوره لیسانس در یک دانشگاه دولتی از 280 تا 680 یورو در سال می‌­تواند از هزینه زندگی داشنجویی در اسپانیا باشد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه­‌های خصوصی اسپانیا بسیار بیشتر است و هزینه تحصیل از 5500 تا 18000 یورو متغیر است.

جمع بندی

  • کشور اسپانیا یکی از بهترین مقامات اقتصادی بین ­المللی دارد.
  • نرم بیکاری در حال بهبود است ولی با این حال نسبت به سایر کشورهای اروپایی ضعیف است.
  • هزینه‌­ها مقرون به صرف است و نسبت به حقوق دریافتی راضی کننده است.
  • آب و هوای بسیار عالی و دلپسندی دارد.
  • شرایط برای صاحب ملک شدن بسیار عالی است.
  • سیستم حمل و نقل بسیار جامع و پیشرفته ای دارد ( هم برای خارج کشور و هم برای داخل کشور)
  • خدمات رفاهی ممکن است هزینه ­بردار باشد پس در استفاده از آن‌ها باید خوب دقت شود.
  • هزینه­‌های تغذیه در اسپانیا کم است و باعث اذیت نمی‌­شود.
  • تحصیل در اسپانیا برای مقیم خارجی نسبت به مکانی که انتخاب می­‌کند هزینه­‌های متغری دارد.
  • شهرهای بزرگ اسپانیا ترافیک خسته کننده دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *