خرید ملک در برلین

خرید ملک در برلین

خرید ملک در برلین آلمان، پایتخت این کشور، که یکی از 4 ستون اقتصادی و قدرتی اصلی آلمان است، می تواند بهترین انتخاب برای خرید ملک در آلمان باشد. برلین پرجمعیت ترین شهر در کشور آلمان است که حتی ایرانیان زیادی را نیز در خود جای داده است. از طرفی قیمت مناسب خانه نسبت به پایتخت سایر کشور های اروپایی خرید ملک در برلین را بسیار راحت و مقرون به صرفه کرده است. همراه ما باشید تا راه های اخذ تابعیت کشور آلمان از طریق خرید ملک در برلین را برایتان شرح دهیم.

مشاوره خرید ملک

 

 

درباره برلین

برلین پایتخت کشور آلمان بوده و در شمال شرقی این کشور قرار دارد. جالب است بدانید که برلین یک شهر ایالتی است یعنی این شهر خود یکی از 16 ایالت کشور آلمان را تشکیل می دهد.

این شهر علاوه بر اینکه از لحاظ جمعیت بزرگترین شهر آلمان است از لحاظ مساحت نیز به همین ترتیب است. برلین جمعیت حدود 3.5 میلیون نفر را در خود جای داده و از لحاظ تاریخی نیز به عنوان مهمترین ایالت آلمان به شمار می آبد. بناهایی همچون دروازه براندنبورگ و رایشستاگ خود نمایانگر پیشینه تاریخی قوی این کشور نیز می باشند. همچنین دیوار مشهور برلین بعد از پایان نازی ها که همچنان بخشی از آن باقی است را می توان به این فهرست اضافه کرد.

خرید ملک در برلین | درباره شهر برلین

شهر برلین به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود که به خودی خودی یک از متنوع ترین محیط های شهری در اروپا را خلق کرده است. برای خرید ملک در برلین نیز دانستن این نکته هم مهم است. هم رفتار محلی ها و هم نوع بناهای شهری گواه این تفاوت و اختلاف است اما همچنان مردم این شهر مانند سایر شهرهای دیگر با صلح و شادی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

وضعیت ایرانیان در برلین

پس از شهر های هامبورگ و کلن، برلین بیشترین جمعیت ایرانی را در خود جای داده است. بر اساس محاسبات جدی ای که در این زمینه انجام شده است. جمعیت ایرانی حاضر در برلین چیزی حدود 25000 نفر تخمین زده شده است. البته این آمار منهای ایرانیانی است که توانسته اند تابعیت دائم کشور آلمان را اخذ کنند.

حضور و فعالیت ایرانیان در شهر برلین یه گونه ای است که انجمنی به نام جامعه ایرانیان آلمان تشکیل شده که حافظ منافع هموطنانمان در این کشور باشند.

خرید ملک در برلین | وضعیت ایرانیان در برلین

انجمن ایرانیان در آلمان (IGD) یک انجمن سراسری از جامعه ایرانیان است که در سال 2010 در شهر برلین افتتاح شد. هدف این انجمن تقویت و حفظ و حمایت از منافع ایرانیان در کشور آلمان می باشد. بخش های فعالیتی این انجمن نیز در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایرانیان بسیار جدی تر است.

وضعیت خرید ملک در برلین

همانطور که قبلا نیز گفته شده قیمت خرید ملک در برلین نسبت به سایر پایتخت های کشورهای اروپایی ارزان تر است. برلین یک شهر فعال، شلوغ و پر جمعیت است که هنوز اغلب جمعیت آن مانند سایر شهر های کشور آلمان ترجیح می دهند تا ملک های خود را اجاره کرده یا به اجاره بدهند.

از زمان اتحاد مجدد آلمان، تقاضا برای خرید ملک لوکس در برلین مخصوصا در ساختمان های Art Deco، هنوز که هنوزه رو به افزایش است.

بسیاری از خانه های این شهر حتی خانه های قدیمی برلین، به خوبی حفظ شده و دارای ویژگی های چشمگیری معماری مانند سقف های بلند و کف پوش های مخصوص پارکت هستند.

خرید ملک در برلین | خرید ملک در محله آرت دکو در برلین

پایتخت کشور آلمان یکی از محبوبترین پایتخت های موجود در کشور آلمان است که سالانه توجه خریداران املاک و سرمایه گذاران ملک داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می کند. همین امر باعث شده تا خرید ملک در برلین به یک انتخاب مطمئن و پر سود در منطقه تبدیل شود.

البته اگر توانایی پرداخت یک جای مبلغ خرید خانه در آلمان را نداشته باشید. بانک های آلمان تسهیلات با شرایط بسیار ویژه را حتی برای اتباع خارجی نیز فراهم می کند. به صورتی که این وام ها 25 تا 35 ساله با نرخ بهره 2 درصدی آن هم فقط برای 5 سال اول فراهم می شوند.

اخذ تابعیت آلمان از طریق خرید ملک در برلین

امکان اخذ تابعیت کشور آلمان از طریق خرید ملک در برلین وجود ندارد. به طور کلی شما با خرید خانه در هر جایی از آلمان که باشد نمی توانید اقدام به اخذ تابعیت این کشور کنید. در نتیجه پس از آن که اقدام به خرید ملک در برلین و یا اجاره خانه در برلین کردید باید دنبال روش های دیگری برای اخذ اقامت کشور آلمان باشید.

شما پس از خرید ملک و املاک در برلین صرفا یک ویزای توریستی یک ساله دریافت خواهید کرد. این ویزا به شما اجازه می دهد که هر موقع خواستید به آلمان سفر کرده و در منزل خود سکونت پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که این ویزا طی دوره های کوتاه مدت قابل تمدید می باشد.

اخذ تابعیت از طریق خرید ملک در آلمان

راه های اخذ تابعیت آلمان

ویزای کار، سرمایه گذاری، ازدواج و… راه های دیگری هستند که شما از طریق آن ها می توانید اقدام به اخذ تابعیت دائم کشور آلمان از طریق خرید خانه در برلین کنید.

به عنوان مثال شما باید مبلغی حداقل 300 هزار یورویی را در یکی از بنگاه های اقتصادی و دولتی آلمان سرمایه گذاری کنید تا بتوانید در خواست اقامت دائم را به دولت این کشور ارائه دهید. به صورت کلی حضور شما در آلمان باید منفعتی برای اقتصاد این کشور داشته باشد. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که اگر بتوانید ملک خریداری شده تان در برلین را به عنوان یک طرح اقتصادی سود ده برای کشور آلمان به اثبات برسانید از آن طریق نیز می توانید در خواست تابعیت کشور آلمان را بدهید.

خوب است بدانید که برای اخذ اقامت در اروپا فقط از طریق خرید ملک در اسپانیا، خرید ملک در پرتغال، خرید ملک در یونان و خرید ملک در ترکیه اقدام کنید.

قیمت خرید ملک در برلین | قیمت خرید خانه در برلین

این طبیعی است که در سرتاسر جهان قیمت خرید خانه نسبت به محله و منطقه شهری متفاوت باشد. شهر برلین آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس انتخاب منطقه در خرید ملک در برلین آلمان بسیار مهم است.

به عنوان مثال منطقه میتا در شرق یکی از مناطق گران قیمت برلین است. دروازه براندنبورگ، اپرا، پرنسس پالاس، الکساندر پلاز و… در این منطقه قرار دارند. و یا منطقه پرنلاوبرگ به دلیل کافه ها، رستوران ها و گالری های بیشمار معروف است. تجربه خرید ملک در شارلوتنبرگ و زندگی در اطراف کورفورشتندام می تواند تجربه لذت بخشی برایتان باشد.

خرید خانه لوکس در برلین

برای خرید ملک لوکس در برلین و خرید خانه لوکس در برلین باید مناطق مسکونی سبز مانند گرونوالد یا زلندورف و یا سواحل زیبای هاول را در نظر بگیرید.

خرید خانه لوکس در برلین | خرید خانه لاکچری در آلمان

قیمت خرید خانه در برلین نسبت به شهر های مونیخ و هامبورگ و فرانکفورت بسیار پایین تر است (می توانید در مقاله خرید ملک در آلمان قیمت خانه در این شهر ها را مقایسه کنید). به طوری که حداکثر قیمت خرید ملک در برلین چیزی حدود 6000 یورو در هر متر مربع است.

خریداران برای خرید آپارتمان در برلین و در منطقه داهلم که یک منطقه با دانشگاه و فضای سبز بیشمار است، 5380 یورو می پردازند. البته برای خرید ملک در مرکز شهر برلین هم قیمتی به همین مقدار را باید هزینه کنید. اگر بخواهیم به طور دقیق بیان کنیم، برای خرید خانه در تیرگارتن مرکز برلین باید مبلغ 5290 یورو برای هر متر مربع بپردازید.برای خرید خانه در منطقه میت برلین که یک منطقه زیبا و گرانقیمت است، نیز قیمتی حدود 4300 یورو برآورد می شود.

مراحل خرید ملک در برلین

مراحل خرید ملک و املاک برای تمامی شهر های کشور آلمان یکسان و به شکل زیر است:

  • بررسی بودجه و وام خرید ملک
  • جستجوی خانه در برلین
  • توافق طرفین خریدار و فروشنده خانه در برلین
  • ارائه پیش قرارداد توسط فروشنده
  • ثبت قرارداد و انتقال سند در اداره اسناد رسمی آلمان
  • پرداخت مالیات ها و هزینه های اضافی املاک در آلمان
  • تایید و اتمام فروش و دریافت ملک خریداری شده

قیمت بسیار پایین ملک در برلین هر سرمایه گذار و خریدار ملکی را می تواند وسوسه به خرید املاک و مستغلات در برلین کند. اما همواره ما این توصیه را به شما عزیزان می کنیم که برای هر اقدام به سرمایه گذاری و خرید ملک در خارج از کشور از مشاوران و وکلای مجرب در این زمینه اقدام به دریافت مشاوره کنید. مجموعه ما با سالها تجربه و داشتن متخصصان بسیار قوی در این زمینه می تواند در تمامی مراحل خرید ملک در برلین و حتی در کل آلمان همراه شما باشد تا بهترین نتیجه را در پایان از این کار دریافت کنید.

اجاره خانه در برلین | خرید ملک در برلین

هزینه اجاره خانه در برلین

از آنجا که هزینه خرید خانه در برلین بسیار پایین تر از سایر شهر های بزرگ کشور آلمان است پس می توان نتیجه گرفت که هزینه اجاره خانه نیز در این شهر بسیار پایین و مقرون به صرفه است.

شما برای اجاره خانه در شهر های مونیخ، فرانکفورت، هامبورگ، اشتوتگارت و کلن باید به تریتیب مبالغ 15، 12، 12، 12، و 11 یورو را برای هر متر مربع بپردازید. این در صورتی است که قیمت اجاره خانه و یا هزینه اجاره خانه در برلین حداکثر مبلغی به اندازه 8 یورو برای هر متر مربع است.

شما می توانید از طریق جستجو عبارت Haus zu vermieten in Berlin در گوگل با انبوهی از سایت هایی که هزاران خانه اجاره ای موجود را منتشر می کنند مواجه شوید و خانه مدنظر خود را برای اجاره انتخاب کنید.

سخن پایانی

در نهایت به شما توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدامی با افرادی که در زمینه خرید ملک در آلمان به خصوص خرید ملک در برلین دارند، مشاوره های لازم را در این زمینه آن هم به صورت رایگان توسط تیم مشاور املاک یو اف اس دریافت کنید.

این را با اطمینان می گوییم که موفقیت و راحتی هر یک از شما هموطنان عزیز در زمینه خرید ملک در خارج از کشور آرزوی قلبی و افتخار مجموعه ماست.

 

سوالات متداول

بعد از خرید خانه در برلین می توانم اقامت آلمان را دریافت کنم؟

در واقع بعد از خرید خانه شما می توانید اقامت توریستی یک ساله دریافت کنید. اما با خرید ملک در برلین این امکان وجود ندارد که اقامت دائم را دریافت کنید، مگر اینکه بتوانید اثبات کنید ملک شما سودده است و جزو بنگاه های اقتصادی محسوب می شود.

آیا برای خرید خانه در برلین وام مسکن نیز تعلق می گیرد؟

بله – به واسطه وکلای شرکت یو اف اس شما می توانید وام مسکن را دریافت کنید.

چرا برای خرید خانه به وکیل قانونی نیاز داریم؟

وکلای با تجربه به شما کمک می کنند تا تمامی مراحل را به خوبی پیش ببرید و به دلیل عدم آگاهی اکثر افراد از قوانین کشور آلمان، استفاده نکردن از وکیل مهاجرت، می تواند دردسرهای زیادی را پیش بیاورد.

قیمت خرید خانه در برلین چقدر است؟

قیمت خانه در برلین با توجه به مناطق کاملا متغییر است. برای آگاهی از قیمت های دقیق همین حالا کلیک کنید و با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت نمایید.

4.5/5 - (11 امتیاز)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *