راهنمای کامل سفر به استانبول

راهنمای کامل سفر به استانبول

بدون راهنمای سفر به استانبول، به ترکیه نروید. استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای اروپا است و این حق شما است که به دلایل مختلف بارها سفر به استانبول را تجربه کنید. از آب و هوای زیبای استانبول گرفته تا طعم خوشمزه غذاهای ترکی، هتل‌ها و مراکز خرید آن برای کسانی که قصد سفر و یا شرکت کردن در تورهای استانبول را دارند. تا بهترین محله های استانبول برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری برای کسانی که به دنبال مهاجرت به ترکیه هستند. آیا می‌دانستید که استانبول، تنها شهر جهان است که بخشی از آن در اروپا و بخشی در آسیا قرار دارد؟ خود استانبول با داشتن 15 میلیون نفر جمعیت از بیش از 177 کشور دنیا بزرگ‌تر است.

به طور تقریبی می‌توان گفت استانبول، 1.5 برابر تهران است و این یعنی شما هیچگاه با یک بار سفر کردن به استانبول، نمی‌توانید بازدید از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری آن را تمام کنید. و مهم‌تر از این، حتما به یک راهنمای سفر به استانبول نیاز دارد، تا مانند تورلیدر و نیتیو این شهر به راحتی بتوانید مسیریابی کنید و از مدت زمان اقامت خود نهایت لذت را ببرید. با ما تا پایان این مقاله در مورد کامل‌ترین راهنمای سفر به استانبول، همراه باشید، چرا که تمام آنچه نیاز دارید بدانید را به شما خواهیم گفت.

20 حقیقت جالب در مورد شهر استانبول

  • استانبول (بیزانس باستان) مانند روم بر روی هفت تپه باستانی تاسیس شده است.
  • استانبول تنها شهر جهان است که هم در اروپا و هم در آسیا قرار دارد.
  • استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت است.
  • در سال 1502، استانبول شلوغ‌ترین شهر جهان بود که بعدها در سال 1804، لندن این عنوان را از آن خود کرد/
  • در سفر به استانبول، به شهری قدم خواهید گذاشت که زمانی پایتخت سه امپراطوری بزرگ: امپراتوری روم شرقی، امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی بوده است.
  • مسجد آبی در استانبول، 6 مناره دارد که بیشترین تعداد مناره برای مساجد است.
  • دو پل معلق در استانبول قرار دارد که بخش اروپایی را به آسیایی می‌رساند و پل سوم نیز در حال ساخت است.
  • یک تونل زیر تنگه بسفر نیز وجود دارد که سیستم راه آهن مارمارا را بین اروپا و آسیا متصل می‌کند. تونل دوم نیز مخصوص وسایل نقلیه موتوری در حال ساخت است.
  • سفر به استانبول تقریبا آسان و هر زمانی ممکن است، چرا که سه فرودگاه در این شهر قرار دارد.
  • سومین متروی قدیمی دنیا در استانبول قرار دارد که در سال 1875 ساخته شده است. طول این مترو، 573 متر است. اولین مترو دنیا در لندن و در سال 1863 و دومین مترو در نیویورک و در سال 1868 ساخته شده است.
  • یکی از مراکز خرید مهم در راهنمای سفر به استانبول، بازار بزرگ سرپوشیده استانبول است که بیش از 3000 مغازه در آن قرار دارند و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده دنیا به حساب می‌آید.
  • مسجد ایاصوفیه در استانبول، نزدیک به 900 سال بزرگ‌ترین کلیسای دنیا بوده است.
  • در سال 2010 استانبول را پایتخت فرهنگی اروپا معرفی کردند.
  • یک چراغ به ارتفاع 19 متر و عرض 1.1 متر در دریای سیاه در استانبول قرار دارد که آن را بزرگترین چراغ ترکیه می‌دانند.
  • اولین سانحه تصادف رانندگی در منطقه شیشلی رخ داد. در این اتفاق راننده سفارت ایتالیا یک عابر پیاده را زیر گرفت و سعی کرد که از محل سانحه فرار کند.
  • روزانه در شهر استانبول، بیش از 16 تن زباله توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود.
  • در طول دوران قرون وسطی که در کاخ‌های فرانسه و دیگر شهرهای اروپایی، سرویس بهداشتی وجود نداشت، بیش از 1400 چشمه سرویس بهداشتی در استانبول وجود داشته است.
  • رمان معروف “قتل در اکسپرس شرقی” اثر آگاتا کریستی در هتل پرا پالاس استانبول نوشته شده است.
  • در استانبول 333 قبرستان وجود دارد، از این تعداد 268 مورد برای مسلمانان و 65 مورد برای دیگر ادیان و مذاهب است.
  • آسمان خراش Sapphire در منطقه لونت استانبول، 261 متر ارتفاع دارد و بلندترین آسمان خراش از دبی تا فرانکفورت است.

سفر به استانبول

 

 

شاید همین الان ده‌ها دلیل برای سفر به استانبول داشته باشید. از سفرهای یک‌روزه و شرکت در سمینارها و دوره‌های آموزشی گرفته تا کسانی که به منظور مهاجرت به ترکیه و زندگی در آنجا برای همیشه راهی استانبول می‌شوند. راهنمای سفر به استانبول نیز برای همین است، اینکه بتوانید با هر هدفی نهایت لذت و استفاده را از سفر خود داشته باشید. راه‌های مختلف سفر به استانبول:

  • شرکت در تورهای گردشگری
  • شرکت در سمینارها، دوره‌ها و جشنواره‌ها
  • خرید ملک در استانبول
  • سفر تفریحی به استانبول (ماه عسل، تعطیلات عید و …)
  • خرید جنس و کالا در استانبول
  • سفر کاری به استانبول
  • تحصیل در دانشگاه‌های استانبول
  • سرمایه‌گذاری در استانبول (خرید خانه، ثبت شرکت در ترکیه، خرید اوراق قرضه، سرمایه‌گذاری در بورس ترکیه و …)
  • و..

پول،زبان و زمان در استانبول

همه ما با زبان شیرینی ترکی استانبولی، آشنایی داریم که در این شهر مردم با آن صحبت می‌کنند. دین مردم این شهر اکثریت مسلمان است که البته اقلیت‌های مسیحی، یهودی و … نیز در این شهر ساکن هستند. واحد ارز این شهر، لیر ترکیه و ساعت آن 1 ساعت و نیم با تهران اختلاف دارد و عقب‌تر است.

آب و هوا در استانبول

آب و هوا در استانبول

آب و هوای استانبول به سبب موقعیت جغرافیایی خاص این شهر، داشتن عوارض طبیعی از جمله کوه، دریا، ساحل و … و همچنین وسعت زیادی که دارد، متغیر است. به طور کل می‌توان گفت که شما در استانبول، آب و هوای مدیترانه‌ای، گرم و اقیانوسی را تجربه خواهید کرد. در این شهر به ندرت بارش برف وجود دارد. اما بارش باران و روزهای آفتابی آن زیاد است.استانبول در بهار، آب و هوایی خنک و مطلوب دارد. زیبایی‌های این شهر رویایی در بهار به نهایت خود می‌رسد. جشنواره‌ها، حراجی‌ها و تورهای گردشگری بهاره نیز طرفداران زیادی در این فصل دارد که سبب می‌شود یکی از بیشترین زمان‌های مسافرت به استانبول، در فصل بهار باشد. از طرفی  استانبول در تابستان، هوای گرم و یکنواختی دارد.

شاید در اواسط تابستان از گرمای هوا، مقداری زده شوید. و اما استانبول در پاییز را نیز باید تجربه کنید. بعد از بهار بهترین زمان در راهنمای سفر به استانبول، فصل پاییز است. قدم زدن در سواحل زیبا و پر از کافه‌ی این شهر آن هم در فصل رنگارنگ پاییز، یک تجربه متفاوت است. اگر هم شرایط آب و هوایی برایتان مهم نیست، سفر به استانبول در زمستان را پیشنهاد می‌کنیم. حراجی زمستانه استانبول در کریسمس و خرید کردن در این شهر، طرفداران زیادی دارد.

هزینه های زندگی در استانبول

هزینه زندگی در استانبول شامل مقدار درآمد شما و تاثیری که در سطح زندگی شاد (Living Happiness) و مخارج شما می‌شود. برای تمام کسانی که به هدف کار، تحصیل، مهاجرت یا سفر به استانبول می‌روند، بهتر است سطح هزینه‌ها در استانبول 2021 را بدانند. در اینجا مهم‌ترین مخارج و هزینه‌های زندگی کردن در استانبول را برایتان لیست کرده‌ایم:

  • نکات کاربردی در مورد سطح درآمد در استانبول:

اگر شما با پیدا کردن کار در ترکیه، درآمدی بالای 25000 لیر در ماه داشته باشید، سطح رفاه و شادی زندگی بالایی را تجربه خواهید کرد. سطح درآمد بین 15 تا 25 هزار لیر در ماه نیز، سطح رفاه و شادی متوسط (نه بالا نه پایین) را دارد و درآمدهای زیر 15 هزار لیر در ماه نیز در دسته زندگی همراه با فشار قرار دارد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در استانبول، سطح فقر در این شهر برای یک خانواده معمولی به همراه دو فرزند، حول و حوش درآمد 9331  و آستانه گرسنگی در آن 2830 لیر در ماه است.

  • نرخ تورم و گرانی در استانبول:

نرخ تورم ترکیه در سال 2020، 14.60 درصد بود که این مقدار برای سال 2021 19 درصد پیش‌بینی شده است. اگرچه قیمت غذا در ترکیه در حال افزایش است، اما از طرفی گرانی در بخش مسکن و حمل و نقل در حال کاهش است و این خود مزیتی برای سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه و خریداران خانه و آپارتمان در استانبول است.

  • هزینه خرید ملک در استانبول:

مهاجران و افراد تازه وارد شده به کشور ترکیه، متوجه خواهند شد که بخش زیادی از هزینه آن‌ها مربوط به خرید ملک و اسکان در استانبول است. اینجا گران‌ترین شهر ترکیه است، اما در هر منطقه‌ی ان می‌توانید انواع املاک در رنج قیمت‌های متفاوت را پیدا کنید. متوسط قیمت اجاره خانه در استانبول حدود 20-25 لیر برای هر مترمربع است. یعنی برای یک ملک 100 متر مربعی شما باید 2000 تا 2500 لیر در ماه اجاره دهید. این اجاره برای محله‌های ارزان به 1400 تا 2000 لیر در ماه کاهش و برای محله‌های گران به 5000 تا 8000 لیر در ماه افزایش می‌یابد.

  • متوسط هزینه‌های قبوض در استانبول

اگر هزینه‌ی قبوض خانوار در استانبول را با بسیاری از شهرهای دیگر اروپا مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که استانبول در سطح ارزانی قرار دارد. هزینه متوسط قبض برق، ماهانه 180 تا 250 لیر، آب و فاضلاب 80 تا 100 لیر در ماه، گاز طبیعی برای آپارتمان 900 تا 1300 لیر در ماه، اینترنت، تلفن، تلویزیون و GSM 200 تا 270 لیر در ماه و هزینه نگهداری و تعمیرات عمومی 150 تا 250 لیر در ماه است.

  • هزینه‌های خورد و خوراک در استانبول

قطعا بخش مهم دیگر در راهنمای سفر به استانبول، هزینه صبحانه، ناهار، شام و نوشیدنی در این شهر است. هزینه صرف یک وعده صبحانه ترکی در استانبول 5 تا 8 یورو است. مگر اینکه نوع اتاقی که در هتل رزرو کرده‌اید شامل صبحانه رایگان باشد. برای یک وعده ناهار یا شام نیز به طور متوسط 9 یورو هزینه خواهید کرد. به طور کل روزانه هزینه خورد و خوراک در سفر به استانبول، حدود 25 یورو تمام خواهد شد. یادتان باشد بدون مزه کردن طعم فوق‌العاده غذاهای ترکیه نباید این کشور را ترک کنید.

  • هزینه حمل و نقل عمومی:

زیرساخت‌های سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول بسیار خوب است. به طوریکه ارزان‌ترین راه برای جابه‎جایی در استانبول، استفاده از مترو، اتوبوس، متروباس، خودروهای کابلی، کشتی‌های دریایی، تاکسی و … است. برای خرید استانبول کارت نیز، باید 13 لیر پرداخت کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول

چرا به استانبول سفر می‌کنید؟ چه فاکتوری در سفر شما بیشتر اهمیت دارد؟ جواب این دو سوال در تعیین بهترین زمان سفر به این شهر بسیار تاثیرگذار است. در اینجا چند راهنمای بهترین زمان سفر به بزرگترین شهر ترکیه را برایتان آورده‌ایم.

  • بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوایی

. بهترین زمان برای سفرهای تفریحی در راهنمای سفر به استانبول، فصل بهار و فصل پاییز است. برای ایرانیان، تعطیلات عید نوروز بهانه‌ای برای سفرهای خارج از کشور است. اما باید این را هم بدانید که این دو فصل، پیک‌های مسافرتی هستند که بیشترین حضور گردشگر در آن‌ها اتفاق می‌افتد. ولی از طرفی، اگر می‌خواهید سفر ارزان به ترکیه داشته باشید، تابستان یا زمستان را انتخاب کنید. هتل‌ها، بلیط هواپیما به استانبول، رستوران‌ها و … قیمت‌های پایین‌تری در زمان‌های کمبود مسافر دارند

  • بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید خانه و سرمایه گذاری

برای خرید خانه و آپارتمان در استانبول، باید زمانی به این کشور سفر کنید، که شناخت درستی از مناطق مختلف و انواع املاک و قیمت‌های آن داشته باشید. اگر قصد صرفه‌جویی و حذف هزینه‌های اضافی سفر را دارید، بهترین راه مراجعه به مشاور املاک ترکیه است. چرا که به لیستی از املاک دارای سند ملکی معتبر و نوتر شده دسترسی خواهید داشت و نرخ قیمت خرید زمین و خانه در استانبول و قوانین معامله ملکی در ترکیه دستتان می‌آید.

  • بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

اگر به قصد خرید به استانبول می‌روید، خبرهای خوبی برای شما داریم. همانطور که می‌دانید برندهای مشهور ترک از جمله Colin’s، برند افرور Efror، برند تویین Tween، برند شلوار جین LTB، برند دفاکتو Defacto و … در استانبول نمایندگی و شعبه‌های زیادی دارند. همین برندها در مواقعی از سال، تخفیف‌های خاصی به محصولات خود می‌دهند که در حراجی‌های استانبول به فروش می‌رسند. در راهنمای سفر به استانبول، بهترین زمان سفر به استانبول را می‌توان با در نظر گرفتن موارد زیر تعریف کرد:

  • سایت‌های تخفیفات استانبول که بسیاری از آف‌های تا 50 درصد را اعلام می‌کنند
  • شرکت در حراجی‌های استانبول (حراجی زمستانه استانبول و حراجی پاییزه استانبول)
  • فستیوال‌های خرید ترکیه
  • شرکت در جشنواره‌های برندهای مشهور

فرودگاه های استانبول

فرودگاه های استانبول

در کل تعداد 48 فرودگاه در کشور ترکیه وجود دارد ک 37 تای آن‌ها فرودگاه بین‌المللی و سه تای آن‌ها در شهر استانبول قرار دارند. در راهنمای سفر به استانبول، شناخت فرودگاه‌های مقصد از آنجایی اهمیت پیدا می‌کنند که شما بتوانید پروزهای بین‌المللی و پایانه‌های پرواز مناسب را پیدا کنید. اگر فاصله هتل تا فرودگاه برایتان مهم است، پیش از سفر به استانبول، رزروهای اینترنتی خود را با داشتن اطلاعات کامل انجام دهید. و اما بپردازیم به معرفی فرودگاه‌های استانبول:

  • فرودگاه استانبول: حتما شنیده‌اید که این فرودگاه در حال توسعه و گسترش است و قرار است در آینده عنوان بزرگترین فرودگاه جهان را به خود بگیرد. پروازهای محدود داخلی ترکیه و برخی پروازهای بین‌المللی از این فرودگاه امکان‌پذیر است. تا سال 2023، فرودگاه استانبول گنجایش پذیرش 200 میلیون مسافر را خواهد داشت.
  • فرودگاه صبیحه گوکچن: اینجا دومین فرودگاه بین‌المللی استانبول و سومین در ترکیه است. تا حدودی صف‌های انتظار طولانی دارد که باید از قبل این را در سفرهای خود از ایران به استانبول مد نظر داشته باشید. شرکت‌های هواپیمایی از جمله ترکیش ایرلاین، پگاسوس و بوراجت در این فرودگاه مقر دارند.
  • فرودگاه بین‌المللی آتاتورک: گفته می‌شود که اینجا شلوغ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه در کل کشور ترکیه است. در کل اروپا نیز در رده سومین فرودگاه شلوغ قرار دارد. البته که از شهر توریستی و زیبای استانبول نیز همین وضعیت برای فرودگاه‌هایش انتظار می‌رود.

مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول

جاهای دیدنی استانبول شامل طیفی از مساجد، موزه‌ها، بازارها، کاخ‌ها، کوچه‌ها، سواحل و ساختمان‌های مدرن می‌باشد. برای همین در راهنمای سفر به استانبول، بخشی را به معرفی مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول اختصاص داده‌ایم. یادتان نرود هر کدام از این جاذبه‌های دیدنی را بارها و بارها باید از نزدیک تجربه کنید، آنقدر که از نظر زیبایی و جذابیت غنی هستند. بخش مهمی از اقتصاد ترکیه نیز وابسته به همین صنعت توریسم است.

  • مسجد ایاصوفیه استانبول:

مسجد ایاصوفیه استانبول

تا حدودی به نماد شهر استانبول تبدیل شده است. مسجدی که تا پیش از تغییر کاربری آن به مسجد، بزرگترین کلیسای دنیا بود. و اکنون کاربری آن به موزه درآمده است. فضایی بسیار زیبا، غنی از نظر هنر و آرایه‌های تزئینی که چشم حیرت شما را برخواهد انگیخت. گفته می‌شود که به طور میانگین، سالانه 3 میلیون نفر از مسجد ایاصوفیه دیدن می‌کنند. این مسجد را با چهار مناره زیبا و یک گنبد بزرگ مرکزی به همراه نیم‌گنبدهای اطرافش می‌شناسند. همه روزه از ساعت 9 تا 19 می‌توانید به بازدید از اینجا بروید که در فصول سرد ساعتی زودتر تعطیل می‌شود.

  • کاخ توپکاپی استانبول:

زمانی در این کاخ، پادشاهان عثمانی و سلاطین حاکم بر امپراطوری زندگی می‌کردند. و اکنون همین کاخ یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی ترکیه در شهر استانبول است که تاریخ ساخت آن به قرن 15 میلادی برمی‌گردد. در راهنمای سفر به استانبول، بازدید از کاخ توپکاپی را جزو سه انتخاب اول خود قرار دهید. یادتان نرود که حتما از بخش حرمسرای کاخ، جایگاه آشپزخانه‌های سلطنتی و اتاق خصوصی پادشاه دیدن کنید. کاخ توپکاپی نیز همه روزه از ساعت 9 تا 18 باز است.

  • بازار بزرگ استانبول:

نمی‌توان بخش خرید سوغات استانبول را از راهنمای سفر به استانبول جدا کرد. بازار بزرگ استانبول، نسخه‌ای از بازارهای شهرهای خودمان است که در آن، هم معماری، هم تاریخ و هم فرهنگ کشور ترکیه را به خوبی می‌توانید شاهد باشید. حتی گفته می‌شود که اینجا اولین مرکز خرید دنیا است! برای وارد شدن به این بازار بزرگ، 11 دروازه وجود دارد. بیش از 3000 مغازه در آن قرار دارند و برای خرید سوغات، قطعا بهترین جا، بازار استانبول است. همه روزه از ساعت 10 تا 18 می‌توانید به این بازار بروید و برای بازدید از آن نیز، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

  • بازار ادویه استانبول:

بازار ادویه یا بازار مصری استانبول را از دست ندهید. هر آنچه از ادویه، میوه‌های خشک، سبزیجات معطر، گیاهان دارویی و آجیل که بخواهید را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. در کنار ورودی این بازار، یک مسجد دیدنی به نام مسجد نو وجود دارد که عموما در راهنمای سفر به استانبول، در کنار بازدید از بازار ادویه، دیدن کردن از مسجد نیز به گردشگران و مسافران استانبول، توصیه می‌شود.

  • مسجد سلطان احمد استانبول:

نام دیگر آن، مسجد آبی استانبول است. 6 مناره بسیار زیبا دارد و تاریخ ساخت آن به سال‌های 1609 تا 1616 برمی‌گردد. تزیینات این مسجد واقع دیدن دارد. اصلا نمی‌شود بدون بازدید از مسجد آبی، استانبول را ترک کرد. در کنار این مسجد یک موزه دیدنی به نام موزه موزاییک (Great Palace) و بازاری به نام بازار آراستا قرار دارند که می‌توانید به راحتی از ان‌ها نیز دیدن کنید. هزینه بازدید از این‌ مسجد نیز رایگان است.

  • میدان تکسیم استانبول:

میدان تقسیم، میدان تکسیم یا میدان تاکسیم، یکی  از مهم‌ترین و مشهورترین میادین استانبول است. عموما در کنار نام استانبول، نام این میدان نیز به مراتب شنیده می‌شود. چرا؟ چون این میدان در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به نوعی مرکز شهر استانبول محسوب می‌شود. تعداد زیادی از رستوران‌ها، مراکز خرید و مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها نزدیک به این میدان هستند. در برخورد اول با میدان تکسیم استانبول به نماد جمهوریت بر خواهید خورد.

  • خیابان استقلال استانبول:

خیابان استقلال استانبول یکی از ورودی‌های میدان تکسیم است. خیابانی که شاید نتوانید هیچگاه آن را خلوت ببینید. بسیار شلوغ، پر از کافه و رستوران، و جایی که ثدیمی‌ترین خط آهن زیرزمینی دنیا از قسمت پایینی آن می‌گذرد. قرارگیری این خیابان در لیست دیدنی‌های راهنمای سفر به استانبول به خاطر پتانسیل بالای آن از نظر دسترسی به دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر است. تعداد زیادی کلیسا، بناهای قدیم، موزه، پارک و … در اطراف این خیابان قرار دارند که موقعیت استراتژیک آن را تقویت کرده‌اند.

  • تنگه بسفر استانبول:

تنگه بسفر استانبول

تورهای گردشگری استانبول، قایق‌سواری یا کشتی کروز سواری را حتما در لیست خدمات خود قرار می‌دهند. این تنگه از داخل شهر استانبول گذشته و آن را به دو بخش اروپایی و آسیایی تبدیل کرده است. تور کشتی کروز تنگه بسفر از تورهای پرطرفدار  است. شما نیز در سفر به استانبول، حتما از این تنگه و جاذبه‌های نزدیک به سواحل آن از جمله کاخ دلما باغچه، خانه‌های چوبی و … دیدن کنید.

مهم ترین محله های دیدنی استانبول

بخش مهم دیگر در راهنمای سفر به استانبول به معرفی بهترین مناطق استانبول و محلات مختلف آن اختصاص دارد. 29 منطقه بزرگ و کوچک در استانبول قرار دارند که هر کدام پتانسیل‌های خاص خود را دارند. بخصوص برای کسانی‌که قصد خرید ملک در استانبول را دارند و به دنبال خانه، آپارتمان، ویلا، برج، مغازه و … در این شهر زیبا هستند، شناخت محلات مختلف استانبول اهمیت زیادی دارد. از گران‌ترین محلات استانبول مانند بشیکتاش، قاضی کوی، باکرکوی تا محلات ارزان‌تر مانند اسن یورت، بیلیک دوزو، ساناک تپه و … که این قسمت به شما کمک می‌کند بفهمید کدام منطقه برای چه نوع ملکی مناسب‌تر است.

  • منطقه بشیکتاش استانبول:

منطقه بشیکتاش استانبول

ویلاهای لوکس، عمارت‌های گران‌قیمت و خانه‌های لاکچری استانبول در این منطقه قرار دارند. منطقه‌ی گران‌قیمتی که در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و رو به تنگه بسفر دارد. دسترسی بشیکتاش به امکانات شهری، حمل و نقل عمومی و خدمات رفاهی بسیار خوب است. اگر محدودیت بودجه ندارید، در این منطقه املاک لوکس با متراژ بالا را می‌توانید خریداری کنید.

  • منطقه قاضی کوی استانبول:

که البته با نام کادیکوی نیز شناخته می‌شود. دومین منطقه لوکس و زیبای استانبول است که از دیدن خانه‌های لاکچری آن لذت خواهید برد. اینجا در بخش آسیایی واقع شده و مانند بشیکتاش، یک خط ساحلی است که رو به دریای مرمره دارد. این منطقه را به خاطر مزون‌های لباس عروس و لباس شب لاکچری می‌شناسند. برخی از جاذبه‌های گردشگری استانبول از جمله مرکز موسیقی و کافه آرکااو، رستوران کوچو، باغ چای برمودا و .. در این محله قرار دارند.

  • منطقه باکرکوی:

یکی دیگر از مناطق اروپایی استانبول رو به دریای مرمره که خانه‌های ویلایی و عمارت‌های زیبایی دارد. نسبت به دو منطقه قبل، مقداری هزینه خرید ملک در استانبول در این منطقه پایین‌تر است. اما باز هم یکی از مناطق گران به حساب می‌آید.

  • منطقه زیتون بورنو استانبول:

حتما نام این منطقه را به خاطر پروژه‌های ساخت و ساز جدید و برج‌سازی شنیده‌اید. یکی از بهترین مناطق استانبول برای خرید واحدهای برجی و سرمایه‌گذاری در املاک، همین جا است. در اطراف این منطقه، مناطق فاتیح، ایوب سلطان و باکرکوی قرار دارند.

  • منطقه ماسلاک استانبول:

از جمله مناطق مرکزی استانبول که نزدیک به میدان مشهور تکسیم است. بسیاری از خریداران خانه و ملک در استانبول جذب این منطقه می‌شوند، چون هم رو به رشد است، هم امکانات بسیار خوبی دارد و هم دسترسی بسیار مناسبی به دیگر مناطق شهر خواهند داشت.

  • منطقه شیشلی استانبول:

منطقه شیشلی نیز از مناطق خوب استانبول برای زندگی است. از زیبایی‌های این منطقه می‌توان به بلوارهای طولانی، ساختمان‌های بلند، بافت قدیمی در کنار مدرن، مراکز درمانی متعدد و مراکز آموزشی اشاره کرد. خیابان مشهور بیوک دره نیز در این منطقه قرار دارد.

  • منطقه فاتیح استانبول:

منطقه فاتیح استانبول

در بخش معرفی جاذبه‌های گردشگری راهنمای سفر به استانبول، مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی و … را به شما معرفی کردیم. مگر نه؟ این جاذبه‌های زیبا در منطقه فاتیح قرار دارند. برای همین همیشه سیلی از مسافر و توریست را در این منطقه خواهید دید که بر رونق و جذابیت آن افزوده‌اند.

  • منطقه ساریر ترکیه:

یکی از مناطق روبه رشد و توسعه شهر استانبول است که برای سرمایه‌گذاری در املاک بسیار مناسب است. در کنار بشیکتاش قرار دارد و املاک نزدیک به ساحل قیمت‌های بالاتری نسبت به پلاک‌های پشتی و واقع در سراشیبی دارند. خرید ویلا در ساریر استانبول از جمله دلایل خرید املاک در این منطقه می‌باشند.

  • منطقه زکریا کوی:

اگر به دنبال خرید زمین بایر در استانبول هستید، منطقه زکریا کوی را انتخاب کنید. در اینجا، ساخت‌و‌سازهای جدیدی در حال انجام است که بسیاری از آن‌ها، پروژه‌های سرمایه‎گذاری افراد خارجی است.

در کنار این‌ها، منطقه آتاشهیر، سلطان احمد، آجارکند، سوادیه، بی اوغلو، مال تپه، کارتال، بیکوز، کوردکوی، پندیک، اسکودار، اسن یورت، بیلیک دوزو، عمرانیه، سیلوری، چاتلاک، اسنلر، سلطان بیلی، ساناک تپه و … نیز از دیگر مناطق استانبول هستند. البته که می‌توانید همین الان مشاوره خرید و سرمایه‌گذاری در استانبول را دریافت کنید. کافی است با مشاوران ما در یو اف اس بینگو تماس بگیرید.

بهترین مراکز خرید در استانبول

و در بخش آخر راهنمای سفر به استانبول، بهترین و مشهورترین مراکز خرید این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد. به طوریکه حتی اگر قصد خرید کردن در استانبول را هم نداشته باشید، باز هم باید سری به فضاهای تجاری مراکز خرید زیر بزنید و از پرسه زدن میان برندهای لوکس، جذاب و روز دنیا لذت ببرید. مراکز خرید استانبول شامل مراکز خرید لوکس، مراکز خرید ارزان‌قیمت، مراکز خرید پوشاک استانبول، مراکز خرید میدان تکسیم، مراکز خرید عمرانیه و مراکز خرید کودک می‌باشد.

  • مرکز خرید آکمرکز:

مرکز خرید آکمرکز

این مرکز خرید در منطقه لوکس بشیکتاش و خیابان نیستیه قرار دارد. همه روزه از ساعت 10 تا 22 می‌توانید به اینجا بروید.جالب است بدانید که این مرکز خرید نه تنها در استانبول که در کل اروپا شهرت دارد. بسیاری از برندهای روز دنیا در این مرکز خرید، شعبه دارند.

  • مرکز خرید مال آف استانبول:

موقعیت آن در منطقه باشاک شهیر، محله ضیا و خیابان سلیمان دمیرل است. همه روزه از ساعت 10 تا 22 می‌توانید به اینجا بروید. اینجا نیز یکی از مراکز خرید مدرن استانبول است. بسیاری از برندهای پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی در این مرکز خرید شعبه دارند. هم خانم‎‌ها و هم آقایان در مرکز خرید مال آف استانبول می‌توانند خریدهای بی‌نظیری داشته باشند.

  • مرکز خرید وادی استانبول:

این مرکز خرید در منطقه ساریر و محله ایاز آقا واقع شده است. همه روزه از ساعت 10 تا 22 می‌توانید به اینجا بروید. اینجا یک مرکز خرید تازه احداث شده در سال 2017 است. رو به جنگل زیبای بلگراد دارد. امکانات آن از رستوران‌های غذاخوری با منوی غذایی اکثر کشورها گرفته تا زمین بازی، مهدکودک و … برای گردشگران بسیار جذاب و کاربردی است.

  • مرکز خرید کاپیتول استانبول:

مرکز خرید کاپیتول استانبول

این مرکز خرید نیز در منطقه اسکودار واقع شده است.تاریخ ساخت آن به سال 1993 میلادی برمی‌گردد و گفته می‌شود که اولین مرکز خرید مدرن ساخته شده در استانبول، همین جا است.

  • مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول:

در منطقه ساریر و محله پینار واقع شده است. همه روزه از ساعت 10 تا 22 می‌توانید به اینجا بروید. نمای شیشه‌ای این مرکز خرید، لوکس و مدرن بودن آن را به خوبی نمایش می‌دهد. اینجا همان جایی است که اکثر هنرمندان و بازیگران و گردشگران خرید می‌کنند.

در کنار موارد بالا، از دیگر مراکز خرید استانبول می‌توان به مرکز خرید توریوم در منطقه اسن یورت، مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی در میدان تکسیم، مرکز خرید پالادیوم در منطقه بارباروس، مرکز خرید زورلو سنتر در بارباروس، مرکز خرید اوت لونت آسیا پارک در منطقه عمرانیه، مرکز خرید اوت لت ایرپورت در منطقه باکرکوی، مرکز خرید اوت لت کاله در محله‌ی گوون، مرکز خرید اوت لت ویاپورت در محله پندیک، مرکز خرید اولیویوم استانبول در منطقه زیتون بورنو، مرکز خرید آکسارای در منطقه فاتح، مرکز خرید بی اوغلو ایش در میدان تکسیم، مرکز خرید فروم در بایرام پاشا، مرکز خرید جواهیر در شیشلی، مرکز خرید کانیون مال در لونت، مرکز خرید ترکوز در میدان تکسیم و صدها مرکز خرید دیگر اشاره کرد. هر کدام از این‌ها یکی از پیشنهادهای ما در راهنمای سفر به استانبول است.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *