خرید ملک در مادرید | فروش خانه و آپارتمان + اخذ اقامت

خرید ملک در مادرید

خرید ملک در مادرید شاید یکی از بهترین تصمیماتی باشد که می توان اتخاذ کرد. در سال های اخیر میزان مهاجرت مردم برای خرید ملک و اخذ شهروندی در این شهر و کشور اسپانیا بسیار افزایش یافته است که این امر نشان دهنده رغبت زیاد مردم به زندگی در این مناطق می باشد.

در نگاه اول و زمانی که کلمه مادرید به گوشمان می خورد ، رئال مادرید ( بزرگترین تیم باشگاهی دنیا ) عرض اندام می نماید. لیکن لازم به ذکر است که خود شهر مادرید نیز از تیم باشگاهی اش دست کمی ندارد و از نظر زیبایی و پیشرفت بین شهر های بزرگ دنیا حرفی برای گفتن دارد.

 

مادرید

مادرید بزرگترین شهر اسپانیا است که داده های اخیر حاکی از جمعیت 3.3 میلیون نفری آن می باشد. البته لازم به ذکر است که کلان شهر مادرید ( حومه و خود مادرید ) نزدیک به 7 میلیون جمعیت دارد. این شهر از این حیث ، سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا نیز به شمار می آید. مساحت این شهر زیبا 604.3 کیلومتر مربع می باشد.

مشاوره خرید ملک

شاید جالب باشد که مادرید در بین شهر های اتحادیه اروپا ، از نظر آمد و شد ، دارای سومین شبکه مترویی بزرگ جهان نیز است. از مناطق دیدنی مادرید می توان به

  • پالاسیو رئال
  • پارک رتیرو
  • موزه باستان شناسی
  • موزه دل پرادو
  •  موزه ملی مرکز هنری رئینا سوفیا
  •  موزه تیسن بورنمیسا

اشاره نمود. ( منبع )

خرید خانه در مادرید

بالاخره زمانی که صحبت از مادرید و اسپانیا به میان می آید ، یکی از زیبا ترین و خوش آب و هوا ترین مناطق جهان مورد توجه قرار می گیرد. خرید ملک در اسپانیا و به خصوص در شهر مادرید برای بسیاری از افراد بسیار جذاب می باشد. شاید دلیل این موضوع به پیشینه ی تاریخی مادرید و اسپانیا برمی گردد ، شاید هم ورزش اسپانیا و مخصوصا فوتبال آن قابل توجه است و…

ممکن است که امسال به دلیل ویروس کرونا رقابت های فوتبال از آن حال و هوای اصلی خود دور شده باشد ولی تا قبل از این رویداد عظیم ، ماهیانه تعداد مسافرانی که مادرید از جهت تماشای فوتبال به خود میدید تا چندین هزار نفر نیز می شد.

اشخاص بسیار زیادی از کشور های آسیایی مثل هند ، چین و حتی خود ایران و کشور های آمریکایی و اروپایی برای تماشای این ورزش دیدنی وارد اسپانیا و مادرید می شدند.

از مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که مادرید از نظر سیاست مالی و اقتصاد شهر بزرگی می باشد و برای سرمایه گذاری و خرید ملک در مادرید ، در حقیقت ریسک بزرگی صورت نمی گیرد. اقتصاد محکم و ثابت این کشور همراه با نرخ تورم ثابت می تواند دلایلی برای شروع سرمایه گذاری و خرید ملک در مادرید باشد.

زلزله خیزی مادرید

زلزله خیزی شهر مادرید

کشور اسپانیا و به خصوص شهر مادرید پرونده قطوری در رابطه با زلزله دارد به صورتی که در دهه هفدهم میلادی یکی از این زلزله ها به صورت پیش بینی نشده به وقوع پیوست که باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیری شد و چندین هزار نفر از سکنه مادرید را به کام مرگ کشاند.

مادرید یکی از زلزله خیز ترین شهر های پرجمعیت دنیا می باشد که دلیل این موضوع بیشتر به خاک نرم و ماسه مانند آن برمی گردد. موارد گفته شده در رابطه با زلزله بیانگر این نیست که مادرید برای زندگی خطرناک می باشد.

زیرا در این صورت نمی توانستیم با قطع و یقین بگوییم که سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا می باشد ، و مردم نیز دلیلی برای زندگی در این شهر نیز نداشتند ، به همین دلیل اقدامات هوشمندانه دولت در رابطه با زلزله خیزی و خطرات احتمالی به گونه ای بوده که املاک موجود در اسپانیا و مادرید با استاندارد ها جهانی ساخته شده و نهایت دقت و احتیاط در آن ها به کار گرفته شده است.

مناطق ایرانی نشین مادرید

مناطق ایرانی نشین در مادرید برای خرید ملک در مادرید

ایرانیان اسپانیا ، نام قومیتی می باشد که ایرانی یا ایرانی زاده اند که به هر دلیلی در این کشور زندگی می کنند. این قومیت ایرانی تبار که در اسپانیا و شهر های مختلفی مانند مادرید پراکنده شده اند از دیر باز اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور کرده اند. بیشتر این مهاجرت ها نیز مربوط به تحولات سیاسی بود که در زمان انقلاب اسلامی ایران رخ داد.

آمار ایرانیان ساکن در اسپانیا در سال 2011 رقمی نزدیک به سیزده هزار نفر بوده که نشان از وجود جامعه ای بزرگ از ایرانیان در این کشور می باشد. البته این آمار در سال 2020 بسیار بیشتر نیز می باشد.

دلیل این موضوع نیز به سیاست های اشتباه و سخت تر شدن زندگی در ایران مربوط می شود که در نتیجه منجر به مهاجرت به اسپانیا و خرید ملک و یا سرمایه گذاری در این کشور می شود.

خرید ملک در مادرید و شرایط زندگی در آن

بدون شک هر شهری از هر نقطه ای از این کره خاکی را انتخاب کنید مزایا و معایبی برای زندگی کردن خواهد داشت. شهر مادرید نیز از این قاعده مستثنی نیست و این شهر بزرگ و پرزرق و برق ظاهر و باطنی متفاوت دارد. در ادامه به تمامی مواردی که لازمه دانستن آن هستیم تا اقدام به خرید ملک در مادرید کنیم ، اشاره می کنیم.

مزایای زندگی در مادرید

نقشه مترو مادرید برای خرید ملک در مادرید

  • حمل و نقل بسیار پیشرفته و سیستمی عالی : مادرید دارای سیستم حمل نقل بسیار پیشرفته و مدرن می باشد که در کل دنیا زبان زد است. دلیل این موضوع هم صرف هزینه های گزاف و تعیین بودجه های بسیار زیاد برای این امر می باشد. به همین دلیل هر ساله شاهد تحولات عظیمی در این سیستم حمل و نقلی می باشیم که نتیجه آن مسافرت های داخل شهری و گشت و گذار های آسوده در این شهر می باشد.

 

  • آب و هوای بسیار بکر و زیبا : مادرید و در کل اسپانیا آب و هوایی بسیار دلنشین و دلپذیر دارد به گونه ای که بیشتر سرمایه داران برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات خود به این کشور و مخصوصا اسپانیا سفر می کنند. پس این نیز می تواند دلیلی دیگر برای اقدام به سرمایه گذاری و خرید ملک در مادرید باشد.

 

  • هزینه های مناسب خوراک : مادرید از نظر گذران امورات و هزینه های خورد و خوراک نسبت به کلان شهر های شبیه به خود دارای میانگین هزینه های کمتری می باشد. البته نسبت به غذا های مختلف این هزینه ها نیز متفاوت می باشد ولی در کل میانگین خورد و خوراک در مادرید مناسب است.

 

  • غذا های لذیذ : در مقایسه با کشور های مشابه و نزدیک به اسپانیا مانند فرانسه و ایتالیا ، اسپانیا غذا های آن چنان پیشرفته ای ندارد ولی نظر افرادی که به این کشور رفته اند و از غذا های آن استفاده کرده اند بسیار مثبت بوده و طعم غذا های خانگی را چشیده اند. از غذا های معروف این کشور و مادرید می توان به : ترتیلا، پائیا و کوچینیلو اشاره کرد.

 

  • مراقبت های درمانی و زندگی اجتماعی : به دلیل مهاجرت های زیادی که به این شهر یعنی مادرید صورت می گیرد می توان گفت که اقلیت های مذهبی و فرهنگی زیادی از کشور های مختلف را داراست که این امر موجب به آشنایی بیشتر به فرهنگ های مختلف و کسب تجارب فراوان برای ایرانیان می باشد و برای علاقه مندان نیز بسیار جذاب است. همچنین مراقبت های درمانی بسیار خوبی در مادرید نیز صورت می گیرد و واکسیناسیون در این شهر هم بسیار پر اهمیت می باشد.

 

معایب زندگی در مادرید

زندگی در مادرید به خصوص برای ایرانیان دارای مشکلات و معایبی نیز می باشد و هیچ چیزی در دنیا کامل و بدون نقص نیست

  • سر و صدای : خب داشتن یکی از بزرگترین و مدرن ترین سیستم های حمل و نقلی بدون سر و صدا نیز نمی باشد و این امر موجب شده است که آلودگی های صوتی که در این شهر به وجود می آید کمی آزار دهنده باشد.

 

  • زمان غذا خوردن : در مادرید اگر قصد خریدن ملک و اخذ اقامت را دارید بهتر است زمان خوردن غذا و خواب خود را نیز تغییر دهید. ایرانیان معمولا در ساعت 12 شروع  غذا خوردن می کنند که در اسپانیا ساعت صرف نهار بین 2 تا 3 می باشد و همچنین شام نیز در ساعات 9 و 10 میل می شود.

 

  • دور بودن از وطن : ایرانیانی که به کشور های خارجی مهاجرت می کنند بزرگترین درد و آزاری که آن ها متحمل می شوند مربوط به دوری از وطن و دیار خود می باشد. شاید در وهله اول مسافرت و جندگی در شهر های پیشرفته و بزرگ جذاب باشد ولی بعد از چندین سال زندگی شرایط کمی متفاوت خواهد بود که البته این نیز به خود آدم بستگی دارد.

خرید ملک در مادرید و هزینه های روزمره

جدول زیر می تواند راهنمایی خوبی برای یک حساب سر انگشتی به منظور برنامه ریزی در مادرید برای زندگی باشد :

موارد مختلف یورو
غذا در رستوران ارزان12
غذا برای دو نفر در رستوران با هزینه متوسط40
آب (بطری ۳۳/۰ لیتری)۲۹/۱
شیر (۱ لیتر)۸۲/۰
قرص نان (۵۰۰ گرم)۰۳/۱
برنج سفید (۱ کیلوگرم)۰۳/۱
تخم مرغ (۱۲ عدد)۶۷/۱
سینه مرغ بدون پوست (۱ کیلوگرم)۱۴/۶
پنیر محلی (۱ کیلوگرم)۰۶/۱۰
گوشت گاو۹۸/۱۰
بلیط یک ماهه برای حمل و نقل۶۰/۵۴
بلیط یک طرفه (حمل و نقل داخلی)۵۰/۱
ورودی تاکسی3
کرایه تاکسی (۱ کیلومتر)۱۰/۱
بنزین۳۴/۱
هزینه قبوض (برق، سیستم گرمایشی، سرمایشی و آب) برای آپارتمان ۸۲ متری۴۳/۱۲۲
اینترنت (۶۰ MBPS)۵۸/۴۱
آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ( اجاره )۳۵/۹۳۵
آپارتمان ۱ خوابه خارج از مرکز شهر ( اجاره )۷۳/۷۰۸
آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر ( اجاره )۱۱/۱۶۵۲
آپارتمان ۳ خوابه خارج از مرکز شهر ( اجاره )۰۲/۱۱۳۹

انجام تمامی امورات مربوط به خرید ملک و اخذ اقامت در مادرید

موسسه حقوقی یو اف اس با بیش از چندین سال سابقه فعالیت در زمینه اخذ اقامت دائم و سرمایه گذاری در اسپانیا و شهر های بزرگ آن مانند مادرید می تواند شما را در این مسیر یاری نماید. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه و شرایط اخذ اقامت در کشور اسپانیا و شهر های مختلف آن مانند مادرید از طریق راه های ارتباطی که درون سایت قرار داده شده است با کارشناسان حقوقی یو اف اس در ارتباط باشید.

اگر قصد خرید خانه در مادرید اسپانیا را دارید می توانید با همکاران ما در یو اف اس تماس گرفته و از مشاوره های رایگان برخوردار شوید.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *